[|32|]

88 9 2
                                    

Sista lovdagen

~Blair~

Det var sista dagen på jullovet idag. Sista dagen innan vi skulle slängas tillbaka till skolan och till allt kaos. Stressad hade jag ändå varit under lovet. Det fick jag ta. Det var bara... Ugh, det var så mycket. Min och Peters upptäckt när det kom till Emeralds själssten hade rivit upp mycket hos mina föräldrar när jag berättat våra misstankar. Flare hade konstaterat att detta mycket riktigt var en själssten. Vi hade lyckats stilla Nekaia och företaget som tog hand om Ravens mordoffer skickade dem till stimmet. Sen hade nog Wilhelm också ett finger med i spelet. De hade tydligen kyssts. Hur jag kunde ha missat det var bortom mig. Något som jag dock inte missat var att Amber och George officiellt hade börjat dejta på julafton. Hur gulliga fick man bli? Så, idag skulle jag pressa honom med massa frågor. Jag hade lyckats samla ihop hela Victory idag för att bara mysa och ha kul. En kort tillflyktsort innan allt drog igång igen. Med tanken på att majoriteten av mina vänner inte brukade göra det jag gjorde när jag var yngre på loven så tänkte jag tvinga med dem på en dag när vi bara gjorde massa Reguljärskoj. Peter var fortfarande uppe i gästrummet och fixade sig. Flare och Winter nafsade efter varandra med en road Sun som såg på. Jag låste upp mobilen och klickade in på vår gruppchatt (som jag mirakulöst nog fått alla att använda).

Till: Victor-ianska eran

Från: Mig
Guys, glöm inte att ta med er något att äta
Och varm choklad!

Från: A Badass Bitch🖕🏻🐱
Jaja, du har tjatat som det innan
Vi tar med oss bla bla bla
Och innan du börjar pladdra på om det, ja jag har med mig skidskor!
*skridskor
Shoot

Från: Mr. Lionheart🦁
Blair, jag tror alla är tillräckligt förberedda. Du behöver inte gå full on mom

Från: Mig
Full on mom? Jag är inte mammig okej
Dessutom är det du som fortfarande är på övervåningen!
Pallra dig ner hit nu

Från: Jorge🦈
Hahaha bästa jag läst på länge😂 #Blairthemom

Från: Genius🤓
Jag är utanför ditt hus nu Blair

Från: Exxxxxx🦅✖️
Det där lät ju inte creepy Ricky...

Från: Genius
Okej bara f-off Zac *rolls eyes*

Från: Exxxxxx🦅✖️
*rolls eyes at you rolling your eyes*

Från: Mr. Lionheart🦁
*punches you in the face for being you*

Från: A Badass Bitch🖕🏻🐱
*smacks you while unleashing the bi*
💗💜💙

Från: Genius
Blair
Dörren

Från: Mig
Sorry!

Jag stängde av mobilen och ropade på Peter. Steg i trappan hördes. Jag tog tag i min väska och kastade en formel över Flare och Winter. En formel som gjorde att de inte skulle synas för Reguljärer, men för oss. Peter anslöt sig till mig och gjorde samma sak med Sun.
"Ha så kul nu! Var inte ute i kylan för länge!" ropade mamma från köket. William kom ut för att vira en halsduk runt min hals. Jag himlade med ögonen.
"Jag klarar mig," sa jag och tog bort den. William gav mig en skeptisk blick och synade min bara hals. Peter skiftade stelt på sig.
"Du kommer bli förkyld, unga dam."
"Nej, dessutom har jag min magi som håller mig varm."
"Var bara försiktig. Du med Peter," suckade han och rätade på sig. Vibrationen i min mobil räddade mig från en ännu mer obekväm stund.

Familiaris Academy ~ Emerald TraitorDonde viven las historias. Descúbrelo ahora