Part Three : Kerjaaaaaaaa...
• New Extra Cast: me (author) as Kim Hyemi
Thanks for manusia - manusia yang promote cerita beta dan thanks ksjinnie_ untuk cover
Nak tanya;
Korang nak Tuan Jeon nak jadi baik or jahat? Komen ii ye.By the way; abaikan typo yang ada. Jangan kecam seperti di chapter sebelum ni. Aku babap kang🌚
❀❀❀
Kuliah tamat tepat pada waktunya. Kesemua mahasiswa dan mahasiswi mengemas peralatan dan buku - buku mereka sebelum berpusu - pusu ke pintu dewan untuk keluar. Kim Chaerin dan Kim Hyemi keluar dari situ.
" Weyh. Tawaran doktor tu mahal sangatlah. Tapi aku nak join. " Keluh Chaerin.
" Memanglah. Tu kan aliran yang kau nak masuk. " Hyemi membalas.
" Masuk tu bolehlah. Aku free. Masalahnya duit tu aku nak cari mana? Kau fikir boleh tikam dekat vending machine? " Chaerin mendecit. Lehernya yang sakit ditumbuk - tumbuk perlahan.
" Macam mana nak buat eh? " Chaerin menyoal perlahan sambil cuba berfikir. Hyemi terdiam sebelum berkata. " Carilah kerja. "
Chaerin terhenti kerana baru tersedar dengan cadangan bijak dari rakannya.
" Kan! Kenapa aku tak terfikir eh? " Dahi ditepuk.
" Tulah kau. Kerja fikir, bila dah belajar ni, tak boleh kerja. Ramai kot students sekarang cari kerja sendiri untuk tampung diri sendiri. " Chaerin mengjongket bahunya.
" Nanti aku cubalah. " Langkah kembali diaturkan semula untuk pulang memandangkan kuliah sudah tiada.
Chaerin dan Hyemi berjalan beriringan berjalan ke bas yang boleh tahan jauh dari university yang mereka belajar.
Dua orang lelaki sedang menampalkan poster tentang sesuatu. Chaerin sempat membaca tajuk besar di poster itu.
Mencari babysitter dan cikgu untuk 2 orang kanak - kanak.
Kids? Chaerin menyukakan kanak - kanak. Babysitter? Dia mempunyai pengalaman menjaga budak. Cikgu? Dia sangat bagus dalam akademi.
Gadis berusia 22 tahun itu menghampiri lelaki itu. Hyemi hanya membontoti.
" Selamat sejahtera, encik. " Sapa Chaerin berserta sedikit tundukan hormat.
" Ye cik? Ada apa - apa yang saya boleh bantu? " Soal lelaki, peramah.
" Poster apa yang encik tampal ni? " Soal Chaerin, mahukan kepastian.
" Sebenarnya, majikan saya sedang mencari babysitter dan guru untuk mengajar anak - anaknya yang hanya belajar di rumah. Babysitter yang sebelum ni, dah berhenti kerja. Jadi dia minta saya carikan yang baru. " Terangnya lagi.
Chaerin mengangguk. Hyemi yang di belakang turut mengangguk faham.
" Emm. Kalau encik tak keberatan. Saya nak ambil peluang ni, untuk dapatkan pekerjaan tu. " Lelaki itu merespon dengan memberi sehelai poster lagi.
" Cik bacalah syarat - syarat yang ada untuk cik faham. " Dia mengangguk sebagai balasan dan membaca syarat yang ada.
" Jadi saya akan tinggal di rumah majikan awak jika saya dapat kerja tu? " Lelaki berpakaian kasual itu mengangguk.
YOU ARE READING
𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩
Fanfiction[ current status ; complete! ] Jeon Jungkook ft. Kim Chaerin Dia nak babysitter, tapi dapat isteri. ⚠ mengandungi typo dan bahasa yang macam minta penampar online. - ' no copycat zone! ❀ © all right reserved ; @_chaefreude | 211018 - 101219 Extra id...