Bok 2:Yeah

5.1K 116 38
                                    

Älskar denna nästan lika mycket som jag älskar er💕

~Emmas perspektiv~

Att Ellinore kallat mig liten är jag van vid, hon är mycket längre än mig även om jag är ett och ett halvt år äldre, jag är asiat, vi blir inte så långa. Jag kände hur Gabbie la en hand på min axel men brydde mig inte så mycket om det.

"Du kan berätta när du är redo, okej?"viskade hon och avslutade kramen försiktigt. Jag nickade och torkade bort tårarna som fortfarande rann. Hon klappade mig lite på axeln och gick sedan och satte sig på golvet mellan Eriks ben och klappade på platsen bredvid henne. Jag log svagt emot henne och satte mig där och såg hur hon rodnade lite diskret när Erik började fiffla med hennes hår. Ett litet leende spred sig på mina läppar när jag såg hur glimten i hennes ögon kom till när hon tittade upp på Erik.

"Jag hämtar något att dricka"utbrast Gabbie och lämnade rummet snabbt och smidigt. Jag slängde en blick på henne innan hon försvann men kollade sedan på Ellinore.

"Så är du och Erik tillsammans nu?"frågade jag och försökte låta lite gladare iallafall.

"Yes"svarade hon och Erik la en hand på hennes kind. Hon hoppade till innan hon vände sig emot Erik som snabbt pussade henne på munnen vilket var något hon inte besvarade eftersom allt gick så snabbt. Jag flinade lite och började tänka på hur jävla illa Erik faktiskt behandlat Ellinore förra året. Han bröt all kontakt med henne utan någon anledning och hon blev helt förstörd, sen började hon skriva med Philip och fick tillbaka glimten i ögat dock inte lika mycket som för Erik. Som jag sa, hennes kärleksliv är lite knäppt.

Efter en pinsam tystnad som Gabbie tillbaka med fem glas cola på en bricka, hur gör hon? Hon gav oss ett glas var och tog sedan ett själv innan hon satte sig ner och ställde ner brickan. Min blick svepte över dem och jag insåg hur snabbt killarna dricker, och Ellinore för den delen hade redan druckit upp. Jag flinade lite åt tanken och Philips uppmärksamhet vändes mot mig.

"Vad flinar du åt?"frågade han skeptiskt och drog en hand genom sitt hår. Jag skakade bara på huvudet och han kollade lite konstigt på mig. Åldrarna på oss kanske jag bör ta upp, Ellinor och Philip är lika gamla, eller Ellinore har inte fyllt år än men ni fattar. Jag, Erik och Gabbie är lika gamla, ett år äldre än Philip och Ellinore så vi gick i sjuan.

"Vad vill ni läsa för B-språk när ni börjar sjuan?"frågade Erik och kollade på Philip och Ellinore.

"Spanska, då kan både du och Gabbie hjälpa mig"svarade Ellinore med ett leende och jag vände blicken mot Philip som också svarade.

"Vet inte, spanska kanske, tyska, inte franska iallafall"svarade han med en axelryckning.

"Vad är felet med franska? Jag läser det!"utbrast jag och höjde ögonbrynet med ett flin på läpparna.

"Det är inget fel på franska, bara att det verkar svårt och jag vill ha det lätt för mig"svarade Philip och jag märkte hur han började bli irriterad så jag höll tyst.

~Senare~

Jag sa hejdå till alla innan jag gick ut ur lägenhets huset och började gå hemåt. Jag kände hur jag gick in i någon och jag föll bakåt på marken.

"Oj förlåt!"utbrast personen och räckte fram sin hand. Jag tittade upp och såg att det var Ellinores och Sammys klasskompis, Ellinores kompis. Jag skakade bara på huvudet och reste mig upp av egen maskin och fortsatte gå utan att säga ett ljud.

"Prata inte med mig då!"ropade han irriterat efter mig och jag bara skakade på huvudet åt honom ännu en gång.

_____

My little Boo är med nu😏 Sen vem det är får ni lista ut själva😂

Jag och @EbbaRunfors har gett varandra böcker vi ska läsa så det är därför hon kommenterar '#NovellerLindaTvingrMigAttLäsa'... Hon ska läsa Be mine for a minute, en till och Jävla Eniro, jag ska läsa LOST IN YOU, Jävla Eniro och LOST IN YOU är skrivna av fooooscarenestad, båda är ASSFETTMEGA bra så kolla in dem och hälsa från mig😘

Nu ska jag läsa LOST IN YOU för Ebba var redan klar med de tre böckerna...

Bye👋

Dagens fråga ang. She is my bestfriend:Vem är din favorit av karaktärerna som tillkommit?

Dagens fråga:Favorit emoji?

Min är ☀️ för det är kallt ute hela tiden just nu...

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

Videofy:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Место, где живут истории. Откройте их для себя