Part 22 : Chaerin.. Dan.. T-taehyung?!
Chapter song : Icarus by JJ Project (Got7's JB & Jinyoung)
Uwah! Scandal aku buat lagu wuuuuu~
Happy Birthday to Kim Taehyung aka abang aku paling bangang yang pernah aku ada. Bang sedarlah diri yang anda semakin tua 🌚 lambat? Halah kau ni aku babap karang 🌚 aku dah bagi kiss dekat pipi dia dah. So jangan risau 🌚
Guys. Aku nak minta maaflah if korang ragu - ragu bila aku tak mention mommy aku. Aku nak korang tahu yang aku akan mention mommy aku bila aku dapatkan idea tambahan dari dia, bukan bermaksud nak jadi orang yang tak kenang budi, tapi just untuk korang tahu chapter mana yang 100% hasil dari pemikiran aku dan chapter mana yang aku minta tolong dari dia. Aku faham mommy aku nak PT3 tahun ni so aku taknaklah ganggu dia sangat.
❀ ❀ ❀
《Jung Hoseok's pov》
Hujung minggu yang membosankan telah membuatkan aku dan 3 rakanku keluar dari rumah untuk menghilangkan rasa bosan. Anak - anak Jungkook yang juga ingin ikut, kami bawa bersama meninggalkan Chaerin seorang diri di rumah, mengemas biliknya yang berselerak kerana dia yang sibuk membuat kerja yang diminta oleh professor di University untuk beberapa minggu yang lepas.
Kami bersarapan di cafe berdekatan rumah saja. 3 hari yang lepas, pembantu rumah sudah pun bersara kerana sudah tidak mampu untuk meneruskan pekerjaannya dan hanya ingin berehat di rumah. Jungkook hanya membenarkan wanita tua itu dan memberi sejumlah wang sebagai tanda penghargaannya yang berkhidmat di rumahnya hampir 10 tahun.
Selepas bersarapan, aku dan yang lain membuat keputusan untuk berjalan - jalan di pusat membeli - belah kerana Namjoon bercadang untuk melewatkan masa untuk membiarkan Chaerin mengemas rumah dan berehat sebentar. Iyalah. Anak Jungkook ni sama je cerewet macam daddy diorang. Kang balik je rumah, macam - macamlah permintaan dia nak. -_-" Memang sah daddy borek, kids rintik🌚 Mujurlah Jungkook sibuk bekerja sekarang ni. Ha berambus kau jebon 🌚 kau cari pompuan sihir tu, aku date dengan bini kau (๑ ิ•• ิ)
Ke hulu, ke hilir, ke hilir balik, lepas tu pergi ke hulu balik dalam mall tu, sampai aku sendiri dah lengah kaki nak meronda dan otak bercelaru. Masa pun dah berubah ke makan tengahari.
Jadi Jimin bercadang untuk makan benda yang ringan saja. Jadi semua bercadang hendak makan donut di cafe yang ada di dalam mall itu.
Selepas puas memilih jenis donut mengikut hawa nafsu masing - masing, kami duduk di meja.
Masing - masing mula mencekik tanpa membaca doa makan. (Abaikan aku. Actually tengah mental breakdown sebab tak puas bercuti but tiba - tiba sekolah dah buka.😭)
" Weyh lepas ni jomlah pergi mana - mana. Bosanlah pusing kat tempat yang sama lepastu lokasi pun sama. Kau tau clichè. " Protes Jimin.
Yoongi memandang lelaki tu. " Kau nak pergi mana? " Soal Yoongi sebelum menyuapkan sebiji donut berperisa strawberry ke dalam mulutnya.
Jungae atau baby yang memakan donut yang berperisa sama dengan Uncle Yoonnya mula mencelah. " Oppa. " Kanak - kanak cilik itu memanggil Namjoon.
" Waeyo? " Sahut Namjoon lalu meminum airnya.
YOU ARE READING
𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 MR. JEON'S HOUSEWIFE ⩩
Фанфик[ current status ; complete! ] Jeon Jungkook ft. Kim Chaerin Dia nak babysitter, tapi dapat isteri. ⚠ mengandungi typo dan bahasa yang macam minta penampar online. - ' no copycat zone! ❀ © all right reserved ; @_chaefreude | 211018 - 101219 Extra id...