[|16|]

341 27 4
                                    

Andromeda

~Blair~

Vinden ven utanför kontoret. Regnet smattrade hårt mot glasrutorna och det gick rundgång i hela skolan. Det var en ruggig dag och ingen var på gladhumöret. Inte ens lärarna. Mina tidigare lektioner hade bestått av lugn, praktisk Stavmagi, film om andrahandselement och hur man skulle gå till väga som bäst om någon blev allvarligt skadad. Alla professorer hade alltså varit ganska snälla mot oss. Men inte Lakastrio. Han tärde på vår mentalitet som bara den. Min ork hade sjunkit från 40% till säkert -5%. Fysiskt, men även mentalt. Det var psykiskt jobbig att göra det vi gjorde nu och jag var glad att jag inte var mina Familiarisar i detta nu.
"Känn dem. Deras närvaro, ni har ett starkt band. Visa nu att ni också kan se bandet," sa Lakastrio någonstans till höger om mig.
Bella fnös och Anton gav ifrån sig en ljudlig suck.
"Professorn... Hur hjälper det här oss?" undrade Bosse och det lät som om han bromsade upp.
Ett dämpat ljud hördes och Josh svor.
"Se dig för!"
"Jag kan inte se mig för! Vi alla har en fucking ögonbindel!" fräste Bosse upprört.
Jag släppte helt min koncentration och lät min vänsterarm falla.
"Jag håller med Bosse. Varför gör vi egentligen det här?" undrade jag och drog av mig ögonbindeln.
Efter att ha vant mig vid ljuset märkte jag att de andra redan hade tagit bort sina.
"När ni väl har lärt er att se och känna det fysiska bandet mellan era Familiarisar kan ni hitta varandra utan att behöva anstränga er. Är Icicleflare i fara kommer du omedelbart veta var han befinner sig, Mr Canavan Bloss. Blir du, Miss Serpentarian, bortförd kommer Firecandy veta vart kidnapparna fört dig. Är du vilse, Mr McKenna, kan Woodenstar finna dig. Hamnar ni i en strid är det bra att veta var ni har varandra. Besegrandet av fienden kommer gå mer effektivt då," förklarade Lakastrio.
"Det låter mer som om du rustar oss för strid och fara. Herregud. Sånt händer liksom inte hela tiden," sa Bosse.
"Där har du fel Mr McKenna. Det är sant att det kanske inte händer fullständigt så ofta som jag får det att låta som, men i den magiska världen finns det så mycket mer fara än i den Reguljära. Varför? Vi har magi. Magi är farligt och det är därför vi har skolor för att lära er kontrollera era krafter. Men också för att kunna försvara er. För eftersom det finns magi så finns det mer att hota folk med. Kan du kontrollera eld, ja vad stoppar dig från att låta någon brinna vid en påle där och då? Vi har strikta lagar om att inte använda elementen hur som helst. De är ett naturligt fenomen som vi Illusius lärt oss att kontrollera på grund av att elementen lever inom oss. Men det är inte bara onda Malignt som kan hota utan också alla övernaturliga varelser, inte bara Malum. Alla är inte så vänligt inställda. Så därför försöker jag öka era kunskaper. Ni är Stjärnfödda och klarar av mer andra. Därför försöker jag hjälpa er att omfamna det som är annorlunda hos er. Ni går emot lagarna skulle man nog kunna formulera det som. Familiarisar speglar personligheter. Är du vis matchar en uggla dig, är du modig väljer ett lejon att stå vid din sida eller är du listig garanteras en räv eller schakal. Men alla Stjärnfödda motbevisar speglingen för alla har olika personligheter och vissa skiner mer än andra. Ni bevisar att alla faktiskt har flera än en. Det är det som gör er speciella. Ni har inte bestämt er vilka ni ska vara. Ni har förmågan att välja någon av sidorna. Har jag svarat på era frågor nu?" predikade Lakastrio.

✯❄︎✯

~Anton~

Blairs magiska potential gjorde mig immobil ibland. Den var tjock och bolmande så att jag nästan inte längre inte kunde vistas i henens närvaro. Det lät kanske hemskt, men jag klarade verkligen inte av trycket. Men något jag verkligen hade lagt märket till var att varje gång vi haft en Stjärnfödd lektion med rektorn hade Blairs magi växt. Varje gång ökade energin och förblev så. Blir den starkare är jag rädd att jag kommer börja se den i luften. Och så ska det inte vara. Jag börjar undra varför det var just på Lakastrios lektioner...

Familiaris Academy ~ Emerald TraitorTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon