What is this?

12.1K 132 26
                                    

"Överraskning!"utropade Felix när jag och Ogge kommit in i rummet.

"Hur fan kom ni in i vårt rum?"skrek Ogge något surt och blängde på Felix.

"Jag gömde mig under sängen innan ni stack"sa Felix glatt och drog med mig och Ogge ut till balkongen. Ogge suckade högt medan jag vände blicken mot Oscar och Omar som stod på balkongen.

"Vad är detta?"frågade jag och log sött mot dem.

"Detta är en middag för fem"svarade Omar och gjorde en gest mot bordet som var dukat med fem tallrikar.

"Varför?"frågade jag chockat och la handen för munnen.

"För att vi ville vissa hur mycket du betyder för oss, och att inte Marielle ska få komma emellan vår vänskap"svarade Omar och jag gick fram för att krama honom.

"Du är för söt Omar"viskade jag och kom sedan på en idé.

"Ta hit Marielle, jag vet att du vill"mumlade jag och avslutade kramen.

"Du skojar? Åhh jag älskar dig så mycket!"utropade Omar glatt och sprang ut ur rummet. Jag skrattade tyst och vi andra satte oss vid bordet.

"Vad skulle jag göra utan er knäppisar?"frågade jag och log mot de tre killar som var kvar.

"Du skulle leva utan en Orm, utan en vit fluff-fluff, utan en spindel och utan mig"sa Ogge och jag skrattade lite.

"Jag skulle leva utan en pojkvän och massa djur då?"frågade jag och höjde ögonbrynet.

"Exakt!"sa Oscar glatt och log stolt emot mig. Jag flinade och skakade på huvudet. Omar och Marielle kom in klättrande från deras balkong och satte sig vid oss.

"Efter som vi killar inte är toppen på att laga mat eller baka så köpte vi bakelser"sa Omar och sprang o hämtade dem.

"Det är ju bara fem?"frågade Omar förtvivlat och kollade på mig, jag var tydligen hjärnan av dessa knäppisar.

"Jag och Ogge delar på en"sa jag och log mjukt mot Omar. Omar mimade ut en tack och la sedan bakelserna på fat, Marielle fick mitt eftersom jag och Ogge delade. Vi pratade ett bra tag in på natten innan Marielle och Omar gick över till sig, Felix och Oscar däckade i vår säng. Jag och Ogge suckade innan jag kröp ner mellan Ogge och Felix.

"Godnatt"viskade Ogge och la händerna om min midja.

"Godnatt"viskade jag och slöt försiktigt ögonen.

"Har vi haft fyrkant!"var det Felix skrek som gjorde att vi andra vaknade.

"Nej idiot, ni däckade och jag och min flickvän ville inte sova på golvet"muttrade Ogge och jag kunde föreställa mig att han tittade på mig för att se om jag vaknat.

"Alice sover"viskade han och reste sig försiktigt upp ur sängen. Jag kände hur de andra också reste sig, dock inte lika försiktigt men jag låtsades bara sova.

"Varför gör du såhär mot henne?"frågade någon jag trodde var Oscar.

"Vad?"svarade Ogge.

"Ljuger"

"Om vad?"

"Om att du bisexuell" Där vändes min värld upp-och-ner.

_____

Förlåt för kort kapitel men det kommer ett senare!

Hoppas ni gillade det ändån!

Instagram:lindizens

//Linda💕

She is my sister.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin