Oscar Hans Olof Molander

8.2K 142 35
                                    

Första kapitlet av Be mine for a minute är släppt!

~~~~

~Omars perspektiv några dagar senare~

Alice var inte förstörd över det som hänt. Hon var mer än förstörd. Killarna var här och Marielle hade tagit första bästa flyg till Göteborg.

"Omar?"frågade Ogge försiktigt och väckte mig ur mina tankar. Han tittade på från stolen i Alice kök där han satt innan han vände ner blicken igen.

"Kände Alice något mer för Adrian tror du?"mumlade han tyst och drack lite av sitt te.

"Alice Olivia Sandman föll för Adrian lika hårt som hon gjorde för dig. Problemet är att Adrian bara lekte med hennes känslor så att det fanns ingen äkta kärlek. Sen kommer du, Oscar Hans Olof Molander in i i bilden. Eftersom du inte leker med hennes känslor så är det nog du som är den rätta"sa jag och satte mig mittemot honom. Han nickade innan vi både två ryckte till när vi hörde någon komma in till oss för Felix, Oscar och Marielle var och köpte pizza.

Försiktigt släpade sig Alice in i rummet och Ogge hoppade upp från stolen för att hjälpa henne. Han la sim arm om hennes midja och nästintill bar henne till stolen han tidigare suttit på. Alice log tacksamt mot honom när han började göra henne lite pasta.

"Alice du har fått post"mumlade jag och la fram en bröllopsinbjudan framför henne.

~Alice perspektiv~

Jag tog försiktigt upp inbjudan och började läsa. Det var med skickat ett litet meddelande också som jag läste först.

Hej Alice. Jag förstår om du fortfarande är arg. Jag är ledsen för det jag gjorde, du var ingen leksak i för mig. I början men jag föll för dig också. Nu ska jag gifta mig med en person som inte är du. Det gör ont i mig. Här är en inbjudan, om du kommer så vet jag att du mår bra. Om du inte kommer så kommer jag åka ner till Göteborg och kollar om du mår bra. Om du kommer så lovar jag att inte störa dig något mer. /Adrian.

Du är välkommen till

Melissa Bjørk och Adrian Sëger's vigsel.

Denna vigsel kommer ske klockan 13:00 i ***** kyrka.

Den 7juni.

Vi ber er damer att bära något riktigt somrigt och fint medan ni herrar gärna få böra kostym.

Hoppas ni ses!

"Jag vill åka"mumlade jag och började äta av pastan Ogge ställt framför mig. Omar slängde en blick på Ogge innan han nickade.

"Du får åka, bara du tar med dig en av våra livvakter"sa han och log svagt mot mig. Jag nickade och kollade försiktigt på Ogge.

"Kan du hjälpa mig packa? Och kan du följa med?"frågade jag och gav honom en osäkert leende.

"Alice jag skulle gärna göra det men jag hinner inte. Vi måste jobba igen allt vi missat. Men jag hjälper dig att packa. När du kommer hem från Norge kan vi väl flytta ihop i Stockholm?"frågade Ogge och satte sig på huk framför mig med ett leende på läpparna. Jag kände hur hans händer kramade om mina och jag nickade lät åt hans erbjudande innan mitt leende smalnade när jag insåg hur lite energi jag hade. Jag försökte resa mig upp men jag föll bara tillbaka på stolan. Ogges leende försvann också när jag bar upp mig och lyfte in mig i mitt sovrum. Varsamt satte han ner mig på sängen och drog fram min resväska som stod inträngd i ett hörn. Han tog fram lite kläder han visste jag brukade ha på mig och la ner i väskan.

"Oscar Hans Olof Molander?"mumlade jag och kröp ner under täcket igen. Ogge tittade upp och log svagt mot mig.

"Det är jag"sa han och satte sig på sängkanten.

"Jag älskar dig lite för mycket"

"Jag älskar dig alldeles för mycket Alice Olivia Sandman"

_____

Detta skrivs en lördag så kapitlet där jag berättar om 'honom' har ännu inte kommit upp när detta skrivs. I kapitlet som släpps så fort jag sett vad ni skrivit så lär jag tacka för det i ett kapitel❤️ Om du inte kommenterat än, respektera då att jag inte vill ha skit om honom här. Verkligen inte❤️

Just det! Ifall DU känner att du vill prata ut med någon så finns jag där för just dig❤️ Bara kika på l1nd1z❤️

Dagens fråga ang. She is my sister: Är det skönt att jag är tillbaka?

Dagens fråga:Hur har er dag varit?

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

Twitter:lindizens

Videofyme:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora