Fick ca. 40kommentarer på förra kapitel. O.M.F.G.
Fråga mig något på ask!
Ask:lindizens
~~~
~Alice perspektiv~
"Det började med att jag klev av tåget i Gbg. Jag gick till min lägenhet och låste upp dörren. Jag låste inte utan gick direkt till mitt sovrum och bytte om till en av Ogges tröjor innan jag somnade. När jag vaknade igen så var jag inte längre i mitt rum. Jag var i en bil, sen somnade jag igen och vaknade sedan i ett stort sovrum. Plötsligt där efter öppnades dörren och en kille kom in. Han tog på mig innan han lämnade rummet. En vecka senare så kom hans vänner över och jag skulle spela hans kvinna, annars skulle han skada mig. Jag gjorde som han sa och de började spela kläd poker. Den killen som blev upphetsad först skulle ge de andra 1000kr var. Adrian klarade sig inte, sa han och vi gick upp till rummet. Då gick de andra hem till någon annan. Adrian gjorde inget så jag frågade varför han hade tagit på mig och då förklarade han att det fanns en kamera i rummet så när han tagit på mig stängdes den av. Dagen efter förklarade han om spårsändaren och varför han visste hur den fanns där. Hans gäng hade likadana. Han berättade om att deras gäng höll på med farliga saker så gjorde vi en deal vi båda vann på. Han fick inte krama eller kyssa mig, om han höll det berättade jag inte för polisen. Det höll och han var riktigt snäll mot mig"sa jag innan jag tittade på Felix och Oscar.
"Nu ska ni två berätta varför ni håller varandra i handen och Oscar kysste Felix på kinden innan"sa jag och jag såg hur de rodnade.
"Alice det har hänt lite saker sen du stack och jag och Oscar typ kanske hade sex i din säng"sa Felix och tittade ner i golvet.
"Om ni inte bytt lakan så byter ni dem innan jag sover där nästa gång"sa jag innan jag reste mig upp.
"Jag måste tillbaka till Göteborg nu"sa jag och kollade på Omar om han också skulle med. Tydligen för han reste sig och tog sin väska och gick ut utan ett ljud. Jag gav alla en kram innan jag gick ut till Omar.
"Alice!"utropade Ogge och gick snabbt fram till mig när jag stod så ingen hörde.
"Vad hände innan?"frågade han och omfamnade mig. Troligtvis siktade han på 'kyssen'
"Ogge, jag vill förklara men jag kan verkligen inte"mumlade jag och fällde en tår. Varför grät jag?
"Gråt inte"mumlade han och torkade bort tåren. Jag log svagt innan jag drog mig ifrån kramen.
"Jag skriver för jag kommit hem till min telefon"sa jag innan jag vände mig om och gick ut till Omar.
"Varför tog det sådan tid?"frågade Omar och vi började gå mot tågstationen där Adrian skulle vänta.
"Ogge ville säga hejdå"svarade jag enkelt och Omar nickade lätt.
~Vid tågstationen~
Jag omfamnade Adrian innan vi satte oss på våra platser och väntade på att tåget skulle rulla iväg. Omar granskade misstänksamt Adrian innan jag berättade för Omar lite snabbt.
"Adrian och jag kysstes en gång så föll jag tyvärr för honom" han nickade lite innan Adrian harklade sig.
"Jag förstår om du inte tycker om mig, det skulle inte jag heller gör men ge mig en chans. För Alice skull?" Omar suckade innan han svarade.
"Jag kommer ge dig en chans men det känns inte rätt att gå bakom ryggen på sin bästa vän"
"Tack"sa Adrian enkelt och jag suckade lite.
"Kan du berätta vart du var nu?"frågade Omar skeptiskt och granskade Adrian ännu en gång.
"Någonstans i Oslo tror jag"
"Okej"
______
Hatar wattpads uppdatering... Ni som inte skriver vet inte om den men de har ändrat lite och det har jag börjat störa mig på.
Dagens fråga ang. She is my sister: Tror ni det hände mer mellan Adrian och Alice mer än den där kyssen?
Dagens fråga:Vilken är er kortaste dag i skolan?
Mina är alla utom torsdag, 14:20 slutar jag som tidigast.
Instagram:lindizens
Kik:l1nd1z
Ask:lindizens
Hoppas ni gillade det!💕
//Linda💕
VOCÊ ESTÁ LENDO
She is my sister.
FanficShe is my sister:Vad gör man när man äntligen hittat den rätte men allt går åt helvete? Man tar självmord? Man skadar sig själv? Man bryter allt och flyttar till Ryssland? Eller gör man som Alice gjorde, pallrade sig igenom det. Tillsammans med en b...