Paula mengetuk berkali-kali pintu bilik tidur Stella. Sudah hampir tengah hari, perempuan itu masih belum bangun lagi. Siapa suruh berparty macam tak ingat dunia. Yakin sangat, kononnya dia akan menjadi jutawan sekejap saja lagi.
Iya la, kan. Adik-adik tirinya yang sekian lama menjadi batu penghalang, kini sudah mati. Mati katak.
"Stella! Oo.. Stella, bangun. Kau tak lapar ke? Kau ada temujanji dengan peguam petang nanti. Bangun."
Pintu tiba-tiba terbuka luas.
"Kau... amboi.. dah siap berdandan macam orang tengah hangat bercinta. Aku ingatkan kau masih tidur tadi."
"Awal lagi aku dah bangun, Paula. Bre di bilik sebelah tu, bising sangat. Terpaksa la aku diamkan dia."
"Dia lapar kot? Kau bagi makan ke tidak budak tu?"
"Bagilah."
"Hmm.. jadi sekarang macam mana?"
"Apa yang macam mana?"
"Anak kau tu lah?"
"Macam mana lagi? Biarkan dia di dalam tu. Selama mana saja dia mampu bertahan untuk hidup. Kau tahu kan aku pantang betul orang khianati aku, lebih-lebih lagi orang yang aku percaya. Kau jangan serabutkan fikiran aku boleh tak?"
"Aku tanya je. Kau jangan lupa bagi makan budak tu, nanti mati."
"Lambat laun pun mati juga kan? Semak lah. Kereta dah siap belum?"
"Dah. Sejak kau naikkan pangkat aku sebagai pembantu kau ni, makin banyak pula kerja aku kena buat."
"Jadi, kau tak suka la jadi pembantu aku?"
"Bukan tak suka, cuma susah sikit aku nak bahagikan masa. Mana nak buat kerja-kerja aku lagi, kena sediakan keperluan kau satu hal. Kau cari orang lain gantikan aku, boleh?"
"Tak boleh la Paula. Aku dah tak tahu nak percayakan siapa lagi lepas apa yang terjadi."
"Tapi aku kena buat kerja aku, Stella. Orang-orang aku pun nak hidup juga."
"Susah la kau ni. Macam ni la, lepas aku dilantik sebagai pewaris sah MG Empire, kau dan orang-orang kau, aku ambil bekerja dengan aku. Jangan risau okay?"
"Suka hati kau la. Tapi aku nak ingatkan satu hal, orang-orang aku tak akan terima arahan dari orang lain selain aku. Jadi, apa-apa pun yang kau nak kami lakukan, biar aku yang uruskan semuanya."
"Itu aku tahu."
Tiba-tiba, bam! bam! bam! Kedengaran bunyi bising dari bilik sebelah membuatkan Stella dan Paula berpandangan.
"Entah apa lagi yang dia nak. Mari, ikut aku."
Stella mencapai kuncinya kemudian bergegas membuka bilik yang menempatkan Bre.
"Kenapa lagi dengan kau ni? Apa kau nak hah?"
Stella bertempik sambil menarik rambut Bre sekuat-kuat hatinya.
Bre hanya mampu berlinangan air mata. Mulutnya disumbat dengan kain dan diikat membuatkan dia tidak mampu mengeluarkan suara.
"Kau nak ke tandas, tandas ada di sana, Aubrey. Kalau kau nak makan, makanan kau ada di atas meja tu. Tapi kalau kau nak keluar dari bilik ni, itu aku minta maaf. Aku haramkan kaki kau melangkah selain dalam bilik ini, faham?!"
Bre menggeleng laju.
"Bising betul la dia ni. Kau ada idea tak macam mana nak diamkan budak ni? Aku tak nak dia buat bising masa kita tiada di rumah nanti."
YOU ARE READING
SORROW
General FictionRhea dan Jai bertemu dalam situasi yang agak luar biasa. Pertemuan mereka juga telah merungkai rahsia demi rahsia yang terpendam selama ini. Angkara sifat tamak dan cemburu buta, Rhea dan Jai diburu oleh musuh yang tidak bernama. Seringkali mereka b...