Bok 2:Nine

3.8K 130 40
                                    

Jag spolar som typ 95% av er vill... 2år✔️

~Emmas perspektiv~

Nian, nationella prov, ångest, stress, splittras, vänner, kärlek och pojkvän. Pojkvän jaa, jag och Luke blev tillsammans i åttan och har nu hållit ihop i 10månader, alltså är det tidig vår på året. Ellinore och Erik gjorde slut när Erik var otrogen efter ett år och jag tror El har något på gång med Philip bara att hon inte ville erkänna det. Philip var helt klart kär i henne! Erik har ingen av oss kontakt med, eller jo. Adelina och han var kompisar till och från. Gabbie pratade med någon kille i Australien, på andra sidan jorden.

"Emma! Fokus!"ropade Kjell, läraren, när jag sprang runt i mina tankar i gympasalen. Jag ryckte till och insåg att alla hade bytt övning och stod på stället och körde Jumping Jacks. Jag rodnade lite och bytte snabbt till övningen de körde. De andra skrattade och Luke kom hoppande emot mig och hoppade sig mitt emot. Jag flinade och höjde en svagt ögonbryn innan han började prata.

"Du vet Ellinore? I 8C?"började han och jag nickade, han visste att det var min kompis.

"Din kompis alltså. Det sägs att Philip kom hem till henne igår kväll och aa.. Lista ut resten"sa han lite tystare och jag spärrade upp ögonen. Hade de haft sex? Nee?

"Jag kommer"muttrade jag och sprang ner i omklädningsrummet innan Kjell hann säga något. Jag tog min telefon och skickade snabbt iväg ett sms till henne.

//Hade du sex med Philip?!?!?!// jag fixade snabbt till tofsen men drog åt mig telefonen när den vibrerade igen.

//Varför skulle vi?!?//

//För att det ryktas!?//

//Inte sant, chill down//

Jag la undan telefonen innan jag sprang upp igen, om det skulle vara sant skulle jag slagit ihjäl henne, hon var ju bara 14!

~Senare~

Jag sa hejdå till Luke innan jag joggade till åttornas skåp där Ellinore skulle vara, och som hon var. Jag drog med henne bort ifrån folkmassan och ställde henne framför mig, jag vart äntligen längre än henne!

"Varför ryktas detta?"fräste jag halvt irriterat så hon ryggade tillbaka.

"Varför skulle jag veta? Philip kom hem till mig igår och vi tittade på film och åt chips, något fel med det?"svarade hon halvt förvirrat vilket jag också skulle gjort om jag vart hon. Med en suck vände jag mig om och gick till nästa lektion, jag var puff förklarad för jag hade Christina. Jag nästan kände hur hon skakade på huvudet och tog upp telefonen för att ringa Philip eftersom jag hörde hennes röst prata med någon men ingen svarade.

~Ännu mer senare~

Jag slängde mig på soffan med iPaden i handen och tryckte på wattpad iconen, inget nytt. Jag suckade men tog telefonen och ringde Ellinore.

"Hej! Du har kommit till Ellinore! Jag sover eller har lektion troligen, men jag ringer tillbaka om du..."jag tryckte på lägg på och precis i den sekunden ringde telefonen och det var pappa.

(O=Ogge E=Emma)

E:Hej, det är Emma!

O:Hej! OG här! Är du hemma?

E:Yes, vadå?

O:Är Felix hos dig?

E:Varför skulle han?

O:Hon han är inte på jobbet men han ska vara här, aja, jag ringer Alice!

E:Okej, hejdå!

O:Hejdå!

Jag la på och slängde telefonen i soffan, 16års ångesten har tagit fart och jag är bara 15?!

_____

Heeeej!!! Nu ska jag äta pizza...

The Fooo Conspiracy har en app!
Om någon inte visste det..

Jag kommer inte har så mycket av Ogge och Alice, Emma är huvudperson här!

Kompisar till mig är det som spelar rollerna och alla som jag har deras riktiga namn på har sagt okej, alla utom Emma, vilket är lite ironiskt. Men detta var en överraskning till henne så jaa...

Jag fyller ååååårrrrrr snart😂👋✌️

Dagens fråga ang. She is my bestfriend:Spolat nu, bra/dåligt?

Dagens fråga:Nike eller adidas?

Nike här👋

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

(FRÅGA MIG!!)

Videofy:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang