"Bila Iq nak bawa budak perempuan tu jumpa ibu?ibu dah tak sabar nak jumpa dan bertemu dengan dia,Iq..."
Sayu hatinya bila mendengarkan pertanyaan sang syurga dunianya itu saat ini..
Manakan tidak jika dia gagal merealisasikan keinginan serta hajat ratu hatinya itu...
"InsyaAllah,bu...Iq akan cuba sedaya mungkin dan secepatnya pertemukan ibu dengan dia...doakan untuk Iq,ya bu..semoga dipermudahkan..."
Pujuk anak bujangnya lagi..Wanita tua itu mengangguk...dia pasti serta sangat yakin hal itu...
Jiwanya tika itu memberontak yang amat sangat...
Itu bukan rasa sayang yang suka-suka..tapi rasa kasih sayang yang melebihi segalanya....Apa benar begitu...???
Sedangkan....
Naluri seorang ibu itu tidak pernah meleset...
Tentu saja dia masih waras...Impiannya cuma satu...
Ingin menyatukan kembali pertalian darah yang terputus selama ini...
*******
Bagi pihak Iq pula..
Dia buntu..Kenapa???
Sebab dia tewas dalam sayembara gelanggang hari itu...
Ditambah lagi konflik dan masalah yang berlaku pada sang gadis,lagi merumitkan rencananya...Bukan ibunya saja yang yakin akan hal itu,dia juga turut merasakan rasa yang sama...sifat melindungi dan risau menebal dalam jiwa lelakinya...
Yang pasti bukan kasih sayang antara lelaki dan perempuan semata-mata..
Tapi...
layaknya lelaki dikenali sebagai abang kandung....
########
"You...kenapa dah lama tak jumpa I???call I pun dah jarang...apa masalah You ni sebenarnya...???"
Gadis disebelahnya itu sudah berwajah cemberut...
Lelaki itu pula..
Dia malas nak layan sebenarnya jika tidak cabaran dari teman-teman sekampusnya untuk 'mendapatkan' gadis itu..😒😏
Akhirnya....
Tangannya sebelah kiri memeluk bahu si gadis sambil melabuhkan ciuman sekilas di pipi...
Gadis itu apa lagi???
Sukalah....😳😂Em...
"Sorry sayang...berapa hari ni I busy sebab banyak assigment nak kena siap cepat...ada study group lagi..tu tak campur lagi aktiviti kolej yang lain..tulah I tak spend time lama-lama dengan You ni..i am so sorry k...I try nak call You tapi sumpah!I busy sesangat...."
😏
Ceh!siap bersumpah bagai lelaki ni..
Nak dipercayailah tu...padahal.....emSi gadis dah menyelak rambut di bahagian kanan dia...untuk menampakkan lagi leher jinjangnya yang melepak itu...
Aduh!
Tak terdaya sang lelaki bila melihat keadaan yang sebegitu...
Air liur diteguk kasar...ada suatu gelora yang nak meledak tika itu juga...Senyum sinis terukir...
"Sayang...You sayang I tak???"
Soal si lelaki pula...
YOU ARE READING
Abang Si Penjagaku [$U]
Teen Fiction♡♡♡Kisah seorang abang yang terlalu bertanggungjawab dalam menjaga adik perempuannya seorang itu. Si adik yang mudah jatuh cinta, degil, tak dengar kata dan keras kepala♡♡♡ "Abang jahat! Abang kongkong hidup adik. Abang buli adik. Abang juga larang...