✦【PART 15】✦

4.6K 669 117
                                    

Part fifteen : Uncle Handsome?

Thanks for 3k votes❤

Happy WorldWide Handsome & sexy Kim Seokjin day 💃


Dedicate to : -psychohyuns

❀ ❀ ❀

Tuan Jeon memarkingkan kereta miliknya di dalam bangunan di tingkat parking. Kesemua anak - anaknya begitu teruja untuk membeli belah buat kali pertamanya bersama 'mommy' mereka. Bukan mereka bertiga saja, malah daddy mereka juga gembira namun cuba dinafikan perasaan terujanya di hati.

Tuan Jeon mendahului masuk ke dalam mall dengan Jungae didukungannya manakala Chaerin memegang tangan Jungjae dan Jungna.

Pengunjung mall juga memandang mereka seperti sebuah keluarga yang lain.

" Kita nak lunch dulu ke atau nak shopping dulu? " Soal Tuan Jeon pada anak - anaknya.

Jungna menggoyangkan tangan Chaerin yang dipegangnya. Mommynya menunduk memandangnya. " Mommy nak makan dulu ke? " Soal Jungna.

" Mommy ikut Nana, Jae dengan babylah. Mommy tak kisah. " Jawab Chaerin sambil.tersenyum.

Tuan Jeon melirik Chaerin dalam senyap.

" Daddy. Kita makan dululah. Mommy mesti lapar. " Chaerin hanya diam. Bapa tunggal itu hanya mengangguk mengikut kata anak perempuan sulungnya.

Mereka berlima meluru ke restoran untuk makan makanan tengahari sebelum mula membeli belah.

❀ ❀ ❀

《 Someone's pov 》

Aku melangkah masuk ke dalam perut mall menerusi pintu sliding door automatik. Kakiku melangkah tanpa hala tuju. Tanganku memegang telefon bimbitku yang berada di telinga, sedang menghubungi adik aku.

" Hyung. Ada mana? " Soal adikku dengan bersuara dinginnya. Walaupun dia dingin, dia tetap menghormati aku sebagai hyung angkatnya.

Kedua orang tuaku mengambilnya sebagai anak angkat apabila menjumpainya merayau di lorong gelap dan tidak mempunyai hala tuju. Dan aku bersyukur kerana mempunyai seorang adik walaupun bukan dari darah daging sendiri kerana sejak kecil lagi aku berharap aku dapat seorang adik namun peluang tipis kerana eomma aku tidak dapat lagi mengandung. Sejak itu, dia hadir dan hidup.bersama kami.

" Hyung ada dekat mall ni. Kenapa? " Soalku kembali.

" Hyung pergi sorang - sorang ke? " Aku hanya menghmmkan.

" Hyung tahukan bahaya? Macam mana kalau jadi apa - apa dengan hyung? Hyung tu baru je balik sini. " Aku mengeluh.

Layan aku macam budak - budak sedangkan aku ni 5 tahun lagi tua dari dia.
" Kamu fikir hyung ni budak - budak ke ha? Kamu tu jaga diri sendiri. Kerja baik - baik. Tak payah risaukan hyung. " Balasku.
Dia yang mencebik di hujung talian membuatkan aku berdecit.

" Sudahlah. Hyung nak beli barang kejap. Ada apa - apa yang kamu nak pesan? " Kakiku melangkah ke sebuah kedai suit. Aku ingin membeli suit yang baru untuk dijadikan memenuhkan ruang yang kosong di dalam almariku. Nak beli baju biasa dah terlalu banyak.

𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩Where stories live. Discover now