~Låt oss spola till bröllopet och jag har ALDRIG varit på ett bröllop så vet inte hur det funkar~
~Alice perspektiv~
Jag skrattade lätt åt ett skämt vakten jag hade med mig dragit framför mig och någon annan främling. Snabbt flög min blick ännu en gång över alla människor som var utanför kyrkan. Vart var Adrian? Denna gången fastnade min blick på en muskulös kille med mörk hår och piercing, det var han.
Jag knuffade till vakten så han skulle märka attentat började gå och som hans jobb var så följde han efter mig. Jag ställde mig framför Adrian och petade lite på hans axel så han skulle titta ner. Hans blick följ snabbt omkring runt om sig innan han fastnade på mig i blicken och drog in mig i en kram.
"Du ser fantastiskt ut"viskade han i mitt hår och lyfte omedvetet upp mig i luften.
"Jag är inte bruden idag Adrian"mumlade jag och besvarade mjukt kramen där jag hängde i luften.
"Varför har du en livvakt med dig?"frågade han när han släppte ner mig och avslutat kramen.
"Jag skulle inte få åka annars och sen så har jag inte haft så mycket energi de senaste dagarna" svarade jag och log svagt upp mot honom.
"Alice jag är så ledsen"mumlade han tyst och drog in mig i ännu en kram.
"Adrian, jag vill så jävla gärna förlåta dig och tvinga dig säga nej idag. Men jag kan verkligen inte. Jag hoppas du förstår att Ogge aldrig skulle göra såhär mot mig"viskade jag och pussade snabbt och diskret hans kind.
"Jag kommer hålla mig borta från Göteborg i framtiden"mumlade han tyst och jag hörde i rösten hur han verkligen var ledsen. Det kändes som den lät lite pipig.
"Du behöver inte det, när jag kommer hem till Sverige igen kommer jag inte bo kvar i Göteborg längre"mumlade jag tyst, det var så jobbigt att såra honom även om jag visste att jag hade rätt till det.
"Var kommer du bo då? Och med vem?"frågade han snabbt, lite för snabbt.
"Stockholm tillsammans med Ogge"mumlade jag tyst och sparkade lite grus som fanns under mina fötter.
"Jag fattar att jag verkligen inte har rätt att bli sårad för det jag gjorde mot dig är värre, mycket värre men det gör ont det gör det"sa han och drog ifrån mig från resten av sällskapet.
"Alice, snälla söta rara Alice. Kan du finnas kvar i mitt liv för jag kommer aldrig glömma dig?"frågade han och la händerna på mina axlar, WoW! Skulle han fria snart också?
"Adrian, jag föll för dig så jävla grovt och jag vill gärna ha kvar dig i mitt liv men jag hoppas att du förstår att jag aldrig kommer kunna gå tillbaka till dig igen"sa jag och kollade med en sorgsen blick upp på honom. Jag vände på huvudet och kollade på folket som började gå in i kyrkan.
"Jag hinner inte träffa dig sen men jag hoppas vi ses"sa jag och kramade snabbt om honom en sista gång.
"You are number one"mumlade han precis så jag hörde när jag vänta mig om.
"I know"
~Spolar vi lite tills de är i Felix lägenhet när hon kommit hem~
"Så hur var bröllopet?" frågade Felix och kollade på mig, lika så de andra i The Fooo Conspiracy.
"Det var bra"sa jag bara och ryckte på axlarna.
"Vårt kommer bli bättre" sa Ogge till mig och la armen om mina axlar. Jag skrattade innan jag svarade kaxigt tillbaka.
"Du kan ju bjuda ut mig på dejt först Mr. Molander"
"Bra, 19:00 ikväll ska du vara klar. Jag väntar här utanför. Ta en lång slapp klänning. Du åker inte till mig innan. Imorgon flyttar du in"sa Ogge snabbt och reste sig upp och lämnade Felix lägenhet.
"Det verkar som ni killar får hjälpa mig med smink och hår"sa jag och tittade på de som var kvar. De skrattade innan vi reste oss och gick upp i Felix sovrum.
____
Dejten är i nästa kapitel😊
Dagens fråga ang. She is my sister:Vad kommer hända på dejten?
Dagens fråga:Hur ofta tappar ni bort saker?
Jag har inte en blekaste aning om var mitt lånekort är så jag är körd.
Instagram:lindizens
Ask:lindizens
Videofy:lindizens
Kik:l1nd1z
Hoppas ni gillade det!💕
//Linda💕
YOU ARE READING
She is my sister.
FanfictionShe is my sister:Vad gör man när man äntligen hittat den rätte men allt går åt helvete? Man tar självmord? Man skadar sig själv? Man bryter allt och flyttar till Ryssland? Eller gör man som Alice gjorde, pallrade sig igenom det. Tillsammans med en b...