~Adrians perspektiv~
Jag hatade tanken på att Alice var i fara, alla hon älskade var i fara pågrund av mitt misstag. Jag hade precis vaknat från att ha sovit på deras soffa en natt. Sung-Hee hade skrikit hela tiden och jag trodde barnet hade ont för jävlar vad det skrek. Jag rycktes ur mina tankar när Alice kom ut till mig, tack gode Gud att jag sovit fullt påklädd.
"Ledsen för Sung-Hee igår kväll, detta har aldrig hänt förut"ursäktade hon sig och satte sig i en av förtöljerna. Jag nickade försiktigt och satte mig tröttsamt upp i soffan
"Det är lugnt, får ju skylla mig själv att jag satte mig och dig i det här"svarade jag och sträckte på mig så min tröja åkte upp en bit på magen. Hon flinade svagt innan Ogge kom in i rummet och gav mig en seriös blick, försiktigt höjde jag ögonbrynet och han räckte fram handen emot mig.
"Jag behöver en pistol"muttrade han och jag suckade till. Jag tog upp en pistol ur min väska som jag sedan slängde till honom.
"Jag kollade flygtiderna från Oslo till Stockholm, så om jag räknade rätt så kommer grabbarna komma hit om 2 dagar"informerade jag och både två nickade lite oroligt. Ogge gick emot hallen och snart hörde man en dörr smällas igen.
"Vad har det?"frågade jag försiktigt Alice som satt och kollade ner i golvet.
"Ogge och jag tjafsade lite igår om det här med du och dina grabbar igår"berättade hon och gav mig ett svagt leende. Jag nickade förståligt innan jag reste mig upp och började röra mig emot köket. Snabbt hörde jag att hon följde efter mig och jag öppnade kylskåpet de hade, mat. Alice smet framför mig och började plocka ut saker till yoghurt och macka hur kylen. Jag flyttade mig bort till dörrkarmen för att inte vara ivägen när hon gjorde iordning frukosten. Någon bebis började skrika från deras sovrum, inte igen. Alice log ursäktande emot mig innan han sprang iväg och kom en stund senare tillbaka med en liten asiatisk bebis. Jag log emot bebisen som gav mig ett sött leende tillbaka. Alice satte ner barnet i bebisstolen innan hon fortsatte med frukosten.
"Hej"sa jag och gick fram och satte mig på huk framför bebisen. Hon tog snabbt tag i mitt finger och började suga på det(BAHAHAHAHAHAH). Alice skratt klingade till i bakgrunden och hon började sätta fram frukosten. Sung-Hee kramade hårt om mitt finger och jag gjorde en liten grimas, barn är för starka.
Alice satte sig ner på stolen bredvid Sung-Hee och jag gick o satte mig mittemot Alice. Jag tog för mig av maten och vi åt sedan under tystnad. En dörr öppnades och smälldes sedan igen och Ogge kom inrusande i köket.
"Det var några som riktade pistoler mot mig"tjöt han förskräckt och kollade oroligt på mig och Alice som utbytte snabba blickar.
"Ni stannar här, jag ville inte att någon av er ens tittar ut genom ett fönster. Alice du gömmer ditt ansikte. Stäng och lås dörrar och fönster. Ta er till ett rum utan fönster, helst skottsäkert"sa jag snabbt samtidigt som jag reste mig, tog några pistoler och satte på mig skorna lite snabbt. Jag dundrade ut genom dörren där jag möttes av dem, mitt 'gäng'.
"Så lilla Adrian du är här"sa Andreas och gav mig ett elakt flin. Jag riktade en av mina pistoler mot den personen jag inte kände igen och sköt, han föll ner till backen och låg helt orörlig kvar.
"Vad fan gör du?"fräste Andreas till och avlossade ett skott som träffade min överarm. Jävlaskit. Jag hörde hur ett skott från någon av lägenheterna och strax låg han också på ihop sjunken på marken. Bara 2 kvar. Utan större styrka sköt jag ett skott mot en av dem och han sjönk ihop, ett skott från den sista avlossades och jag föll ihop.
____
Jag har disco på fredag så jag lägger upp ett kapitel när jag har tid, så vi vet😄
Nu ska jag gå på toa innan jag ska plugga... För andra gången idag...
Dagens fråga ang. She is my bestfriend:Visste ni att folk har härmat mig i handling, omslag och sådant?
Töntigt värre...
Dagens fråga:Vad har ni för klädstil?
Jag är mest svartklädd, vill dock ändra det😂
Instagram:lindizens
Ask:lindizens
Videofy:lindizens
Kik:l1nd1z
Hoppas ni gillade det!💕
//Linda💕
VOCÊ ESTÁ LENDO
She is my sister.
FanficShe is my sister:Vad gör man när man äntligen hittat den rätte men allt går åt helvete? Man tar självmord? Man skadar sig själv? Man bryter allt och flyttar till Ryssland? Eller gör man som Alice gjorde, pallrade sig igenom det. Tillsammans med en b...