>V< 4/5

21 1 0
                                    

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

„Byli jsme zasaženi střelou země vzduch," oznámil kapitál, „pokusím se nouzově přistát na letišti, ale všichni cestující se mají na Brunův rozkaz seskupit v ekonomické třídě a připravit se na výskok, opakuji, všichni cestují se mají okamžitě přesunout do ekonomické třídy a připravit se na seskok, kapitán končí."

Ozval se dupot několika vojenských bot a všichni cestujících se seskupili v ekonomické třídě. Radek s Václavem si oprášili drobky od bagety ze svých kalhot a prudce vstali z podlahy. V namačkaném skladu utvořili všichni jakousi skupinku uprostřed ní stál Bruno a vydával rychlé rozkazy.

„Všichni jste rozřazeni do dvojic," zařval rázně, aby ho všichni slyšeli, „za minutu budeme nad historickou částí Prahy, tam všichni seskočíme a vydáme se směrem na hrad, jakmile budete na zemi, držte se ve dvojících a bez varování střílejte po každém, kdo k nám nepatří, jasné?!"

„Jasné!" ozvalo se sborově několik hlasů.

„Co se vás týče," obrátil se Bruno ke dvěma mladíkům a podal Václavovi batoh s padákem, který mladý student zapomněl v první třídě na svém sedadle „jakmile vyskočíte z letadla jste v tom sami, nikdo z mých lidí vám nebude krýt zadek," v rychlosti hodil Radkovi malou koženou brašnu zatímco si nasazoval svůj padák, „tady máte nějaké léky, jídlo a pití," upřímně se podíval na dva mladíky a oběma stiskl ruku, „děkujeme za pomoc, ale nemůžeme ji oplatit, máme rozkazy od prezidenta," naposledy se zadíval dvěma mladíkům do očí, „odvedli jste dobrou práci," dodal, chytl se jednoho madla a pokynul dvěma vojákům, ať otevřou dveře na obou stranách.

Václav si rychle nasadil padák, připoutal k sobě Radka, pevně se chytil stěny letadla a připravil se na náhlý nával vzduchu. Jeden ze dvojice vojáků na každé straně prudce otevřel dveře, dovnitř se přihnal ohlušující příval větru a všichni po jednom začali vyskakovat z letadla.

Radek si nasadil jedny letecké brýle, druhé podal Václavovi a připoutaní k sobě, dohopkali oba mladíci malými krůčky ke dveřím, zatímco všichni ostatní, až na Bruna s jedním policistou už vyskákali ven.

„Až budeš připraven," křikl Václav na Radka, ale k dokončení věty se nedostal.

Mohutná tlapa Bruna žďuchla do Václava, ten sebou cukl dopředu a spolu se Sterakdarym sletěli připoutáni k sobě z letadla.

Válka o SterakdaryhoKde žijí příběhy. Začni objevovat