It's Ogge, Alice boyfriend

10.4K 141 46
                                    

Inget att säga...

~~~~~

~Omars perspektiv~

Jag gick försiktigt in i Alice rum där Felix var med Oscar och Ogge i släptåg.

"Felix, allt kommer lösa sig"sa jag och satte mig försiktigt på sängkanten.

"Nej! Ogge sa ju att det är vårt fel att detta har hänt! Min mamma ringde till Alice Omar! Min mamma! Ifall Alice skulle hört det skulle hon aldrig åkt upp till Stockholm igen för där kan dem hitta henne fruktansvärt lätt!"skrek/gröt Felix och tryckte en kudde mot ansikte. Ogge tog Alice mobil och gick in på den, han skulle nog titta på något.

"Felix, er mamma har ringt Alice flera gånger. Jag tror det kan vara hon som ligger bakom detta"mumlade Ogge med blicken fäst på skärmen. Jag tog telefonen och tittade själv. Det var sant. Deras mamma hade ringt massor.

"Men ring upp henne då!"grät Felix fram och kröp ner under täcket. Ogge suckade men gick ut ur rummet och ringde upp henne. Hur skulle detta sluta?

~Ogges perspektiv~

"Felix! Har du hittat Alice? Vet du vad hon är?"skrek deras mamma oroligt när hon svarade.

"Det är inte Felix. Det är Ogge, Alice pojkvän. Nej vi har inte hittat Alice och vi vet inte var hon är"sa jag kallt och lutade mig mot väggen utanför Alice sovrum.

"Men varför ringde du då?"frågade deras mamma med något irriterad röst.

"För vi vill veta varför du har ringt Alice flera gånger den senaste månaden!"sa jag kallt och frustrerat. Jag drog handen genom håret och var så nära på att säga något olämpligt.

"Jag har ringt henne för att jag har varit orolig för henne och Felix!"skrek deras mamma från andra sidan luren.

"Varför är du orolig för henne? Hon bor inte ens tillsammans med Felix! Hon har varit gravid! Hon har varit nära på att dö! Hon och gråtit sig till sömns flera dagar! Hur mycket visste du av det?"skrek jag frustrerat och gick ut i hallen, tog på min skorna och lämnade lägenheten. Jag kunde inte vara kvar, inte när jag var såhär arg.

"Hon är min dotter!"skrek deras mamma minst lika argt som jag skrikit på henne.

"Men hon är min flickvän! Hon är Felix syster! Hon är Omars bästa vän! Hon är Oscars psykolog! Om hon ägs av någon är det av oss för jag är helt säker på att hon älskar oss mycket mer än dig!"röt jag argt och tog hissen ner till marknivå.

"Men kan inte äga en myndig människa!"sa hon till sitt försvar och jag skrattade lite elakt.

"Så varför tror du att du äger henne?"frågade jag och började gå runt på Göteborgs gator.

"Det tror jag inte! Nu lyssnar du på mig din unge man, hon är min dotter så passa dig för att öppna käften"

"För jag blir ju så rädd"sa jag och skrattade lite åt hennes ego.

"Det borde du"fräste hon innan hon la på. Jag skrattade lite innan jag la ner hennes mobil i samma ficka som min låg i.

"Det är ju han från The Fooo Conspiracy!"hörde jag en tjej skrika från andra sidan vägen. Jag vände mig om och vinkade försiktigt till tjejen och hennes kompisar. De sprang snabbt över vägen och in i min famn.

"Hej"sa jag snällt och kramade om de tjejerna som ville det. Vi tog lite bilder och pratade lite med varandra.

"Har ni hittat Alice?"frågade den tjejen som troligtvis inte var en Foooer.

"Felicia"fräste en annan tjej och puttade till tjejen som frågat om Alice. Jag log svagt svagt men svarade ändån.

"Vi har inte hittat henne än, men vi har lite tankar om var hon kan vara"sa jag och bet mig hårt i läppen, bara jag inte började gråta.

"Ni är verkligen super söta tillsammans!"sa en av tjejerna lite hoppfullt om att få mig gladare.

"Tack, Alice skulle bli jätte glad om hon skulle höra det"sa jag och log lite mot tjejen som gav mig komplimangen.

"Var är de andra killarna?"frågade en annan tjej försiktigt.

"De är i Alice lägenhet, jag har precis pratat med Alice och Felix mamma så jag gick ut lite. Felix är rädd att hon också har lämnat honom, som deras föräldrar gjorde för ett år sedan"svarade jag och kliade mig lite i nacken.

"Vad gjorde ni med barnet?"frågade någon annan tyst.

"Alice gjorde abort under vår turné i Afrika"sa jag och log svagt emot dem.

"Men jag måste gå nu. Det var kul att träffa er!"sa jag och kramade om dem igen innan jag gick hem till Alice. Min fantastiska Alice.

____

Det har inte kommit ut något kapitel för min wattpad har lekt med mig idag...

Dagens fråga ang. She is my sister:Vad tror ni har hänt med Alice? Och har hennes mamma något med detta att göra?

Dagens fråga:Vilket är ert favorit ämne i skolan?

Mitt är matte för jag klassas som 'bra' på det...

Instagram:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!♥

//Linda♥

She is my sister.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora