Bok 2:Picture

2.2K 93 7
                                    

~Leos perspektiv~

Jag slog trött upp ögonen och kollade mig omkring i Linus lägenhet här i London, Linus var redan på professionell nivå i fotboll och enligt Ellinore var han verkligen en begåvning. Jag tog lappen som låg på golvet bredvid min madrass vi tillsammans blåst upp med egna krafter.

//På träning, ta vad du vill i köket//

En gäspning lämnade min mun ner jag la undan lappen och satte mig stelt upp i sängen. Såklart sträckte jag mig efter min telefon och kollade om Gabbie smsat någon uppdatering om Ellinore.

//Heej! Pratade med Ellinore igår, hon tror mig inte till 100% men till 60% iallafall, en bra början! Måste dra, ska sova hos er inatt och hon går nog i taket om hon ser att jag smsat hennes pojkvän, tjejen här temperament!!//

När jag läst sms nummer två sju gånger började skuldkänslorna skölja över mig och små vattendroppar bildades i mina ögon.

//Hon mår inte jättebra förresten, tror att hon inte är 'tillräcklig'//

Jag gick ut ur smsen och klickade på ikonen till Instagram för att komma på andra tankar för en stund. Efter lite bläddrande hittade jag en bild 'lindizens' aka Ellinore lagt upp.(Bilden ovan, observera att den är min)Texten hon skrivit till var enkel 'My first picture of you, a picture taken when I did't even was in love with you.

Vem försöker jag lura? Du är han ovs.' ännu några tårar bildades i mina ögon när jag såg att jag var faktiskt med på bilden, bilden var från min först simnings idiot, den första träningen hon tittade. Den första träningen min pappa såg henne. Den första träningen jag såg hur sammansvetsad och beroende hon var av hennes simgrupp. Med två klick gillade jag bilden och lämnade en kommentar.

//I Love You, More Then Anything Or Anyone//

Jag reste mig lagom osmidigt upp från madrassen och slängde på mig en tröja innan jag gick in i köket och kollade in Linus kyl. Energi pulver, energi dryck, energi kaka, typiskt fotbollsspelare. Med en suck tog jag ut ett mjölkpaket och stängde dörren innan jag gick till skafferiet där jag tog en förpackning riskakor. Jag tog fram ett glas innan jag tog allt jag tagit fram och satte mig på en stol i köket och började tänka igenom allt som hänt det senaste dygnet, skulle inte förvåna mig om vår lägenhet brann upp för att någon missförstått den andra och lämnat en platta på spisen på.

"Hemma!"hörde jag Linus ropa och en dörr smälldes igen. Jag rycktes ut ur mina tankar och började äta av min lilla frukost jag ställt fram.

"Jag duschar"sa han och stack in huvudet innan han gick in i badrummet och låste efter sig. Med en suck tuggade jag på den tråkiga riskakan och drack utav den tråkiga mjölken ur det tråkiga glaset. Jag reste mig hastigt upp när min mobil ringde och sprang och svarade.

(G:Gabbie L:Leo)

L:Ahh??

G:Du.måste.komma.nu!

L:Varför?

G:Bara kom!

L:Kan inte Jocke hjälpa dig?

G:Nej!

L:Varför inte?

G:För att han har försökt!

L:Vad har hänt?

G:Ellinore fick ont i magen, kräktes och är nu medvetslös.

L:Jag kommer.

Helvete.

____

Första kapitlet helt skrivet på min telefon, fått ny förresten så vet inte hur långt detta är... Kanske är jättekort...

Imorgon har jag fackelsim så om ni vill komma och kolla och bor i samma stad som mig, kom!!!

Jag är en av dem som går och snurrar i ingången😊

Nu ska jag städa mitt rum och sedan sätta mig vid datorn...

Hejdååå😂

Dagens fråga ang. She is my bestfriend:-.-

Dagens fråga:Hur firar ni jul?

Instagram:lindizens

Ask:lindizens

Videofy:lindizens

Kik:l1nd1z

Hoppas ni gillade det!💕

//Linda💕

She is my sister.Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt