✦【PART 38】✦

3.1K 389 60
                                    

Part 38 : Projek Dibelot

Chapter song : Tempo by EXO

Hoho first time triple update guys. Wuah! Tak sangka dah masuk 38 bab dah aku tulis❤ dah alang - alang nak masuk 40 bab ni, konfemlah banyak plot twist, korang dah masuk zone yang korang bakal meroyan (kot).

By the way, yang sudi tu jemput follow aku and bacalah juga cerita lain aku yang hambar😂 yang follow tu nanti mentionlah eh!

Road to 13k votes. Thanks guys❤

━━━━━━━━ ✤ ━━━━━━━━

KIM NAMJOON'S POV

Aku berbaring di atas katil bersendirian di dalam bilik. Mereka bertiga berada di ruang tamu, mungkin. Earphone dipasang ke telinga dan aku memasang lagu Rooftop dari N.flying.

Tujuan aku ialah untuk menenangkan sebentar fikiran. Hendak membaca buku, tiada pula mood nak membaca. Jadi aku membuat keputusan untuk mendengar lagu saja.

Lengan kananku, aku rehatkan di atas dahiku, mata ditutup untuk menghayati lagu.

6 lagu telah pun aku dengari dan hampir masuk lagu ke 7, telefonku berdering menandakan seseorang telah menghubungiku.

Kim Hongjoong

Haish. Tak senang duduk betullah. Aku baru je nak rehat. Apa pulalah yang jadi.

Dengan malasnya aku menekan butang hijau, earphone masih dipakai memandangkan aku malas nak pegang telefon ke telinga.

" Hello? " Sapaku.

" Tuan. " Hongjoong bersuara.

" Hmm. Pahal kau call aku? Aku cakap aku nak cutikan? Apa pula benda yang kau dengan kawan kau tu tak boleh buat? Korang rujuk jelah ahli lain. Aku nak rehatlah. " Kataku.

Sebelum sempat aku mematikan talian, Hongjoong serta - merta menghalangku.

" Tuan! Projek kita. " Dahiku yang mengerut.

" Projek? Yang mana? Kenapa? " Soalku.

" Taehyung. Dia dah keluarkan terlebih dahulu projek baru kita tu. " Serta - merta aku mengubah posisi baring kepada duduk.

" APA MAKSUD KAU?! " Marahku.

Susah payah aku cari idea untuk buat senjata tu. Macam mana boleh sesuka hati orang lain dapat tahu?!

" Saya dan San kaji balik senjata tu. 100% seperti idea tuan. Diorang sediakan lensa tu, tempat penyimpanan peluru. Semuanya serupa dengan apa yang tuan buat. " Aku menderam.

" MACAM MANA BENDA NI BOLEH BOCOR?!!! ADA YANG BELOT KITA KE HUH?!!! " Jerkahku.

Siapa je tak geram? Ramai orang letakkan harapan dekat projek baru tu.

" Itu saya masih tak tahu. Sekarang ni semua dalam siasatan. Kitorang dah kuarantinkan semua ahli untuk soal siasat. " Kata Hongjoong.

" Pastikan takda seorang pun terlepas. Siasat kesemua sekali. Jangan biar seorang pun yang terlepas!! " Teriakku.

" Yes sir! " Panggilan aku matikan.

𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩Where stories live. Discover now