Back on track?

11K 148 37
                                    

Jag har för ont i knät för att göra något... Kan knappt gå på det...

~~~

~Alice perspektiv~

Jag stönade högt och drog handen genom håret.

"Omar jag vill inte se killarna igen!"sa jag surt och slängde mig på mage i min säng.

"Men vi har en överraskning till dig"sa Omar och satte sig på sängkanten.

"En överraskning?"sa jag nyfiket och vände huvudet mot honom. Han flinade och nickade sedan.

"Jag lägger biljetten på bordet när jag går. Du har backstage pass"sa han och strök handen över min rygg. Jag var tvungen att möta dem igen, efter två månader utan Foo.

~Spolar tills konserten för jag pallar inte skriva ett onödigt kapitel~

~Fortfarande Alice perspektiv~

Jag ställde mig framme vid staketet som skilde Foooers och killarna åt. För att jag var ju en så stor Foooer. Se min sarkasm.

Efter några låtar började de hålla lite tal, om någon tjej.

"Okey, so we gonna talk Swedish for about 10 minutes now"började Omar och kollade sedan på Felix. Felix nickade och tog ett djupt andetag innan han började.

"Några av er kanske vet redan efter några rader vem denna tjej är, men vi kör från början till slut ändån"

(Os=Oscar Og=Ogge Om=Omar F=Felix)

Os:Vi vet väl alla känslan av att hitta en bästavän, som man verkligen litar på?

Og:Känslan av att bli förälskad.

Om:Känslan av att hitta tillbaka till jorden.

F:Känslan av stark syskon kärlek.

Om:Dessa känslorna har vi alla känt till en person. Hennes namn är Alice. Alice Sandman från Värmdö.

Os:Omar har fått hit Alice idag så nu ska hon får ta plats på scen tillsammans med oss.

Jag kände hur en vakt lyfte över mig över stängslet och sedan puttade upp mig på scen. Jag kände tusen ögon på mig, en arm runt min midja som tillhörde Omar. Han ledde mig till en pall innan Felix fortsatte prata

F:Det här är min syster, min storasyster. Denna tjejen är helt fantastisk. Hon är den starkaste och mest kämpande människan och träffat. Ni vet att mina föräldrar inte lever med mig? Mina föräldrar lämnade mig och Alice på Liseberg, Alice kommer ihåg händelsen detaljerat men jag har inga minnen överhuvudtaget. Denna tjejen har fått ta ansvar efter den spralligaste killen på i hela Stockholm.Hon har fått skiten när jag gjort något dåligt. Så jag måste säga det. Fyfan vad du är bra!

Han gav mig en lång kram och jag viskade tyst att han var förlåten, sen var det Omars tur.

Om:Vi kan börja med hur stolt jag är över mig själv över att ens få med dig hit, nej men om vi ska vara seriösa. Du är anledningen till att vi är vad vi är. The Fooo Conspiracy. Anledningen till att le, anledningen till att hitta tillbaka till jorden. Vi skulle inte klara detta utan dig. Ditt skratt gör våra dagar och vi tycker om dig så jävla mycket. Jag säger som Felix. Fyfan vad du är bra!

Jag torkade bort en liten tår som rann ner för min kind, dessa killar var så söta. Omar gav mig en snabbkram innan Oscar började prata.

Os:Var ska jag ens börja? Hur mycket har inte vi gjort tillsammans? När ingen ser oss är vi som freaking apor som springer runt och larvar oss. Alla minnen vi har! Jag lita på dig till 110% och jag vet att du litar på mig, hoppas jag iallafall. Dina fina ögon som alltid lyser lycka när du är glad är bara något av de saker jag älskar med dig! Din kropp som är helt perfekt. Kommer aldrig glömma den ångesten vi alla hade när du var påväg att lämna denna jord. Du får inte skrämmas sådär! Håller mig till de andra. Fyfan vad du är bra!

Jag skrattade lite och torkade lite fler tårar som rann ner för mina kinder under tiden Oscar kramade mig. Ogge började prata men hans tal var speciellt, han satt på den stora greenscreenen och dinglade med benen. Han pratade om en tjej med publiken. Inga namn nämndes i början, men ju längre in han kom i talet desto mer blev jag 'the one'.

Og:Jag fick känna kärlek på riktigt för första gången när jag och killarna gjorde Vertigo. När jag mötte hennes blick föll jag direkt, hennes ögon var fantastiska. Min första tanken var att jag skulle få henne på fall. Vilket jag fick rätt snabbt. I Göteborg möttes vi av hårda mot gångar som satte det vi hade på prov. Vi klarade det, tillsammans. Efter USA blev allt kaos, jag förändrades, min ängel blev osäker, hennes föräldrar stack för andra gången. Men jag blev mig själv igen, tillslut. USA var en lek om vi pratar om Miami. Jag höll en hemlighet. Ni vet inte den, men jag tänker berätta den. Jag är inte heterosexuell. Jag är bisexuell. Hon visste inte det, men det var droppen för henne. Hon försvann från mig, alla trodde hon att tagit sitt liv men hon överlevde. Efter det gick allt bra men efter ett tag fick hon nog igen. Hon försökte ta sitt liv. Hon var mer död än levande ett tag. Hon glömde oss alla men bara för att hon älskade mig så kom hon ihåg mig. Denna tjej heter...

Längre hann han inte innan jag ställde mig upp bakom honom med en mikrofon och avbröt honom.

"Den tjejen heter Alice. Den tjejen är Felix Sandmans syster. Den tjejen är jag. Den tjejen är Alice Sandman"sa jag och slog mig ner bredvid honom.

"Den tjejen älskar också vissa killar. Deras namn är Omar Rudberg, Felix Sandman, Oscar Enestad och Oscar Molander. Jag älskar dig Oscar Molander"

"Jag älskar dig också"

____

Kapitel som är skrivet när jag ska plugga på spanska som min kompis lärt mig😂

Dagens fråga ang. She is my sister:Vad händer nu då? Är detta slutet?

Dagens fråga:Vilka är era favorit noveller här på wattpad?

Mina är Du är inte den jag trodde och Jag kan inte älskar dig💕

Instagram:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang