Sya dengar team warlive ni mahir dalam perang. Even yang tahun pertama pun dilatih until berperang. Adalah rasa sikit gementar tu.
Zein dikalahkan Riana,ahli warlive. Airin pula kalah di tangan Lena. Lena kan healer,tak mustahil dia heal diri dia masa bertarung tadi. Automatik dia boleh tahan lama. Bila Airin dah kehilangan banyak tenaga,Lena amik peluang menyerang pula. Jadi sudah tentulah Lena menjadi juara. Kini bertarungan antara Sya dan Ash.
"Kau mesti hebat cuz dapat Antara top 10 sword player." Ujar Sya lalu tersenyum manis.
"And aku harap pesaing aku sama hebat." Ujar Ash angkuh lalu tersenyum sinis. Mati semyuman Sya bila Ash kata macam tu. Dalam hati,dah sumpah seranah si Ash ni. Tak boleh nak berlagak lagi eh.
"Jangan risau Ash,aku tak kan kecewa kan kau..."Balas Sya lalu menghadiahkan senyuman creepy. Hah Apa? Ingat dia je boleh buat. Tergamam Ash melihatnya.
Pedang element yang dikeluarkannya membuat Sya tersenyum manis. Pedang element angin? Sama je macam Riana tadi. Sya mula mengeluarkan pedang element airnya. Tidak seperti student lain,pedang air Sya berkilauan seperti kristal. Semua student yang berada di gelanggang itu tergamam. Baginya ni perkara biasa. Air merupakan element pertamanya yang digunakan sejak dia mengetahui kewujudan elementnya.Mostly pun,Sya banyak guna element air.
"Kita akan berlawan secara adil." Ujar Sya sinis melihat Ash yang terlopong melihat pedang air dia.
"K-Kau sure??" Soal Ash sedikit tergagap.Sya menahan ketawanya daripada terletus dan diganti dengan muka ketat.
"We see." Tersimpan makna yang tersirat di balik kata kata Sya. Actually tak de pun makna apa apa. Saja nk takutkan Ash. Hoho
Ash memulakan serangan dengan melibas pedangnya ke arah Sya. Dengan peka,dia menghilang dan muncul di belakangnya. 'Ash...ash,kau dengan Zein sama je. Suka sangat guna energy yang banyak kat serangan pertama. Terlalu yakin boleh mengena huh? Mentang mentang lah aku new student kat sini. Kau pandang rendah eh.'
"Tu bukan element angin ke?"
"Bukan dia pengawal unsur air dan api je ke?"
"Dia tipu tengan element dia ke?"
Pada saat Sya ingin melibas ke arah Ash,dia dengan pantas menahan sambil tersenyum sinis. Ceit, ni baru permulaan lah.
Libas dan tahan. Hanya itu yang digunakan oleh mereka berdua. Kedengaran mungkin seperti biasa. Tapi ini adalah pertarunganpaling epic. Ditambah dengan element petir,pergerakan mereka sungguh pantas. Tiada sesiapa pun dapat menangkap pergerakan mereka.Bunyi petir kerap kali kedengaran.
Penukaran pedang air kepada api Sya secara mendadak telah menyebabkan letupan kecil berlaku. Akibat itu,Ash tercampak ke dinding gelanggang dan menyebabkannya retak.
Tidak bagi Sya,dia dah dapat mengagak letupan ini bakal berlaku. Dia tau risikonya dan sebab itu dia kerap kali berlatih meskipun telah banyak kali jatuh. Kni Sya mampu mendarat dengan baik.
'Dia datang'
Datang? Sape datang? Sya melihat Riana,matanya melilau sambil berpeluh peluh. Memang 'dia' dtang lagi.
Sya cuba mencari kelibat lembaga hitam yang telah semakin berani mendekati merek.
Ssup!!
Sya terdorong ke depan. Lututnya rasa lemah sehingga tidak mampu berdiri.Sya menahan badannya dari jatuh dengan satu tangan sambil tangan lagi satu memegang dada. Perit rasanya.
Sya bergerak ke arah Ash yang sedang terbaring lemah,tidak sedarkan diri. Yang tragiknya,dia bergerak sambil mengheret pedang apinya. Setibanya di hadapan Ash,Sya mengangkat pedangnya tinggi dan mengahayunkan pedangnya ke arah Ash dengan niat ingin membunuhnya.
"Ash!!!"
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasiMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...