Jag tränade vid 08.15 idag, jobbigt värre
~~
~Felix perspektiv, en månad senare~
Musik:Say Something-Christina Aguilera Feat A Great Big Day
Allt var så perfekt ett tag. Alice levde i Göteborg men pendlade till Stockholm för att öva på allt. Hon pluggade vidare på någon dansskola för att bli bättre och bättre, dansen var hennes livlina. Allt gick snett för en vecka sen, Alice försvann. Det sista vi såg av henne var när hon klivit på tåget till Göteborg tillsammans med Omar. Alla letade hela tiden för att hitta henne men det ända vi hittade var en lapp som det var nerkluddrat lite text på.
//Vill ni har tillbaka er flicka får ni komma och ta henne//
*Hej! Alice här! Tyvärr är jag upptagen just nu, 99% chans att jag sover eller tränar! Jag ringer tillbaka så fort jag kan.*var det ända som telefon svararen sa när vi ringde. Men hon ringde aldrig tillbaka. Inte ens till Ogge.
"Felix vafan ska vi göra! Vi måste ringa polisen nu!"skrek Ogge frustrerat ifrån köket och jag hörde hur han sprakade hårt i väggen.
"Alice skulle inte vilja att vi skickade ut en polis anmällan. Hon skulle vilja att vi inte gick ut med det. Men pågrund av att en viss Oscar inte kunde hålla sig så är det redan ute"sa jag med en gnutta irritation i rösten.
"Men förlåt då! Jag visste inte!"utropade Oscar som satt i en av Alice fotöljer. Vi hade alla åkt till Göteborg för att försöka lista ut var hon var, eftersom Omar hade en nyckel till hennes lägenhet så kom vi in. Omar själv försökte just nu ringa Marielle och lugna ner henne för den tjejen hade gått i tacket när hon fått reda på att Alice var borta. Hon hade skrikit och fått någon form av panik attack som enligt Omar var vanligt för henne när det hände något med personer hon tyckte om.
"Hon svarar inte"muttrade Omar irriterat när han kom in i rummet.
"Varför ska sånt här alltid hända oss och Alice? Vad har vi gjort?"frågade Oscar kollade ledsamt på oss andra och på Ogge som kom in till oss.
"Hennes chanser att hamna i problem ökas ju mer kända vi blir. Foooers gör allt för att bli av med henne eftersom vi gör allt för henne och inte är lika mycket med dem som när vi gjorde Vertigo"förklarade Ogge och slängde sig i en soffa.
"Varför ska hennes liv förstöras pågrund av The Fooo? Varför kan inte alla bara förstå att utan den tjejen skulle inte The Fooo vara de dem är idag. Vi skulle inte vara 4killar som älskar att dansa och sjunga. Vi skulle vara 4killar som höll på att bli sjuka av all media som ständigt är på oss och vill att vi ska göra massor av intervjuer"suckade Omar och la ner sin telefon på fram fickan.
"Ibland önskar jag bara att vi kunde gå tillbaka i tiden och vara 4grabbar som hade samma dröm. Göra alla våra misstag rätt. Utan våra misstag skulle aldrig allt det som händer i Alice liv hända. Undra hur hon mår just nu egentligen, efter allt"mumlade jag och tog av kepsen och drog handen genom håret innan jag satte på den igen.
"Jag hörde något"sa Omar plötsligt och sträckte på sig lite. Vi spärrade upp ögonen när vi hörde Alice mobil ringa, hur kunde vi missa det innan? Jag reste mig hastigt upp och gick in i sovrummet där ljudet kom ifrån, där låg den. På sängen, hennes telefon. Jag tog försiktigt upp den och såg ett nummer jag hade många minnen med, mammas. Försiktigt drog jag fingret över skärmen och svarade.
"Hej, det är Felix"mumlade jag försiktigt och satte mig på sängen.
"Det är mamma! Felix var är Alice?"skrek mamma i mitt öra förskräckt.
"Jag vet inte mamma, jag vet inte"sa jag och kända hur små vatten droppar rullade ner för mina kinder.
"Vi kommer till Göteborg och hittar er!"sa mamma förskräckt och jag hörde hur hon började slamra med något i bakrunden.
"Nej. Ni lämnade oss. Vi vill inte ha med er att göra"mumlade jag tyst och innan hon hann säga något annat la jag på. Jag la hennes telefon på skrivbordet innan jag kröp ihop till en boll i sängen.
"Kom tillbaka Alice, jag älskar dig"snyftade jag fram och drog in hennes luft som fanns i rummet, det lukade som henned favorit VS, Midnight Dare.
____
Måste ALLTID gå på toa när jag skriver kapitel...
Dagens fråga ang. SHe is my sister:Vad tyckte ni om dagens kapitel?
Dagens fråga:Dator,iPad eller mobil?
Helt klart mobil i mitt fall...
Instagram(Har snart 200 följare... Herre):lindizens
Kik:l1nd1z
Hoppas ni gillade det!♥
//Linda♥
VOCÊ ESTÁ LENDO
She is my sister.
FanficShe is my sister:Vad gör man när man äntligen hittat den rätte men allt går åt helvete? Man tar självmord? Man skadar sig själv? Man bryter allt och flyttar till Ryssland? Eller gör man som Alice gjorde, pallrade sig igenom det. Tillsammans med en b...