Part 42 : Mengamuk
Chapter song : Dejavu by NUEST W
Sorry for late update >.<
━━━━━━━━ ✤ ━━━━━━━━
❮Jeon Jungkook's pov❯
Aku menggetap rahangku. Beribu - ribu soalan yang tidak henti menyoal, bermain di fikiranku sehingga membuatkan aku serabut.
Amarah yang lama tidak dikeluarkan harini meletus juga.
Betul - betul aku tak sangka, sanggup Taehyung hantar adik dia untuk spy aku.
Isteri aku, adik dia?
Aku betul - betul terkejut.
What a suprise that I get today after I'm happy with her.
Kau memang licik Taehyung. Kau betul - betul licik.
Penumbukku digenggam kuat sehingga menimbulkan urat - urat kemarahan.
Amarah aku sekarang, mampu membunuh semua keturunan dia.
Kau iblis, Taehyung. Kau iblis.
Aku memandang sekeliling bilik ahli Bombangtan. Jadi, inilah rahsia ya g selama ni diorang sembunyikan dari pengetahuan aku?
Diorang siasat pasal isteri aku, tanpa pengetahuan aku?
Diorang tahu siapa isteri aku tapi berlakon seolah - olah tak tahu apa - apa.
Korang pun sama sial juga.
Dalam sekelip mata, barang - barang yang berada di dalam bilik itu, aku hempas ke lantai. Cermin besar yang melekat pada dinding, pecah dan meninggalkan retakan yang pecah seribu. Sepertimana pecahnya hati aku bila tahu, isteri yang aku percaya,
Isteri yang aku sayang,
Rupa - rupanya pengkhianat.
Tanganku yang berdarah akibat tumbukanku, diabaikan.
Sakit berdarah, tidak sesakit hati yang bagaikan dihunus dengan pisau belati namun tiada pancutan darah yang keluar.
Almari yang menyimpan barang Cutie aku tendang sehingga berteraburan barang - barang yang ada di dalamnya.
Katil Namjoon kembali aku tuju, dan aku menyelak tilamnya. Mana tahu ada lagi rahsia yang disorokkan mereka.
Namun hampa, tiada.
Telefon bimbit yang berada di dalam poket aku dikeluarkan.
Nombor telefon Jimin aku dail.
" Yeob--- "
Aku memotong ayatnya.
" KORANG BALIK RUMAH AKU SEKARANG JUGA!!!!!!!!!!!!!! " Jerkahku lalu melemparkan telefon bimbitku ke arah cermin yang retak tadi, dan akhirnya kesemua retakan itu terlerai dan hancur ke lantai.
YOU ARE READING
𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩
Fanfiction[ current status ; complete! ] Jeon Jungkook ft. Kim Chaerin Dia nak babysitter, tapi dapat isteri. ⚠ mengandungi typo dan bahasa yang macam minta penampar online. - ' no copycat zone! ❀ © all right reserved ; @_chaefreude | 211018 - 101219 Extra id...