✦【PART 06】✦

4.4K 659 109
                                    

Part Six : Mr. Jeon's other job pt. 1

Aku nak tag someone; mintyttone- (just random pick untuk votes & shes my friend that support me)

Dedicate to -psychohyuns

❀ Thanks untuk yang support, votes & comment ❀

❀❀❀

Sudah 2 hari sejak kedatangan Chaerin di dalam rumah itu. Malam ini, Tuan Jeon bersiap - siap keluar sebaik mendapat sebuah panggilan telefon.

Tuan Jeon memakai pakaian formal iaitu coat berwarna hitam. Lelaki maskulin itu berdiri di hadapan cermin memperkemaskan tali lehernya yang tersenget. Jam rolex disarung ke pergelangan tangan kiri. Cincin - cincin berwarna silver dan hitam disarungkan pada jari manis dan jari hantu. Perfume lelaki yang menambahkan bau maskulin disemburkan pada leher dan bajunya. Coat dibutangkan. Rambutnya buat kali terakhir diperbetulkan.

Selepas sahaja Tuan Jeon berpuas hati, dia mengambil telefon dan dompetnya sebelum dimasukkan ke dalam poket coat. Sebelum keluar, Tuan Jeon menghampiri katil di mana dia dan Jungae selalu tidur bersama. Jungae nyenyak tidur di atas katil selepas dia menidurkan anaknya itu. Dahi Jungae dikucup lama sebelum dilepaskan. Belaiannya berakhir dengan usapan pada rambut panjang Jungae. Blanket dibetulkan untuk tidak menyejukkan anaknya.

Dengan keluhan, lelaki itu menutup pintu biliknya selepas keluar. Dia tidak terus turun, tetapi terus ke bilik Jungjae dan Jungna.

Kebetulan di situ juga ada Chaerin yang baru ingin membaca buku cerita untuk anak - anaknya. Mata mereka bertiga terpaku kepada Tuan Jeon.

Chaerin ingin menanya, namun Jungna lebih pantas bertanya. " Daddy, daddy nak pergi mana? " Soal Jungna.

" Daddy kena pergi office daddy. Ada works sikit. " Tuan Jeon menjawab. Sesekali dia menoleh memandang Chaerin yang duduk di antara Jungjae dan Jungna.

" Okay. " Jawab Jungna.

Tuan Jeon bertinggung. " Come, kiss me. " Tangannya digamit memanggil Jungjae dan Jungna.
Kedua kanak - kanak itu bangun dan ke arah daddy mereka. Bibir Tuan Jeon mengucup dahi anak - anaknya.

" Daddy is so sorry if daddy done something that make both of you upset. Just please don't ignore me next time and tell me the truth so that I can solve my mistake. " Minta Tuan Jeon. Kedua - dua tangannya memeluk Jungjae dan Jungna.

" Okay daddy. We're sorry too. " Kini mereka pula mencium pipi daddy mereka.

" Okay. Jaga adab dengan un-- "

" Mommy. " Jungjae memperbetulkan daddynya.

" Yeah! Whatever! Jaga adab dengan your mommy so that your mommy tak lari. Keyh. Good night. Daddy dah lambat. " Tuan Jeon mengakhiri pelukan mereka tiga beranak dengan berdiri semula.
" Okay daddy!! " Mereka berdua kembali ke katil.

" And, Chaerin, follow me. " Tuan Jeon berlalu pergi selepas mengetahui Chaerin mengikuti jejaknya.

Chaerin mengikut sehinggalah ke pintu utama sebelum Tuan Jeon berpusing memandangnya.

" Jaga rumah, jaga anak - anak aku, and jaga diri. Lock every windows and doors lepas aku dan Jimin pergi. Kunci jangan risau, aku ada. Ha. Baby. Kau temankan baby, aku takut if dia terjaga dia menangis sebab takde orang dekat sisi dia. So kau boleh tidur dengan dia sampailah aku balik. Faham? " Chaerin mengangguk.

" Baik tuan. " Jawab Chaerin bersertakan senyuman namun senyumannya dibalas dengan muka dingin majikannya.

" Good. Jimin, jom. " Chaerin memusingkan badannya dan melihat Jimin tercegat di belakangnya. Sejak bila pula lelaki ni turun?

Tuan Jeon memakai kasutnyanya dan terus pergi tinggalkan Jimin yang lambat memakai kasut.

" Bye Jimin. Good night. Hati - hati memandu. " Pesan Chaerin.

Jimin tersenyum sebelum mengangguk. " Awak tu, jaga diri awak dan anak - anak buah saya tu. Good night too. Bye! " Jimin melambai sebelum berlari ke arah lift yang tersorok di sebalik pokok - pokok yang membawanya ke garaj bawah tanah.

Dia sempat mengejar lift yang hampir tertutup dan masuk bersama Tuan Jeon.

" Kau baru kenal dia 2 hari, dah siap berlambai? " Tegur Tuan Jeon kepada Jimin yang berdiri di belakangnya.

" Saya kenal dia lama dah hyung. Sejak sebarkan poster pasal babysitter tu. " Jawab Jimin.

" Still barukan? " Dia bertanya dengan tangan yang dimasukkan ke dalam seluar dan tubuh yang menghadap pintu lift.

" Bolehlah. Kenapa, hyung suka dekat Chaerin ke? " Tuan Jeon berdecit sebelum memusingkan badannya menjeling tajam ke arah Jimin.

" Sorry. Sorry hyung. " Jimin ketawa perlahan.

" Hmm. " Pintu lift terbuka dan terpampang garaj mereka.

Kedua lelaki bercoat itu keluar dari lift. Dan menuju ke sebuah kereta Range Rover berwarna hitam.

Jimin masuk ke dalam bahagian pemandu manakala Tuan Jeon masuk ke bahagian penumpang belakang.
Kereta dihidupkan dan secara automatik, kereta itu dinaikkan ke atas tanah di halaman mereka. (tak faham? Halah, anggap je garaj bawah tanah, lepas tu ada lift kereta yang bawah kereta tu pergi naik dekat halaman rumah. Pepandai imagine. Aku punya fail dalam tulis imagine sama teruk dengan result math)

" Jimin. Aku nak pesan. Hati - hati sikit time nak masuk garaj. Kau tahukan garaj kita bukan saja tempat letak kereta, so aku nak kau hati - hati sikit. Aku takut Chaerin tu menyibuk masuk atau redah garaj kita. " Pesan Tuan Jeon.

" Hmm, okay hyung. " Kereta mereka keluar dari pintu pagar automatik yang mempunyai pondok pengawal di sebelahnya dan memasuki jalan besar.

" Kita pergi dekat tempat biasa. " Arah Tuan Jeon. Jimin memandu ke 'tempat biasa' itu.

❀❀❀

Chaerin kembali ke bilik Jungjae dan Jungna selepas selesai mengunci pintu dan tingkap seperti yang diarah Tuan Jeon.

" Daddy dah pergi ke mommy? " Soal Jungjae.

" Nae. Daddy dah pergi. Dah. Meh mommy mula baca, lepastu, kita tidur, eo? " Chaerin tersenyum bila kedua anak itu mengangguk.

Dia kembali duduk di antara mereka dengan Jungjae dan Jungna melentokkan kepala mereka ke dua sisi lengan Chaerin.

" Pada suatu hari,..... " Gadis itu mula bercerita dengan nada dan ton yang lembut.

Hampir 5 ke 10 minit dia membaca, dan akhirnya Jungjae dan Jungna terlena sebelum sempat dia habiskan penceritaan itu.

Chaerin tersenyum melihat 2 kanak - kanak itu. Sejak semalam dia ke sini, mereka memintanya agar membacakan kepada mereka buku cerita setiap malam, menciumi mereka sebaik mereka tidur dan sentiasa bersama mereka tidak kira apa pun terjadi.

Hati Chaerin tersentuh kerana mereka betul - betul menganggap mereka seperti mommy mereka.

Mereka merupakan orang kedua selepas Hyemi yang membuat dia rasa sangat dihargai dan penting dalam hidup orang lain.

Dahi Jungjae dan Jungna dicium seperti yang diminta. Gadis itu bangun dari katil mereka dan meletakkan buku cerita di meja Jungjae sebelum keluar dari bilik dengan perlahan.

Dia masuk pula ke bilik Tuan Jeon seperti yang Tuan Jeon minta dan berbaring di katil, bersebelahan dengan Jungae yang sedang tidur nyenyak.

Dahi Jungae dicium selepas dia berjaya memeluk Jungae. Akhirnya dia juga terlelap di bilik Tuan Jeon.

❀❀❀

Sorry if xbest.

𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩Where stories live. Discover now