Bok 2:Toilet paper?

3.5K 99 22
                                    

~Emmas perspektiv~

Jag satte mig upp i sängen och reste mig sakta upp när jag fick se Luke. Jag gick med långsamma steg fram till honom och la händerna på hans axlar. Han la försiktigt och osäkert sina händer runt min midja, som om han visste att jag skulle slå honom. Vilket jag skulle.

Jag tog snabbt upp min hand och någon sekund senare fanns det ett rött märke på Lukes kind. Han tittade förvånat på mig innan han släppte mig samtidigt som jag släppte honom.

"Hey! Emma!"hörde jag en röst utropa bakom mig, Linus? Jag vände mig om och låg sedan på marken, hade han slagit ner mig? Han slog mig ju inte? Linus satte sig över mig och höll i mina handleder mot golvet.

"Jag fick göra detta för alla andra trodde de inte klarade dig med dina ju-jutsu kunskaper"(ju-jutsu=självförsvar typ) förklarade han och satte varsitt knä på varje sida av mig. Jag himlade med ögonen och såg i ögonvrån hur Gabbie, Philip, Tyde och Luke vandrade upp för trappan och in mot mitt kök för att troligen hämta is till Lukes kind jag slog.

Så fort dörren var stängd släppte Linus mig och drog upp mig i stående ställning. Jag borstade utan anledning av händerna på mina byxor och torkade tårarna som runnit när jag slagit honom.

"When you try to take me back my heavy heart just breaks"hörde jag Ellinore nynna, Shawn Mendes, The Weight, en av mina favorit låtar. Jag gick fram till henne och kramade om henne, min lilla flicka.

"Jag kommer behöva dig"viskade jag i hennes öra hon och kände hur hon nickade mot min axel.

"Och jag kommer finnas där"mumlade hon och med det slöt jag ögonen och bara njöt av min närmaste väns närhet.

~Oggepogges perspektiv~

Jag skrev på det sista pappret innan jag trodde jag kunde gå hem till Emma.

"OG!"utropade Pål, städaren här, jag vände mig om och gav honom en ansikte som sa att han skulle fortsätta prata.

"När kommer toapappret vi beställde?"frågade han och log ett lite snett leende. Jag gav honom en mental face-palm innan jag svarade.

"På torsdag tror jag"

"Okej!" Svarade Pål glatt innan han fortsatte städa. Jag suckade och tog upp min mobil när den vibrerade i fickan, Emma.

(Har telefon samtal i varje kapitel😂)

(O:Ogge E:Emma)

O:Hej, Ogge här.

E:Hej pappa! Var finns isen?

O:I frysen uppe, vadå?

E:Jag liksom råkade slå till Luke.

O:Okej, vi tar det senare.

E:Tack! Hejdå!

O:Hejdå!

Jag la på och lät telefonen glida ner i fickan igen.

"Ogge!"hörde jag Omar utropa och med en suck gick jag in till hans lilla rum.

"Kan du kolla om Adelina har kommit hit?"frågade han och gav mig ett snett leende. Jag suckade men huttrade ett 'skickar in henne'. Jag gick ut ur hans lilla rum innan jag tog en koll efter Adelina som inte var här och gick mot bilen.

~Linuspinus perspektiv~

Jag stod på Emmas trädgård och spelade fotboll med Luke och Tyde för tjejerna och Philip ville ha ensamt snack. Eftersom mitt hår var rätt långt, nådde nästan axlarna så satte jag fast det för hundra femte gången bakom örat. Vi hörde billjud och Luke tog upp bollen innan våra blickar vändes mot ljudet. En svart Volvo kom rullade mot oss och stannade på garageuppfarten till deras hus. Ut klev Ogge, Emmas pappa. Vi utbytte blickar när han kom emot oss och frågade.

"Vilka är ni då? Luke, dig känner jag igen"sa han och la händerna i fickorna.

"He's Tyde, Gabbie friend from Australia, I'm Linus and we are friends to the girls in the house, Emma, Gabbie and Ellinore" förklarade jag enkelt och på engelska för att Tyde skulle förstå.

"Okey, well, Let's go inside and look after the girls"sa Ogge och vinkade med oss in i huset vi följde efter och ryckte till när vi hörde en röst som vi väl kände igen.

"You're a f*cking liar! Whore!"
______
Drama again😏😏

Nu ska jag byta om till dansen och hitta på någon överraskning till er till jul! Så kommentera förslag på olika saker! Tips är väll att jag H.A.T.A.R mint, fråga t.ex. ItUsTroyler eller wordswritten...

Har fått en Sean Banan låt på huvudet, fyfan...

EBBA, JOHANNA OCH EMMA! MIN PRIVATA KIK FUNKAR TILL OCH FRÅN SÅ JOHANNA OCH EMMA NI FÅR SKRIVA VIA SMS OCH EBBA TILL SHE IS MY SISTER KIKEN!!!

Jag kommer berätta vem som har vilken roll i She is my sister och kanske skriva deras Insta, om de godkänner😉

Dagens fråga ang. She is my bestfriend:Varför har alla Gabbie som favorit karaktär?? De andra känner ju sig dissade😂

Dagens fråga:Harry Potter eller Twilight?

HARRY POTTER😂

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

Videofy:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin