Berbaring memandang langit, terlentang di tengah tengah jalan seakan akan mintak dipijak. Itu lah yang dilakukan oleh Riana saat ni.
"Weyh riana! Aduh kau ni, baring kat tempat lain boleh tak. Ada jugak kang aku pijak. Tepi sana, aku nak lalu." Marah Lena sambil memegang pinggan mangkuk yang baru dibasuh.
Seinci pun Riana langsung tidak berganjak,malah dia menutup matanya pula dan menaikkan lagi amarah Lena.
Mendengar Lena tertawa kecil menimbulkan rasa pelik dalam dirinya. 1 saat... 2 saat... 3 saat...
Terbuntang mata Riana apabila dia kini dililit oleh akar. Kena letak kat tengah tengah kawasan lapang rumah dia pulak tu. Tak ubah macam orang orang. Dah lah kena lilit macam ketupat.
"Huahahha!!!" Terbahak bahak Lena ketawa. Hampir terjatuh pinggan mangkuk yang dibawanya.
Prak!
Baru je cakap, dah jatuh dah. Dah tu masih boleh sambung gelak pulak.
"Riana,Lena! Bunyi apa tu?" Soal Sya dari arah dapur. Maklumlah tengah masak ala ala anak dara gitu.
Riana dan Lena mula berpandangan. Mati terus ketawa Lena. Aura apa lah yang Sya pakai ni.
"Arr...tak de apa apa." Bohong Lena. Lilitan di badan Riana segera dibuka. Bertukus lumus diorng bersihkan kaca yang pecah tu.
Bom!!
"Oh mak kau pocot." Latah Riana setelah mendengar bunyi kuat yang datang dari arah hutan dibelakang port diorang tu. Habis luka tangan dia sebab terkejut.
Lena yang melihat hal itu lantas menyembuhkan dia. Luka Riana dipegang,mata dipejam. Muncul cahaya hijau yang terang. Semakin lama cahaya itu beransur hilang.
"Guys,cepat datang sini!!" Panggil Sya dengan kuat dari arah belakang. Tempat yang sama datangnya bunyi letupan tadi.
Sesampai je dia sana, diorang betul betul terkejut besar. Hangus kawasan itu. Lena siap ternganga lagi
Sya memandang Lena lalu menangguk. Lena yang faham isyarat tu lantas menyentuh permukaan lantai yang hitam tu.
"Spêctræ."
Tumbuhan hijau mula membesar lalu memenuhi kawasan itu. Kini keadaan kembali kepada sedia kala.
"Psst,gals." Panggil Riana pula di sudut lain. Nampaknya dia bukan keseorangan. Sya terpandang sepasang kaki yang putih. Manakala tubuh badannya yang lain ditutupi oleh semak disitu. Lantas Lena dan Sya berlari ke arah Riana.
"Wow." Tu lah perkataan pertama bila dia melihat manusia tu.
"Angkat dia letak belakang aku. Kita bawak masuk rumah." Ujar Sya setelah berfikir masak masak.
Lena memandang ke arah manusia tadi dan terkejut bila dia mula sedarkan diri. Lantas Riana dan Sya dipanggilnya.
Klau diikutkan,mungkin dia ni budak lagi based dari apa yang dilihat. Perlahan lahan budak itu duduk mengahadap kami. Sayap nya dibuka perlahan bagi memastikannya dalam keadaan baik baik saja.
"Melina Senrose." Seakan akan tau apa yang berada di fikiran mereka lantas dia menjawab.
- Melina Senrose -
"Yup, masih budak" Sambungnya lagi. Lena betul betul terkejut sampai tak berkedip matanya.
"Mind reader. Pengawal unsur api dan tumbuhan." Ujarnya lagi lalu tersenyum.
"Arr...kamu dari mana??" Soal Riana dengan ragu ragu.
"Alanstia World."
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasiaMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...