[|44|]

73 10 2
                                    

Sluten Cirkel

~Vera~

Hon var galen. Hon var fullkomligt galen. Det fanns inga andra ord att beskriva henne med. Blair Federica Hunter Merivale was utterly bat shit crazy. Jag kunde inte klandra henne dock. Jag kände samma sak. Fanns det en liten procents chans att vi kunde rädda Peter så tog jag den, och jag tror hela Victory kände samma sak. Det kanske var dumdristigt och dåraktigt av oss, men vad skulle jag säga? Vi var en familj trots allt. Det var det Aris hade lärt oss. Att ta hand om varandra. Så nu stod vi alla i en ring runt Peter och Blair. Tim, Tom och Alexandria stod utanför med skyldiga blickar. Ett fåtal från CoL, Crimson Knights, BlueScar och Maze B hade anslutit sig till dem. Jag kunde inte klandra dem heller. Vad vi var påväg att utföra... Det var olagligt.
'Är du säker på det här, Siege?' frågade Night mig utan att de andra hörde.
'Hundra procent.'
'Okej,' svarade han.
Runt om oss började några Sammanstråla. Kevin med Claw, Zacs syster Bridget med Flamethrow, Dominic med Nightsky och tillsist Blair med både Winter och Flare. Jag hörde Cora protestera lågt så jag lät min blick landa på henne och Anton. Han verkade säga något som bara hon hörde. Hon skakade vilt på huvudet, men Anton verkade ha bestämt sig.
"Dobre vínculo."
Min mun formades till ett litet o. Jag hade bara sett Blair Sammanstråla dubbelt förut och visste inte att Anton kunde. För allt kunde han. Sparkheat och Icicleflare lös båda upp tillsammans med sin Illusius. När processen var klar öppnade de ögonen. Det ena var Sparkheats mörka och det andra Icicleflares isblå. En svans och ett par öron tog form. En märklig mixtur av de båda Familiarisarna. Anton, Icicleflare och Sparkheats sammanstrålade form var minst lika imponerande som Blair, Flare och Winters.
"Vi kanske borde försöka igen," mumlade Ricky lågt.
"Nej, kommer aldrig på fråga," sa jag bestämt.
"Försöka vad då?" frågade min syster och såg på oss med stora ögon.
"Inget."
"Sammanstråla."
Jag sände honom en mörk blick och Ricky svalde.
"Nej."
"Vera..."
"Nej. Aldrig."
Ricky vidgade sina ögon utmanande. Han visste att han inte kunde vinna mot mig i en argumentation. Varför han ens försökte var bortom mig.
"Veronica."
"Ricardo. Ni ska inte Sammanstråla. Slutdiskuterat."
"Vera!"
"Nej. Jag vill inte höra det."
"Vad hände ens?"
"Ricky här, misslyckades med en Sammanstrålning och blev på när som Tagen!"
Ambers ögon vidgades och såg förskräckt på Ricky.
"Jag håller med Vera. What the fuck, Ricky," väste George när han fick höra vad som hänt.
"Guys, det är inte läge att diskutera det här," fräste Zac. "Ricky, lyssna på de andra. Det här får inte slå fel."
Ricky nickade vid Zacs ord. Bra. Om det här gick åt skogen och vi förlorade Peter, men jag tvivlade på att Blair skulle tillåta att det hände, men om, så kunde jag inte riskera att förlora Ricky också till något så dumt som att bli Tagen.

✯❄︎✯

~Zac~

Blair, eller rättare sagt Blair, Winter och Flare, fick en bok att materialisera sig från ingenstans. Jag kände igen ryggen på den. Den påminde som böckerna som stod i bokhyllan som fört oss till huset där vi stött på Drake och William förra året. Men inte riktigt. Blairs sammanstrålade form ögnade igenom sidorna för att sen slå ihop den.
"Jag vill att alla icke-sammanstrålade Familiarisar kliver ut ur ringen," uppmanade de. Det var nog bäst. Familiarisarna hade vanligtvis mindre eller skörare livsessens än oss människor.
'Jag vill att vi försöker,' sa Wind.
'Försöker?'
'Sammanstråla såklart.'
'Wind...'
'Vårt band är tillräckligt starkt, Zac. Jag vet det.'
Jag bet mig i läppen. Ju fler Sammanstrålade desto bättre. Vi var starkare som en enhet än två skilda.
'Okej. Vi försöker, men jag är inte lika stark utan alliansen...'
'Zac, du behöver ingen allians för att vara stark! Du har mer magisk potential än många i din familj!'
Jag såg på henne och skakade misstroget på huvudet. Det var en lögn.
"Zac..."
"Inte nu, Hugh. Gå till Alexandria."
"Men jag vill hjälpa till."
"Nej, du är min lillebror, jag kan inte låta något hända dig."
"Men-"
"Lyssna på Zac, Hugh," inflikade Brids sammanstrålade form och för en gångs skull kunde jag genuint le tacksamt mot henne. Hon var äldst bland oss som gick på Aris, så Hugh hade inget annat val än att lyda, men inte innan han muttrade något.
"Varför får Zac delta? Han är väl din lillebror?"
Brid började skratta.
"Jag skulle inte kunna hindra Zac om så gudarna ville det. Peter betyder mycket för honom."
"Så varför kan inte-"
"Hugo."
"Jaja."
"Han vill dig bara väl," mumlade Kevins sammanstrålade form i mitt öra. Jag log svagt och nickade.
'Nå, var var vi?' sa jag till Wind som sträckte ut vingarna.
'Jag är redo när du är.'
"Windwing, skhodit'sya."
I ögonvrån kunde jag se förvåningen speglas i Kevin och Claws blick. Sen lös jag och Wind till. Irisarna stack till och krusades, naglarna växte sig långa till gripklor och på ryggen bröt något ut. Ett par vingar. Det var en extremt smärtsam process. Sammanstrålning när det kom till Luftillusius var oftast mest smärtsamma då det var mer knixigt att förena en människokropp med en fågelkropp än till exempel med en rävkropp.
"Zac, Wind!"
"Vi mår bra," kraxade vi ut. "Blair, Winter, Flare, kör nu!"
De nickade till svar och ställde sig vid Peters huvud.
"Fatta varandras händer. Alla här som kan utföra elementet liv, jag vill att ni hjälper mig. Ni andra fokuserar på att forsla all magi ni har inom er till oss andra."
Kevin och Claws hand slöt sig om vår. Zac-delen av oss log åt detta. Vi var säkra på att Kevin-delen hos dem log inombords med. Brid och Flame fattade vår andra hand och snart nog stod vi i en sluten cirkel. Vi, George, Melia, Victor och Amy började hjälpa Blair, Winter och Flare med att skapa en synlig form åt allas livsessens. Det var något vi aldrig hade gjort på lektion, men det fick bli som blev helt enkelt. Det fanns ingen tid att spilla. Ironiskt för att den runt om oss stod stilla, men hur mycket längre Blair, Winter och Flare kunde bevara den så var osäkert. Det här måste funka. Det var det tvunget att göra.

 Det var det tvunget att göra

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

✯❄︎✯

Jag har sååå många uppkommande examinationer på gång. Det är inte ens komiskt. Har 3 prov varje vecka fram till lovet. Please end my suffering and let me graduate soon🥲 Som tur är har jag ju redan skrivit klart denna berättelse🤭 Hoppas det går bra för er i skolan!❤️
//Sarilia

Familiaris Academy ~ Emerald TraitorOnde histórias criam vida. Descubra agora