Bok 2:Girl, boy?

5K 107 47
                                    

I detta kapitel får ni lära känna huvudpersonerna i She is my bestfriend så ett råd är att läsa...

Emma vet ni redan ganska mycket om så skriver inte om henne...

~Ellinores perspektiv~

Jag är en hyfsat sprallig tjej, 11 vintrar ung som älskar att simma. Jag har lätt för att bli ledsen och känna mig sårad, mobbning har jag varit med om. Killar, Gabbie och Emma är mina närmaste vänner, jag är som dem. Folk har lätt för att lita på mig och många påstår att jag är väldigt förstående, vilket är kul. Smart i skolan, lång och oftast kaxig. Det dåliga med mig är nog att jag har temperament som en apa och kan bli arg så fort någon ens rör min telefon.

~Philips perspektiv~

Jag är en lång kille på 12 vårar, lika gammal som Ellinore men hon har inte fyllt år än. Jag och El som jag kallar henne ibland hade något rätt bra på g ett tag innan Erik som sårad henne kom tillbaka och lät henne falla, jag litar inte på honom efter det han gjorde. Blondin, inte rädd för uppmärksamhet och fotbollen finns alltid vid min sida, inte bokstavligen. Erik skulle beskriva mig som rolig och allmänt skön medan El skulle beskriva mig som snygg och snäll, Emma tror jag skulle beskriva mig som en bra kille för El, bättre än Erik.

~Gabbies perspektiv~

Jag är en tjej med rätt långt blont hår, shippar Troyler till döden och älskar hästar och att läsa. Emma och jag gick i samma klass in 7år, och El är mitt fadderbarn i grund och botten. Jag är 1år och 8 månader äldre än henne men det tänker vi inte på så ofta. Om vi inte pratar om körkort och sådant. Emma och jag går inte i samma klass längre vilket är synd för vi har glidit isär varandra än del, men men... Erik och Philip känner jag inte jätte mycket, va i samma grupp som Erik i någon klass sak ett tag men inte annars.

~Eriks perspektiv~

Jag går på samma skola som Philip men de andra går på en annan jag gick på innan. Anledningen till varför jag bytte var nog för jag har närmare dit och jag var aldrig omtyckt i den skolan vilket var synd. El och jag hade en konstig tid ett tag, hon tog det säkert hundra gånger hårdare än jag men nu har vi hittat tillbaka igen. Philip tycker säkert inte om det eftersom de hade något och han kallat henne snygg precis när vår konstigt period börjat, så föll hon lite smått. Annars är jag en glad kille lika gammal som Gabbie och Emma. Temperamentet ska vi inte tala om, det är hemsk och många tror jag är efterbliven eftersom det kan komma saker från min mun som inte skulle gjort det.

~Linus perspektiv~

Glad kille på 12 vårar, går i Ellinores klass och en av hennes närmaste vänner just nu. Både Ellinore och Philip är längre än mig så jag känner mig allmänt kort i deras sällskap. Tack Gud att El inte kan tjata om att hon är längst i klassen längre, en ny kille kom som var flera centimeter längre än henne. Emma har lite emot mig, Erik tycker väl om mig, Philip och jag spelar i samma innebandy lag, Gabbie och jag har pratat en gång kanske och jag och El är bra vänner. Eriks, Philips och Els problem för de ta själva, bryr min när någon av dem är arg eller riktigt ledsen men sällan annars. Älskar fotboll till döden och vill spela i ++++ laget när jag blir vuxen.

~Adelinas perspektiv~

Jag har en rätt bra relation till Emma genom pappa och hennes föräldrar. Mitt modersmål vet jag inte vad det är, är helspansk dock född i Sverige så jag talar spanska, engelska och svenska utan problem. Hemma pratar jag och pappa på svenska men jag och mamma på spanska. Känner inte Emmas kompisar alls, träffat de någon gång men inte annars. Är lika gammal som Emma, ser lite ut som henne i hyn och i håret men mina ansiktsdrag är andra och kroppsform. Går i Eriks klass så inte på samma skola som Emma.

_____

Nu känner ni karaktärerna bättre👋 Alla är spelade av någon jag känner men två vet inte om det(vad jag vet)... En är dock påhittad...

Fortfarande inte läst klart LOST IN YOU, vilket suger.... Boken är bra men Ebba var klar dag 1 och man bah:Joho?

Nu ska jag skriva till min klasskompis som jag anklagade för att han gjort något han inte gjort. Den jäveln som sagt att han gjort något... Nej Emma, det är inte du...

Dagens fråga ang. She is my bestfriend:Vill ni ha någon ny tävling?

Dagens fråga:Gillar ni popcorn?

Jag är sådär...

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

Videofy:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang