>V< 2/5

27 1 0
                                    

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

S velkou úlevou si Sterakdary oddechl, když viděl, že celé širé okolí je naprosto nedotčené, jen sem tam pochodovalo po ulicích několik policistů a vojáků.

„Jak se jmenuje?" zeptala se operátorka.

„Emily," vydechl nadějně Radek, „můžeš se podívat na celý Berlín?" zajímalo Radka.

Sabina přikývla a za pár vteřin se na obrazovce objevilo několik snímků, na kterých šlo hlavní město Německa vidět z větší dálky. Kupodivu to vypadalo, jako by tam žádná válka nevypukla. Nikde nebyl kouř ani výbuchy, žádné letadla, vojenské oddíly, nic.

„Jak je to možné?" přemýšlel Radek nahlas.

„Teroristé tam převzali vládu bez většího odporu," odpověděla Sabina, „podle mě prostě odstranili nepohodlné lid, na jejich místa dosadili svoje a ostatní si koupili," poškrábala se ve vlasech a olízla si suché rty, „jinak si to neumím vysvětlit."

„Můžeš najít i ostatní státy," vyzvídal Radek, „třeba Ameriku, Rusko, Británii a tak?"

„Ameriku a Británii bych najít snad mohla," přitakala Sabina a za chvíli na obrazovce vysvitly obrázky zdevastovaného Londýna a Washingtonu, „do Ruska se sice nedostanu, ale podle zpráv byly útoky i tam."

„A jak to vypadá v Praze?" zeptal se Sterak, aby se nemusel dále dívat na trosky metropolitních měst.

„Pokud všechno půjde podle plánu," začala Sabina a ukázala na obrazovce satelitní snímek z pražského letiště, „přistaneme na letišti Václava Havla, kde nás budou čekat další vojáci," na obrazovce vyskočily detailní fotky okolí letiště, které kompletně obsadili čeští vojáci, „naložíme do vrtulníků všechny zásoby a přesuneme se na Pražský hrad," monitor zablikal a objevilo se několik snímků poničeného pražského hradu se spoustou vojáků v okolí, „odtamtud se bude vést operace Osvobození Prahy," na obrazovce se objevilo několik dalších snímků z různých koutů hlavního města, „prezident potřebuje co nejvíce lidí, takže jsme sebou vzali i ty policajty, ochranku a Vesliho," pousmála se a odfoukla neposlušný pramínek vlasů z tváře, „jsem si jistá, že by prezident uvítal i vaši pomoct, zejména tvého kamaráda," kývla hlavou směrem k první třídě, „podle všeho jsme totiž oficiálně ve válce."

Po těch slovech Radek překvapeně vytřeštil oči: „Válka," zašeptal tiše.

Přišlo z minuty na minutu. Ještě před několika hodinami byl Sterakdary úspěšný youtuber a streamer, měl tisíce fanoušku, spoustu přátel, rodinu, dobrou práci a celý život před sebou. A všechno to bylo najednou nenávratně pryč.

Skoro všechno.

„Máš nějakou možnost zjistit, jak se můžu z Prahy dostat do Berlína?" zeptal se Radek.

„Beru to tak, že se nechceš podílet na osvobození své vlasti?" pohlédla se zklamným úsměvem na zašpiněného mladíka a když Radek mírně zavrtěl hlavou, nahodila operátorka na monitor několik dalších snímků Prahy. „V takovém případě," řekla zamyšleně a hledala další satelitní fotografie, „budeš muset jít kam tě srdce táhne," pronesla básnicky a opřela si bradu o propletené prsty na rukou. „Hlavní nádraží je kompletně zdevastované, stejně jsou na tom i ostatní, takže vlakem to nepůjde," odstranil několik fotek z monitoru a pokračovala dál, „veškerá letadla, vrtulníky i helikoptéry používá armáda," poškrábala se za uchem a nakonec nechala na monitoru jen fotografie některých dálnic, „takže nejjednodušší to pro vás bude autem po D8 ve směru na Ústí," doporučila Radkovi, „jakmile se dostanete do Německa, měli byste být v pořádku, potom stačí už jen objet Drážďany a držet se pořád ve směru Berlín."

Radek nadějně přikývl. Neznělo to moc slibně, ale věřil si, že společně to dokážou. Posadil se zpátky na rozviklanou židli a složil hlavu do dlaní. Napadlo jej, že bral jako samozřejmost, že s ním do Německa pojede i Václav a začal přemýšlet, co by dělal, kdyby se Václav rozhodl zůstat v Praze. Zůstal by s ním? Nebo by zkusil sám dojet za svou milovanou Emily? Věděl, že by bez svého mladšího druha, neměl jedinou šanci projet válečnou zónou.

„Proč se ho nejdeš zeptat?" vystihla Sabina přesně Sterakovy myšlenky, povzbudivě se na mladého muže usmála a kývla směrem ke dveřím do první třídy.

Radek překvapeně otevřel ústa, pak je s klapnutím zase zavřel, pochopil, že má mladá operátorka pravdu, a tak se zvedl ze země a došel ke dveřím.

„Jak jsi...?" nechápavě se podíval na mladou černovlásku a zmateně rozhodil rukama.

„Bylo jasné, na co myslíš," ještě jednou se na ně usmála, „a teď už běž, mám práci," mávla rukou směrem ke dveřím.

Válka o SterakdaryhoKde žijí příběhy. Začni objevovat