I just..

12.2K 140 14
                                    

Som ni kanske förstår så kommer det bli mindre uppdatering nu när skolan kör igång. Hoppas ni förstår det! Uppdaterar varje/varannan dag nu, det tar ju lite tid att skriva också.

~~~

Dagen efter:

~Alice perspektiv~

Jag knackade på Omars rum för kanske tionde gång.

"Omar öppna!"ropade jag och började banka. Helt oförberett öppnade han dörren och jag höll på att slå honom i ansiktet.

"Åhh!! Jag är så ledsen Omar!"sa jag och satte händerna för munnen.

"Den träffade ju inte ens!"skrattade Omar fram och flyttade sig så jag kunde komma in i rummet.

"Är Marielle här?"frågade jag och gick in i rummet med ett osäkert leende.

"Nej, hon är hos sin pappa"svarade Omar och slängde sig på sängen. Jag la mig bredvid honom och suckade.

"Vad har du på hjärtat?"frågade Omar och vände mig så vi låg och kollade på varandra.

"Hur visste du att det var något?"frågade jag och kollade förvånat på honom.

"Men lilla du, hur ofta tror du att du går till mig,utan Ogge, frågar om Marielle, suckar och ler osäkert?"frågade Omar och fäste en hårslinga som låg för mitt ansikte bakom mitt öra.

"Inte så ofta"sa jag och log snett emot honom.

"Aldrig"skrattade han fram och log emot mig.

"Så berätta nu för Omar vad det är"sa Omar och satte sig i skräddarställning på sängen. Jag log svagt men suckade sedan.

"Det är bara för mycket! Oscar berättade en sak igår som jag tyvärr inte får berätta. Då kändes det som mitt huvud skulle explodera! Det Oscar berättade var inte skit men jag har fått gå igenom så mycket och kommer få gå igenom så mycket i mitt liv som jag inte vill! Jag vet att livet inte är en dans på rosor men i vilket fall som helst så är mitt liv värre än alla andras! Jag låter ego men det är sant! Jag har fått hat, mordhot, blivit övergiven av föräldrar, låtit er ta skiten, ni ljög för mig mer än ett helt år! Varför lever jag ens? Varför tar jag inte bara en överdos? Varför skadar jag inte mig själv? Varför går jag inte ut på svarta marknaden, hittar en pistol och skjuter mig själv i huvudet? Varför svälter jag inte mig själv igen? Varför ställer jag mig inte framför tåget? Varför skiter jag inte i att ha vakter runt mig när jag går ut så fansen kan döda mig? Varför går jag inte till en svart gränd och blir våld*****? Jo för att jag lever för några som måste leva med mina behöv dygnet runt! Ni måste passa upp mig hela tiden för att jag ska klara mig! För att jag inte ska göra något jag kommer att ångra! När jag var liten så blev jag mobbad! När jag var 11år så blev jag mobbad för att jag var tidig med att få mens! Jag blev mobbad för att jag var tjock, för att jag endast bar sköna kläder! Ett barn som är 11år ska inte behöva höra det! De ska inte ens tänka på hur de ser ut! Dem ska inte träna som en jävla OS medaljör! Alla barn har rätt till en trygg och bra skolgång! Vilket var något jag personligen inte fick! Jag var smart, hade topp omdömen men när mina föräldrar lämnade oss rasade det! När jag sedan fick betyg sänktes dem bara mer och mer till jag började ta tag i det och började kämpa upp dem igen. Varför har ni ens valt mig av alla Foooers? Ogge kan hitta en så mycket bättre flickvän! Du har Marielle och Oscar kan hitta en annan bästavän!"sa jag och insåg att jag satt i tårar och grät, grät i floder.

"Alice Cecilia Sandman! Sluta trycka ner dig själv! Ogge kan fan inte hitta en bättre flickvän! Jag skulle inte vågat gå såhär långt med Marielle om inte du fanns! Hon skulle inte ens vara min flickvän om inte du fanns! Du har fått mig att inse att man kan ge folk en andra chans! Att ifall man sabbar allt första gången så har man en till chans! Inte pågrund av Oscar, inte pågrund av Felix utan pågrund av dig! Vi skulle inte vara The Fooo längre om inte du fanns för du har hjälpt oss hålla fötterna på jorden! Du har stöttat oss och gett oss all din kärlek! Du har inte sett oss som Felix,Omar,Oscar och Ogge ifrån The Fooo! Du har sett oss som dina bästavänner! Vi har sett dig som en i gänget! Vi vill få bort allt hat du får men det är inte lätt! Vi alla har skrivit på vår Twitter och våran Instagram att dem inte ska få röra dig, att oss de splittrar dig så splittrar de The Fooo! Vi gör allt vi kan och lite till Alice! Vi vill alla se dig lycklig! Vilket vi får när vi alla sitter tillsammans och faktiskt inte gör något vettigt! Ett äkta fint och underbart Alice leende kommer fram när det är du, jag och grabbarna! Inga telefoner, ingen Marielle! Bara vi. De gänget vi var från dagen vi hämtade upp dig och Felix med turnébussen utanför ert hus! Snälla Alice! Vi älskar dig!"sa han och kramade om mig.

"Jag bar..."mer hann jag inte snyfta fram innan han avbröt mig.

"Det är lugnt. Det är bra nu"viskade han och strök mig över håret.

____

Hoppas ni gillade det💕

//Linda💕

She is my sister.Where stories live. Discover now