~Philips perspektiv~
"You're a f*cking liar! Whore!"fräste jag till Ellinore som tittade skamset på mig. Jag reste mig hastigt upp så stolen föll bakåt. Jag rusade snabbt ut ur huset där Linus, Tyde,Luke,Erik och Ogge stod, inte Ogge, nej. Jag kände hur Ogge tog tag i mig och drog mig intill honom.
"Kalla inte folk h*ra"skrek han i en viskning. Jag kände allas blickar runt mig innan jag drog åt mig min arm och rusade iväg från dem. Vad hade jag ställt till med?
~Emmas perspektiv~
Vafan hände precis? Hade han just kallat henne h*ra? Jävla idiot. Jag skakade av mig tankarna och min blick vändes mot Ellinore som satt helt tårögd på sin stol i min familjs kök. Gabbie stod redan bredvid henne och försökte trösta henne under tiden jag reste mig upp och sprang ut ur huset efter Philip. Hur skulle jag hitta honom då? Jag stönade högt och tog upp min telefon och spårade hans. Han var i parken ett kvarter bort. Med ett stön sprang jag mot parken, orkade inte.
"Hey! Hur vågar du kalla Ellinore h*ra?"utropade jag när jag såg hans rygg tavla stå lutad mot ett träd. Han vände sig om och tittade på mig med en lidande blick, med försiktiga steg gick han fram till mig och la händerna på mina axlar.
"Ellinore och jag har bråkat! Hon sa att jag aldrig var hennes första val, att Erik alltid varit det"viskade han nästan fram innan han vände sig om igen och gick. Nej.
~Ellinores perspektiv, några dagar efter~
Jag bet mig nervöst på naglarna där jag satt i väntrummet och väntade på Alice och Ogge. Emma hade plötligt blivit sjuk och började må otroligt dåligt och hade fått ont i kroppen, misstänkt cancer. Snabbt torkade jag bort en tår som sattes i rullning när jag tänkte på det, cancer.
Snabbt ställde jag mig upp när dörren till Emmas rum öppnades och Ogge kom ut med Alice och en doktor efter sig.
"Emma har fått blodcancer"hörde jag Ogges röst säga, nej nej nej nej. Jag kollade på honom och såg hur både han och Alice fällde tårar, vilket jag också gjorde. Jag kände Alice komma fram och kramade om mig i en trygg kram. Efter någon sekund besvarade jag den och kände hur hennes tårar landade på min axel, detta hände inte.
"Får jag komma in?"snyftade jag och kollade på Ogge som nickade hackigt. Försiktigt släppte jag Alice och gick in i rummet där Emmas fanns. Jag stängde dörren efter mig och satte mig på stolen jag antog att Alice eller Ogge tidigare suttit på.
"Hej"hörde jag Emma viska och min blick vändes upp till hennes ansikte som hade en lite vitgrå färg. Ett leende bildades på mina läppar när jag hörde hennes röst.
"Hej"svarade jag utan att snyfta faktiskt. Jag kollade in i hennes ögon och såg bara en sak, smärta.
"Om jag dör lovar du att hålla tal på min begravning?"viskade hon med en svag röst och jag nickade försiktigt undertiden mitt leende försvann.
"Jag skulle göra allt för dig, men du kommer inte dö"svarade jag och torkade bort några tårar som fanns på mina kinder.
"Jag kommer visst dö"
"Om du dör tar jag livet av mig"viskade jag och kände hur fler tårar kom rullade på mina kinder. Hon skakade bara på huvudet och jag såg hur en tår bildades i hennes öga.
"Om jag dör lever du för mig"mumlade hon och tog tag i min hand som låg i sjukhussängen. Då var det min tid att skaka på huvudet, aldrig. Våra blickar vändes chockade till dörren som öppnades och Gabbie, Linus och Tyde kom instörtande. Gabbie hade gråtit, Linus höll på att gråta och Tyde såg ut att börja gråta.
"What's going on?"frågade han och kollade oförstående på oss alla.
"I just know one thing , She is my bestfriend"
______
Jag väljer ämnet cancer för att det är ett ämne som man borde prata mer om i skolan med oss unga, vi får inte veta något! Just nu måste jag googla fakta om cancer, vilket suger när en släkting har cancer.
Sen kommer alla kommentera 'Du härmar LOST IN YOU' ,det är upp till mig och henne, (fooooscarenestad). Om någon kommenterar det eller att jag härmar The fault in our stars lär jag blocka en rapportera. När jag började She is my bestfriend visste jag att cancer skulle ha en stor roll.
But, haters makes me strong🙏 673K?!?!?!
Dagens fråga ang.She is my bestfriend:Cancer, tankar kring det?
Dagens fråga:Har ni varit med på radion?
Det har inte jag💕
Instagram:lindizens
Ask:lindizens
Videofy:lindizens
Kik:l1nd1z
Hoppas ni gillade det!💕
//Linda💕
ESTÁS LEYENDO
She is my sister.
FanficShe is my sister:Vad gör man när man äntligen hittat den rätte men allt går åt helvete? Man tar självmord? Man skadar sig själv? Man bryter allt och flyttar till Ryssland? Eller gör man som Alice gjorde, pallrade sig igenom det. Tillsammans med en b...