Such a bitch.

12.2K 146 14
                                    

~Alice perspektiv~

Jag satte upp håret i en svans och kollade sedan på Ogge.

"Ska vi dra till resten av boysen och tjejen?"frågade jag och bet mig i läppen, jag gillade inte detta. Inte alls.

"Alice, hon är säkert trevlig"sa Ogge och la händerna om min midja.

"Men tänk om hon inte gillar mig? Hon kanske bara vill ha åt er. Inte mig"mumlade jag tyst och la händerna på hans biceps.

"Om hon inte gillar dig så kan du och jag gå tillbaka hit, titta på film och mysa"viskade Ogge och kollade in i mina ögon. Jag nickade och lutade mig sakta mot honom så våra läppar möttes i en kyss. Efter några sekunder avslutade jag och log svagt mot honom.

"Ska vi gå?"frågade jag och tog hans hand. Han nickade och vi gick ut ur rummet och gick till Omars och Oscars rum. Jag skulle knacka men då åkte dörren upp av en glad Felix.

"Hej?"sa jag frågade och steg in med Ogge efter mig.

"Hej"sa Felix glatt och kramade om mig.

"Vad är det med dig?"frågade jag och besvarade försiktigt kramen.

"Ormen är kär"svarade han glatt och hoppade runt i en ring. Jag skrattade och gick försiktigt in i rummet, på sängen satt/låg Oscar och pillade med mobilen. I fåtöljen satt Omar med tjejen i knät. Jag satte mig på sängkanten och kände Ogge sätta sig bakom mig. Han la armarna om min midja och lutade hackan mot min axel.

"Vad heter hon?"frågade jag Oscar som kollade upp från mobilen.

"Marielle"svarade Oscar och log svagt mot mig. Jag nickade och pillade med mina naglar, engelska var inte min starka sida så det blir trevligt att se hur detta går.

"So Alice, Why are you together with OG?"frågade Marielle plötsligt, det var oväntat och vem ställer en sådan fråga?

"Because I like him"svarade jag och kliade mig i nacken, dålig stämning detta.

"I don't like you when you are together with OG"sa hon skeptiskt och granskade mig, så hon ville ha fight?

"Fun for you"sa jag och kände hur min attityd blev mer och mer otrevlig.

"Yeah, you know, I think he is to good for you"

"More fun for you"svarade jag och tittade ner i golvet.

"So your parents?"sa hon och hånlog stort mot mig.

"Don't talk about them"muttrade jag och lutade huvudet mot Ogges bröstkorg, hans puls var hög och jag förstod att han var arg på Marielle.

"But they..." Längre hann hon inte innan Ogge sa ifrån.

"Do you know what you doing right now?! You make her feel bad and stupid! And she isn't bad and stupid! Do you think Omar likes it when you make one of his best friend sad? She has got my heart! So please! Don't make her sad. She is the most beautiful girl I ever meet! You have no idea what's going on in her life! We guys know her better then you so if you ever talk bad about her I'll probably hurt you"skrek han ut och kollade argsint på Marielle, hon hade inte verkat hänga med så Omar översatte det på spanska.

"Jag är ledsen Omar"mumlade Ogge och tog min hand och drog ut mig ur rummet och in i vårt.

"Du behövde inte"mumlade jag och slängde mig på sängen.

"Jo, det behövde jag"

____

Dålig engelska men skriver i början att hon har svårt med engelska så det finns lite fel här och där.

//Linda💕

She is my sister.Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora