[|19|]

327 28 9
                                    

Uhane Ani

~Blair~

"Hey, deltar vi i turnén i år eller?" undrade jag medan vi väntade på att Stavmagilektionen skulle börja.
Peter snurrade lite på sin stav och stoppade sedan den i byxlinningen.
"Jag vet inte, vad tycker ni?"
Jag hummade lite fundersamt och rynkade pannan. "Jag menar för mig spelar det inte direkt någon roll. Men någon gång skulle det vara kul att observera och inte bara få adrenalinet att pumpa."
"Så du vill inte vara med?" undrade Vera lite besviket.
"Haha, jag vet inte riktigt, men asså vi är ju sex stycken i Victory. Jag kan annars helt enkelt sitta ut alla dueller. Då är dock förutsättningarna att någon av er klarar av att duellera två gånger... Om ni alla vill vara med alltså," sa jag och sträckte på mig.
"Men det blir ju inte kul om du inte deltar med oss," sa Vera suckandes.
"Det är sant, alla eller ingen," sa George. "Det roliga med det hela är ju att strida tillsammans och riktigt känna lagandan."
Jag suckade. "Jag vill inte dra ut er från turneringen om alla utom jag vill delta."
"Men vi vill ju inte heller vara med utan dig. Dessutom var det lite väl mycket action förra året," skrattade Ricky.
"Så läktaren blir det då?" undrade Zac och knäckte ryggen med ett ljudligt knak.
Alla såg mot Peter som rynkade pannan.
"För mig spelar det ingen roll. Visst är det trevligt att slåss, men man är ju ett enda stort blåmärke efteråt så det gör inget för mig om vi bara tittar på."
Jag log mot mina vänner. "Tack. Men nästa år ska vi fan ge järnet! Vi ska till finalen då!"
Resten tjoade utom Peter som bara log genuint mot mig. Tillbaka gav jag honom ett glatt grin. Just då nalkades Liv, vår Stavmagilärare, i korridoren. Jag reste på mig från golvet och borstade av skoluniformens utåtsvängda kjol.
"Godmorgon elever!" hälsade Liv på oss när vi satt oss i klassrummet.
Idag hade vi klass tillsammans med Destruction.
"Så, har ni gjort läxan jag gav er förra veckan?"
Alla svarade ja, men det tvivlade jag på. Även Liv gjorde det eftersom hennes följdfråga blev mer ditsättande. "Nå, eftersom ni alla så fint svarade ja ska vi ha ett litet prov idag tänkte jag. Det kommer vara en grund för erat betyg så nästa gång är det smart att göra läxan."
Vad jag visste så hade varken Peter eller Vera gjort läxan. Zac var faktiskt bra när det gällde plugg och Ricky var ju en nörd så de hade gjort den. George hade blivit tvingad av Ricky faktiskt. Han hade varit alldeles för trött och nere på senaste tiden för att vara den George vi alla kände. Jag kanske borde prata med honom senare, fråga hur han mådde.
"Miss Amber Blackstone kan väl börja," sa Liv efter att de flesta hade stönat irriterat.
Amber ryckte på axlarna och steg fram till framsidan av klassrummet så att hon stod vänd mot oss andra. Hon drog upp sin stav som var gjord av aerogel, en extremt kraftig och ovanlig aerogel som skimrade i luften. Liv tog upp en genomskinlig bägare fylld med vatten. Förra veckan hade vi fått i läxa att kunna få olika objekt att byta form, vilket nu Amber skulle demonstrera.
"Miss Blackstone, jag vill att ni gör vattnet till vin. En klassiker, inget för lätt eller för svårt," bad Liv.
Amber la huvudet på sned och funderade för att sedan nicka. Hon höjde staven och svängde med den i ett kort men invecklat mönster.
"Vinum."
Sakta, men säkert började vattnets transparenta färg ändras till en vinröd nyans för att sedan inta samma skala som rödvin har.
"Bra," sa Liv och log lite med en kort gest på hennes trollstav av stora ljusrosa kristaller. Vinet blev genast till vatten igen.
"Miss Veronica Blackstone, din tur," sa Liv riktad mot Vera medan Amber satte sig igen.
"Oh God, jag gjorde inte läxan," mumlade Veta tyst.
"Jag vet," sa jag och gav henne en uppmuntrande knuff. Hon himlade med ögonen och räckte ut tungan mot mig vilket fick mig att flina.
"Jag är ganska säker på att du inte gjorde läxan med tanken på din bistra min, Miss Blackestone, men jag ska vara lite skonsam idag. Därför vill jag att du förvandlar vattnet till brusdricka med päronsmak."
"Skonsam? Ska hon kalla det skonsamt?" muttrade Vera tyst.
Med en suck höjde hon sin stav som skimrade av kompakta smaragder. Med en gest sa hon: "Bullario Pirum!"
Vattnet började bubbla och brusa svagt, men färgen ändrades inte. Vera harklade sig igen och upprepade formeln samt stavens svängning. När inget mer hände än att vattnet började bubbla lite mer sänkte Vera uppgivet staven. Liv suckade.
"Miss Blackstone, du måste öva och göra läxorna jag ger er! Med tanken på hur bra du är i Trolldryckskonst så måste du lägga mer uppmärksamhet på både Stavteknik och Cirkelformgivning."
"Ja, professorn," sa Vera motvilligt och återvände till sin plats.
"Se, du skulle tränat när jag sa åt dig," sa jag.
Min vän fnös irriterat tillbaka. Efter Vera var det Bella och Georges tur. Båda var exeptionella när det gällde Stavteknik och klarade det galant. Efter Ricky, Melia och Josh kallade Liv upp mig. Min stav såg inte ut som restens. Eller alla stavar var olika beroende på Illusius. Jordmagiker ägde stavar som var från kraftfulla ädelstenar nära jordens kärna, Luftmagikers stavar var gjorda av starkaste aerogel, Vattenmagiker använde stavar av den kallaste isen beskuren under blåmånen medan Eldmagikers stavar var gjorda av mäktigt glas som självaste solen skapat. Min var en kombination av eld, vatten och jord. Handtagen var i stora smaragder som gick ut till blänkande is med en flammande kärna och spetsen lös av rött glas. Det var ett magnifikt konstverk av trollstavsmakaren i Crimson Falls.
"Miss Hunter, låt mig se om jag kan ge dig en utmaning," sa Liv för sig själv och funderade ett tag. "Gör vattnet till Uhane Ani."
George var påväg att sätta sin egen saliv i halsen och började hosta frenetiskt. Ricky stirrade på Liv som om hon vore galen.
"Men professor Liv, Uhane Ani går inte att..." började han. Liv höll upp ett finger för att stoppa honom.
"Med rätt motivation tror jag att Miss Hunter här kan göra mycket. Mycket som skrider över magins gränser."
Jag såg tvekande på bägaren med vatten. Uhane Ani, materialet Illusius använde för att göra sedlar. Ett material som var väldigt svårt att finna och tydligen (enligt Ricky) så kan man inte använda någon form av materiell metamorfosmagi för att skaffa sig mer Uhane Ani. Men Liv trodde på mig så ett försök kunde man väl alltid göra. Så jag gjorde som jag blivit bedd om och höjde staven. Jag tog ett djupt ande tag och koncentrerade mig.
"Anima Mea Speculum!"
Vattnet började hejvilt skvalpa omkring i bägaren och Livs grepp om den började nästan släppa. Jag såg på Livs försök att inte tappa den att bägaren blev allt tyngre och tyngre. Ricky och Melia flämtade till. Jag sneglade oroligt mot mina klasskamrater som såg på scenen med helt olika miner. Ricky, Melia, George, Julian och Amber såg fascinerat på. Victor, Vera, Zac och Peter som hade fått en väldigt nyfiken blick såg spänt på medan Bella blängde argt på mig och gav mig onda ögat. Jag kunde nästan känna förbannelsen hon kastat över mig. Jag vände min uppmärksamhet till Liv och bägaren igen. Lärarinnan hade fått ett mycket stadigare grepp om graalen som nu inte längre innehöll flytande vatten utan ett fast och transokulärt material som gnistrade självmant. Uhane Ani. Jag svalde hårt och såg på Liv med osäkerhet i blicken. Det där var magiskt omöjligt.
"Miss Hunter! Jag måste säga att jag är högst imponerad! Jag visste att ni skulle klara det! Kanske med lite mer övning, men wow! Att ni klarade det på första försöker. Ni är minsann ensam i ert slag," berömde Liv hänfört.
Ensam i mitt slag? Ensam... Annorlunda?
'Ja, onormal, bisarr, till och med ett missfoster när det gäller magi!'
'Håll tyst, håll tyst!'
Jag såg mig omkring och möttes av Julians instesniva blick. En obehaglig känsla kröp upp längs ryggen på mig och jag förvandlade automatiskt Flare och Winter. Med ett sken Sammanstrålade vi och sköt ut ur klassrummet.

 Med ett sken Sammanstrålade vi och sköt ut ur klassrummet

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Det är så jävla mycket pollen i luften just nu. Jag gråter. Asså är pollenallergiker och det ska tydligen vara rekord mycket björkpollen i år. Märker redan av det och är typ slightly sjuk på samma gång. Avrätta mig tack😂 Lyllo dem som slipper allt jävla pollen! Aja, långhelg nästa vecka också! Woopwoop! Ser inte fram emot imorgon och onsdag dock. #NPtardödpåalla #KommerfåF #BliintebesvikenpåmigAgneta #Agnetaärminmattelärare
//Sarilia

Familiaris Academy ~ Emerald TraitorOnde histórias criam vida. Descubra agora