9. bölüm- Küçük bir buse

6.6K 257 6
                                    

AYŞE’DEN

Kaç zaman geçti bilmiyordum ama bir türlü uyuyamıyordum. Ona dönüp bakmak istiyordum ama uyumadıysa yine beni utandırır diye çok korkuyordum. Daha fazla dayanamayıp dönmemle bir çift güzel yeşil gözle karşılaşmam bir oldu. Kalbimin hızını durduramıyordum. Yine yanaklarım kızarmaya başladı. Tam yeniden arkamı ona dönecekken tuttu beni.

‘’Ayşe, bana kendini anlatsana.’’dedi gözlerime bakarak. Yüzüne dokunma isteği duyuyordum ama yapmadım.

‘’ben, hasta annesinden başka hiç kimsesi, hiçbir şeyi olmayan bir insanım. Babamı ben çok küçükken kaybettik. Nasıl öldü bilmiyorum. Bir gün eve tabutla getirildi. O günü hiç unutmam. Hayatımın en acı günüydü.’’dedim gözümden akan bir damlayı umursamadan. Gökhan eliyle yanağıma dokunup gözyaşımı sildi.

‘’üzgünüm. Peki, okuyor musun?’’ dedi.

‘’evet. Liseyi yeni bitirdim. Üniversite sınavına girdim. Tercih yaptım şimdide sonuçlarını bekliyorum.’’dedim.

‘’sen okuyor musun?’’

‘’evet.  Ben üniversite okuyorum. İşletme üçüncü sınıfım’’dedi. Ben gülünce kaşını çatıp bana baktı.

‘’yine neye güldün?’’

‘’hiç okuyormuş gibi durmuyorsun. ‘’deyip yine kıkırdadım.

‘’peki, nasıl duruyormuşum ?’’

‘’biraz serseri, biraz kalas, birazcık züppe gibi’’dememle kaşını daha da çattı ben yine kıkırdadım.

‘’senin yine çenen düştü Ayşe. Kalasmışım? Sende inatçı keçisin’’ deyince kaşımı bu kez ben çattım.

‘’nerem inatçı keçi benim? Kalas’’ dedim. Daha da güldü.

‘’ah bir gün anlatacağım sana o inatçılığını. Peki, sana çok önemli bir soru soracağım. Sözlüyüm diyorsun. Sözlüne âşık mısın?’’ deyince yüzüm düştü. Bir de bu mesele vardı de mi? hiç tanımadığım bir züppe ile evlenecektim. Kim ki bende bilmiyordum ki?

‘’ben bilsem’’dedim sessizce.

‘’ne? Tanımıyor musun?’’ dedi. Evet, anlamında kafamı salladım.

‘’babası istedi tamam dedim’’ dedim umursamazca. Şaşkınca bana baktı.

‘’babası dedi diye. Neden kabul ettin?’’deyince gözlerim doldu. Canım annemi ne çok özlemiştim.

‘’öyle işte hadi uyuyalım ‘’deyip ardıma döndüm.

‘’sevdiğin biri var mı?’’ dedi. Gözlerimi kapattım. Sensin kalas diye sim vardı ama yapamadım. İki gün de tanıdığım bir adamı nasıl severim.

‘’uyuyalım artık. İyi geceler’’ dedim.

‘’sana da ‘’diye sesini yükseltince güle sim geldi. Ani bağırmaları bir gün başına iş açacaktı. Zavallı Hasan amcayı da korkutmuştu. Bu düşüncelerle uykuya bıraktım kendimi.

GÖKHAN’DAN

Neden benimle evlenmek istiyordu? Babam onu nasıl ikna etmişti çok merak ediyordum. Ne zaman evlilik konusu açılsa gözleri doluyordu. Babam ne yapmıştı ona? Bu sorularla kafayı yiyecektim. Merak etmeyi dönünce babama sormak üzere bıraktım. Kendimi uykuya attım. Sabah gözümü açınca sağ kolumun üzerinde Ayşe nin başı vardı. Güzel yüzüne baktım. Çok tatlı uyuyordu. Sol elimi de beline sarıp onu kendime iyice çekip yüzünü seyrettim. Çok başka bir kızdı. Onun yüzüne bile sadece bakınca sırıtmamı engelleyemiyordum.  Sağ elini göğsüme koydu. Dudağını bebek gibi kımıldatıyordu. Bu haline gülmeden edemedim. Ben onu seyrederken kapının çalmasıyla anın büyüsü bozuldu.

‘’çocuklar’’dedi Hatice teyze.

‘’buyur teyze’’dedim.

‘’hadi gelinde kahvaltı edelim’’dedi.

‘’tamam, geliyoruz teyzem’’dedim. Ayşe ye döndüm. Nasıl kaldırsam acaba? Derken aklıma gelen sinsi planla dudağına buse kondurdum.

‘’offf bir git sinek ya’’deyince kahkahama engel olamadım. Yine öptüm onu. Gözlerini açıp beni görünce yüzüme bir tane tokat attı.

‘’cinsi sapık seni. Ahlaksız. Düzenbaz’’diye bağırınca ayağa kalktım. Oda kalkıp eline yastığı alıp bana fırlattı.

‘’ya ne kızıyorsun masum bir öpücüktü sadece’’dedim.

‘’masum öpücükmüş. Ben sana ne dedim ha ne dedim?’’diye bağırınca dene başlıyoruz deyip dışarı kaçtım. Oda peşimden. Bahçeye çıktığımda Hasan amcalar masada oturuyordu. Bende koşturmaya başladım bahçede Ayşe de beni kovalamaya. Eline ne geçiyorsa bana atıyordu.

‘’kalas seni. Cinsi sapık’’

‘’kızım o ne be’’

‘’be deme bana be deme. Öküz ‘’

‘’yaw bir dur’’ diye ona gidecekken Hatice teyze Ayşe yi tuttu.

‘’ne oldu kızım’’

‘’bu öküz beni öptü.’’

‘’e ne var bunda kocan o kızım’’deyince ben gülmeye başladım. Ayşe de durup bana bakmaya.

‘’ha doğru. E yeni evlendik ya teyze ben daha alışamadım’’dedi. Bana da seni var ya öldüreceğim bakışı atıp. Teyze ile amca güldüler.

‘’burada kalın birkaç gün çocuklar. Biz sizi alıştırırız.’’demesiyle sazan gibi atladım hemen.

‘’olur kalalım. De mi hatunum ‘’dedim. Ayşe sinirden gözlerinden ateş fışkırtıyordu. E kölemde olunca itiraz edemedi.

‘’tamam’’dedi masumca. Teyzeler masaya yürürken gelip karnıma bir tane vurdu.

‘’pislik. Göstereceğim ben sana. ‘’ deyip masaya gitti. Bende ardından gülerek masaya gidip oturdum. Bir hafta buradaydık.  Daha çok eğleneceğim ben bu kızla.

TESADÜFHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin