Shut up!

13.8K 189 23
                                    

Det kom ett kapitel idag! I'm proud.
____

Katia och jag gick ut från bussen och satte oss på någon bänk utanför bussen. (Bussen har stannat)

"Så? Hur går det mellan dig och Ogge?"frågade Katia och la armen om mina axlar. Jag rodnade lite och kollade ner i marken.

"Det går väl bra"mumlade jag och kliade mig lite nervöst i nacken.

"Och? Har ni haft sex?"frågade hon och höjde ögonbrynet.

"Varför vill du veta det? Men nej, det har vi inte. Jag är oskuld"svarade jag och skrattade lätt åt hennes fråga. Katia flinade lätt och tänkte lite innan hon sa.

"Ska vi skrämma killarna när vi ska väcka dem imorgon?"frågade Katia och log stort mot mig.

"Såklart, även fast de kommer döda oss"svarade jag och vi flinade åt varandra, vad roliga vi var.

____

Jag och Katia satt och sminkade varandra eftersom vi båda ville skrämmas, jag skulle skrämma Omar och Felix. Varför visste vi inte men vi trodde Ogge skulle förstå mer att det var jag.

"Vi kör"viskade Katia och tog upp sin mobil. Såklart skulle vi filma och reta dem för detta resten av sitt liv. Jag nickade och kröp försiktigt in till Omars säng och sträck försiktigt handen över hans arm. Katia började filma precis när han började mumla i sömnen. Wait what? Pratade Omar i sömnen? Tydligen.(Ver inte om han gör det men låt oss låtsas)

"Mamma mamma" viskade han och jag kämpade för att inte börja skratta. Han slog försiktigt upp ögonen och när han såg mitt ansikte skrek han till och gömde sig under täcket. Jag kände Omars hand runt min handled, nu var jag avslöjad.

"Fuck you Alice"muttrade han surt och slog mig lätt på armen."Nej, låt Ogge ta det förresten"fortsatte han.

"Tyst, vi ska skrämma dem andra"viskade jag och han sken genast upp, han lyfte bort mig och kröp ut lite så han kunde se hur de andra reagerade. Katia gav mig mobilen och jag började filma henne när hon försökte sig på Oscar. Hon drog försiktigt av honom täcket och han grymtade lite innan han öppnade ögonen, han såg direkt att det var Katia och suckade.

"Sluta"muttrade han surt.

"Tyst! Vi ska skrämma dem andra, Omar är redan vaken" viskade Katia och jag slutade filma och gav henne mobilen. Omar gick över till Oscar och kröp ihop bredvid honom. Han lutade huvudet mot Oscars axel och kollade på mig och Katia. Vi fnissade lite medan Oscar blängde irriterat på Omar.

"Osmar" fnittrade jag tyst fram och Katia höll sig för munnen för att inte skratta. Omar hade somnat och Oscar la honom ner utan att väcka honom. Oscar satte sig på Omars säng och gav oss en irriterad blick. Jag fnissade lite innan jag blev seriös och gick för att skrämma Felix, även om han troligtvis skulle bli räddast.

Jag kröp upp vid hans sida och strök honom försiktigt över kinden. Han slog försiktigt upp ögonen och gav ifrån sig ett ljust skrik. Jag fortsatte spela och drog av honom täcket och lätt mina fingrar glida över hans mage. Han kollade skrämt på mig innan han såg vem jag var.

"Alice din lilla mes"muttrade han och puttade lätt till mig. Jag flinade och kollade snabbt åt Ogges håll, han sov fortfarande efter Felix skrik?

"Vi skrämmer er killar. Håll käften nu, sätt dig vid Oscar och kolla när Katia skrämmer Ogge" viskade jag och nickade mot Oscar. Felix gav mig en blick som inte gick och tyda men han gick ändå ner till Oscar och hälsade God morgon till varandra. Jag fick kameran av Katia och hon gick till Ogge, jag började filma och hon drog försiktigt bort "gardinen" när hon fått bort hela möttes hon av en vatten stråle.

"Vafan Ogge! Släpp vattenflaskan!"skrek hon när Oscar tänt ljuset i bussen. Ogge skrattade lätt och sträckte ut huvudet.

"Morgon på er" hälsade han glatt. Jag och Katia gav honom er sur blick medan jag lämnade telefonen på bordet och gick för att tvätta av oss sminket.
____

Hoppas ni gillade det!

//Linda💕

She is my sister.Where stories live. Discover now