✦【PART 01】✦

6.2K 826 330
                                    

Part One : babysitter berhenti kerja

❀❀❀

Derapan kaki yang bergema menuruni tangga kayu moden itu menarik perhatian 3 kanak - kanak yang duduk di meja makan.

" Daddy!!! Good morning!! " Mereka bangun dari kerusi dan berlari ke arah daddy mereka. Tubuh sasa lelaki itu dipeluk mereka.

" Morning. " Ciuman diberikan kepada anak - anaknya.

" Dwaddy! Baby rindu daddyyyy!! " Si cilik mereka merengek kerinduan. Hampir seminggu dia ke luar negara untuk bekerja

Tuan Jeon mendukung anak bongsunya. Sebakul ciuman dihadiahkan pada muka anaknya.

" Daddy pun rindu baby. Did you being daddy's good girl? " Soal Tuan Jeon dengan lembut.

Berlainan dengan anak - anaknya, Tuan Jeon melayan mereka dengan kasih sayang, cinta, dan segalanya dengan cukup sekali. Tidak pernah langsung dia menaikkan tangannya terhadap anak - anaknya.

Mereka bertiga inilah sebab dia berusaha keras sehingga tidak pulang untuk beberapa hari. Sebab mereka inilah dia semakin kuat. Jika tiada mereka, pasti hidupnya sudah merana atas ketiadaan eomma mereka yang merupakan penyebab dia menduda di usia yang muda.

" Dah jom kita duduk makan. Daddy dah lapar. " Tuan Jeon masih mendukung Jungae, anak bongsunya manakala dua orang lagi anaknya masih memeluknya.

" Dah duduk. Penat daddy nak bawa anak - anak daddy yang dah makin tembam ni. " Usik Tuan Jeon.

" Daddyyyyy.... " Dua orang anaknya, Jungjae dan Jungna merengek kepada bapa mereka.

" Yelah - yelah. " Dia duduk di kerusinya di hujung meja makan dengan Jungae di pahanya.

Pembantu - pembantu rumah sibuk menghidangkan makanan. Namun tidak terlalu banyak seperti hidangan makan pagi orang - orang kaya yang lain, Jungkook makan dengan sederhana saja memandangkan hanya dia yang dewasa manakala anak - anaknya pasti memakan sikit saja.

" Jemput makan Tuan, Jungjae, Jungna dan Jungae. " Jemput pembantu rumah selepas selesai menghidang.

" Terima kasih untuk makanan. " Ucap Tuan Jeon dengan riak dingin.

" Terima kasih ahjumma!! " Ucap mereka bertiga.

Itulah yang diajar Tuan Jeon tentang cara - cara beradab dengan orang tua. Kekayaan bukanlah penghalang untuk dia mengajar anak - anaknya menghormati orang tua.

" Sama - sama. " Pembantu rumah itu menunduk sebelum berlalu ke dapur semula meninggalkan anak beranak Jeon makan sarapan.

❀❀❀

Selepas saja waktu makan, Tuan Jeon membawa anak - anaknya ke ruang tamu. Harini dia bercuti untuk meluangkan masanya bersama anak - anak.

" Harini, you want to stay at home or go to shopping mall with me? " Soal Tuan Jeon.

Anak - anaknya memandang pelik kepadanya.

" Mana boleh daddy. Harini kan Yoona noona nak datang untuk ajar Jae dengan Nana. " Si abang bersuara.

Tuan Jeon mengeluh sebelum mengangguk. Lupa pula dia.

" Ouh ye ye. Daddy lupa. Dah. Pergi mandi. Nanti noona tak nak ajar kalau korang busuk macam ni. " Ejek Tuan Jeon.

Jungna atau Nana berdecit memerli daddynya.

𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩Where stories live. Discover now