Bok 2:Winners

2.1K 84 9
                                    


~Ellinores perspektiv~

Jag smällde igen ytterdörren och gick med snabba steg ut ur lägenhets huset. Med bestämda steg gick jag till det stora varuhuset 1,3km ifrån vår lägenhet.

Flashback:

Jag skrattade till och slog på skoj till Leo på armen. Han tog det bevisligen lite hårdare för han knuffade lätt till mig med tillräckligt hårt så jag vinglade till. Ännu lite hårdare knuffade jag då till honom i ren reflex.

"Sluta slåss!"utropade Leo och drog upp händerna i någon konstigt gest.

"Vafan? Du fortsatte!"utropade jag och ställde mig hastigt upp.

"Jävla bitch"muttrade han och vände blicken mot TVn.

Med snabba steg lämnade jag lägenheten och Leo.

End of the flasheliflasheliflashback:

Jag slog mig ner på en bänk när jag gått kanske halva vägen för jag hade fått skoskav och vem kan gå 700m i skoskav? Ingen.

"Vill du ha skjuts?"frågade en man som parkerat sin bil framför mig. Jag granskade honom och beslutade att han inte var farlig då jag hoppade in i baksätet på bilen.

"Vart ska du?"

"Köpcentret"mumlade jag bara innan allt blev svart.

~Leos perspektiv~

Jag ringde Ellinore för tionde gången denna minuten men hon svarade inte i telefon. Med en suck slog jag in Gabbies nummer.

(G:Gabbie L:Leo)

G:Ahh... Gabbie här?

L:Hej, Leo här, Är Ellinore hos dig?

G:Nej,varför skulle hon?

L:Vi bråkade, hon stack, och svarar inte på telefon;

G:Jag ringer runt och kollar.

Vi la på och jag fortsatte med en suck ringa efter Ellinore, min fina flickvän. Vad fan hade jag gjort?

_____

Kort kapitel men var glada att det ens kom:)

VINNARNA ÄR:

FoooWriter

OCH

Novisen213

(Jag och Novisen funderar på ett litet samarbete😏)

Det är två vinnare men samma priser gäller:)

Dagens fråga ang. She is my bestfriend:Tips på noveller?

Dagens fråga:Vad tycker ni om julen då?

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

Videofy:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Место, где живут истории. Откройте их для себя