"Tak!!" Jerit Ellin dengan terkejut.Dia menutup mulutnya dengan kedua tapak tangannya kerana terlalu terkejut.
"Tak mungkin." Ujar Airin yang juga terkejut dengan apa yang dilihatnya. Mereka yang melihatnya juga terkejut juga kecuali Zein. Memandangkan dia ni jenis tak reti nak baca buku. Jadi dia tak tau apa apa.
Ketika beast tadi sudah melompat ingin menerkam Sya, satu cahaya hijau muncul pada badan Sya. Sama seperti yang lain, Sya juga terkejut dan terkedu. Tiada sepatah pun yang mampu keluar dari mulutnya.
Apabila cahaya itu menghilang, beast tadi pula yang bercahaya putih. Beast tadi berubah kepada serigala biasa. Yang membuatkan mereka terkejut bila serigala tu menjadi sangat jinak hingga mengeselkan badannya dengan Sya.
Common, semua tau yang beast tu ganas dan tak boleh berubah bentuk. Tapi apa yang dilihat depan mata betul betul mengejutkan.
"Sya, macam mana kau buat tu." Soal Ai masih lagi terkejut. Susah untuk dia hadam apa yang terjadi sekarang ni.
"Aku tak tau, yang aku ingat cuma masa tu aku terkejut and macam kaku tak boleh buat apa." Sya menjelaskan perasaanya apabila hampir dibunuh beast.
"Kau ada macam terniat or terfikir sesuatu ke?" Soal Airin kepada Sya yang sibuk bermain dengan serigala tu.
"Hurm...ada!!" Ujar Sya dengan tiba tiba membuatkan mereka terkejut dan terundur.
"Aku cuma terniat tak nak ada apa apa makhluk yang dikeji sebab mereka tak layak untuk dikeji." Ujar Sya dengan tenang lalu mengusap bulu serigala itu.
"Sya, apa yang kau tau pasal element tumbuhan?" Kini Ellin pula yang bertanyakan soalan. Terhenti usapan Sya dan dia memandang ke arah Ellin dan Airin dengan pandangan kosong.
"Boleh kawal tumbuhan?" Jawabnya acuh tidak acuh.
"Lagi?" Tanya Ellin untuk mendapatkan kepastian Sya.
"Tu je lah." Jawab Sya selamba. Lena sudah menahan sabar. Sakit pulak hati dia bila Sya seakan akan merendahkan element tumbuhan. Ceh.
"Sya, element tumbuhan bukan sahaja mengawal tumbuhan tapi..." Ujar Ellin tergantung. Dia memandang ke arah Airin pula. Berharap Airin sudah faham apa yang ingin dia sampaikan.
Airin memandang ke arah Ellin pelik.
"Apa? Asal pandang aku?" Blur Airin dibuatnya. Dia ni kalau dah pandai, sampai muka surat pun boleh hafal tapi kalau dah blur. Satu benda pun tak dapat proses.
"Haih." Ellin mengeluh perlahan lalu menyambung percakapannya.
"Tapi elements tumbuhan juga mampu menjinakkan binatang."
Terbuntang mata mereka semua mendengar manakala Sya hanya menayangkan muka blur.
"Sya...kau dah bukak element tumbuhan." Ujar Riana. Walaupun dia tidak mempunyai element tumbuhan tapi dia masih boleh tangkap apa yang sedang berlaku. Tidak seperti Sya.
"Woah..." Hanya satu ungkapan saja yang terkeluar dari mulutnya. Matanya beralih pula pada kedua tangannya.
"And..."
"Element ni pun boleh menukarkan bentuk binatang tapi tu pun bila dah cecah level maximun." Ujar Airin dengan terkejut. Baru dia faham apa yang Ellin cuba sampaikan.
"Tak kan lah."
"Jadi, ini lah sebab utama kau kena ke gunung Hylt." Sampuk Ash. Hah hidup lagi rupanya dia ni.
"Maksudnya..."
"Setiap kali kita berada dalam hutan atau perjalanan ke hutan. Mesti akan ada yang terbuka atau naik level." Terang Raisya.
Hye,mika here
Again,double update for today!! Hehe,Mika memang suka update waktu malam eyh. Spesies burung hantu!
Okay soalan Mika
Di Fear Forest,elements apa agaknya akan terbukak??
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasyMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...