>IV< 5/6

26 1 0
                                    


Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Radek najednou necítil žádný strach ani nervozitu. Věděl přesně, co má dělat, doběhnul na konec hangáru, lehl si na zem a zpoza rohu pozoroval volné pole před sebou. Václav na druhé straně jen opatrně vykoukl, nechtěl, aby se o jeho pozici útočníci dozvěděli předtím, než začne střílet.

„Zkouška, zkouška," promluvil Václav do vysílačky.

„Potvrzuji," ozval se Radek na druhé straně spatřiv přitom sedmičlennou skupinu útočníků, „blíží se ti po poli," varoval svého přítele.

„Na kolika hodinách?" zeptal se Václav a Sterak zamyšleně svraštil čelo ve snaze vzpomenout si na jednoduchý systém ohlašování pozic pomocí hodinových ručiček.

„Běží mezi dvanáctou a druhou hodinou v jedné řadě," oznámil po chvíli, „jsou asi padesát metrů od hangáru."

To Václavovi stačilo. Vědom si pozic a vzdálenosti nepřátel se vyklonil ze svého rohu a okamžitě zahájil palbu. Dva teroristé padli okamžitě k zemi, třetí sebou cukl, když dostal zásah do vesty. Běžící skupina se na moment zastavila a útočníci se nechápavě dívali na místo, odkud přišli výstřely. Václav se ale stihl schovat dříve, než si jej nepřátelé stačili všimnout.

„Zastavili se a seskupili na jedenácté hodině, asi čtyřicet metrů," ozval se z vysílačky Radek, „dívají se tvým směrem a míří tam puškami."

„Jakmile uslyšíš další výstřely, uteč a schovej se na parkovišti, jako předtím," nařídil Václav a připravil se na další palbu.

Jeden další zabiják padl po Václavově výstřelu k zemi, další bolestivě vykřikl, když ho mladík trefil do předloktí. Tentokrát si ale ukrytého obránce všimli a vystřelili do rohu hangáru, za kterým se Václav schoval. Oba mladíci se rozeběhli zpátky k parkovišti a stihli zalehnout za zaparkovaný kombík zrovna ve chvíli, kdy se zpoza hangáru objevila čtveřice útočníků a rychlým tempem běžela na parkoviště.

„Vykoukneme společně," kývl na Sterakdaryho Václav a mladý youtuber vytáhl ze svého popruhu pistoli, „na tři," nařídil, „raz, dva tři!" odpočítal rychle a v jeden moment se oba mladíci objevili na jedné straně auta a vystřelili.

Radek stihl vypálit třikrát a nejbližšího zlosyna trefil jedním nábojem do krku. Překvapený voják padl na kolena, silně krvácel a v ústech pocítil pachuť olova. Dusil se, nemohl popadnout dech a ze zoufalství si snažil zaseknutý náboj vytáhnout ven, až si nehty prořízl tepnu, čerstvá krev mu vystříkla na metr daleko a on se bezvládně svalil k zemi. Václav na druhé straně stihl vystřelit jen jednu krátkou dávku, pak se musel rychle ukrýt, protože zabiják si jej všiml a okamžitě opětoval palbu. Mladík zaklel, věděl, že se netrefil jediným nábojem, a že jim dochází možnosti.

Pak se ale v mysli mladého studenta vyrojil zoufalý nápad.

„Podlezu pod autem a překvapím je na druhé straně," řekl Václav, vlézaje přitom pod podvozek vozidla, „chyť mě za nohy," nařídil Sterakovi, „až škubnu pravou nohou, prudce mě potlač na druhou stranu, a jak škubnu levou, potáhni mě zpátky."

Radek nic nenamítal. Velení přenechal na svém mladším společníkovi. Věděl, že jim došly možnosti, a tak svého přítele chytil za nohy a pomohl mu vsoukat se pod auto. Slyšel křik útočníků a tušil, že jsou jen několik metrů před nimi a pomalu se přibližují. Přemýšlel, že si vezme do jedné ruky pistoli, kterou předtím položil vedle sebe, ale rozhodl se Václavovi zcela důvěřovat, a tak jej pevně držel za oba kotníky a čekal na signál.

Václav byl připraven. Ležel na zádech ve stísněném prostoru pod autem, na břiše držel svůj samopal a koutkem oka sledoval nohy tří pomalu se přibližujících zabijáků. Dva z nich byli u kapoty auta, ale třetí šel na opačnou stranu. Mladík tušil, že z téhle situace dost možná nebude východisko. Nehodlal se však tím rozptylovat a v momentě, kdy se dvojice vojáků u kapoty přiblížila ještě více, prudce škubl pravou nohou.

Radek celou vahou těla, posunul svého kamaráda pod auto tak silně, až mu uklouzla ruka a on se praštil bolavou čelistí do dveří vozu, pustil Václavovy nohy, bolestně zavyl a svalil se k zemi.

Václav se díky prudkému pohybu svého přítele dostal ven zpod auta až po pás. Měl tak dokonalý přehled o situaci a mohl přesně vystřelit. Jeho obětí se stali oba nešťastníci u kapoty auta. Každý z nich schytal tři kulky do hlavy a s výstřiky krve padli oba bezvládně k zemi. Ještě předtím, než mladý student vystřelil, však věděl, že tohle je sebevražedná mise. Neměl žádnou šanci se včas obrátit na druhý bok a střelit po posledním útočníkovi. Proto hned jakmile zabil dva zlosyny si v zoufalém pokusu o záchranu vlastního života zakryl tvář pažbou zbraně a přivřel oči čekaje na smrt.

Ozval se jeden hlasitý výstřel.

Válka o SterakdaryhoKde žijí příběhy. Začni objevovat