38 | A Dark Way

3.8K 293 7
                                    

"Kau asal lambat sangat jalan?" Soal Ash kepada Zein yang berada paling belakang di antara mereka semua.

Kata kata Ash tadi menarik perhatian mereka semua. Lantas mereka memalingkan badan ke belakang. Memandang Zein yang berjalan dengan sangat lemah.

"Kau okay ak Zein?" Ujar Sya risau dengan apa akan berlaku.

Tiba tiba Zein jatuh melutut ke atas tanah dengan muka yang ditundukkan. Masing masing memasang riak wajah risau.

"Warghh!! Kenapa aku lemah sangat sebagai lelaki. Kenapa asyik aku je yang kena perangkap forest tu semua?" Ujar Zein dengan penuh dramatik. Terjerit jerit dia memandang langit.

Terlopong mereka semua melihat Zein terlalu drama. Hanya Sya saja yang menggelengkan kepala. Sudah menjangka semua ni akan berlaku. Zein tu kalah perempuan kalau bab berdrama.

"Boleh gila aku macam ni." Ujar Airin dengan pasrah. Dengan tidak rela dia mengheret Zein tanpa belas kesihan. Zein masih lagi meratap kelemahannya dengan air mata palsu. Entah entah dia amik air longkang mana.

"Kenapa gelap sangat jalan ni?" Ujar Lena dengan takut. Meremang dia melihat jalan yang gelap tu. Tapi nak tak nak dia kena jugak lalu sebab dah tak de jalan lain nak ke Dark Forest.

"Tau lah nak ke Dark Forest,tapi tak payah lah jalan pun dark bagai." Tambahnya lagi.

Zein sudah menelan air liur pahit. Tak ready nak jadi mangsa hutan hutan ni lagi.

Sya berjalan ke hadapan lalu membuat light ball untuk menerangi jalan tu. Tapi malangnya,hanya light ball yang kecil saja dapat dihasilkan.

Mereka mula memasuki jalan tu dengan ditemani light ball milik Sya. Mereka berjalan secara rapat rapat. Takut dengan kemungkinan yang akan berlaku. Light ball milik Sya tak dapat nak menerangi seluruh jalan ni.

"Ai hantu!!" Ujar Airin cuba untuk menakutkan Ai dan usahanya berjaya tetapi satu ketukan dia dapat dari Ai.

Tergamam Ai bila terasa seperti ada sesuatu yang menarik kakinya dari belakang. Berpeluh peluh dia dibuatkan.

"Ai..." Dia terdengar pula ada suara yang memanggilnya. Bertambah seram diam. Ditambah dengan suasana gelap dan ditemani dengan bunyi cengkerik.

"Ai..." Sekali lagi suara tu kedengaran.

"Arghh!!" Habis keluar suara perempuan dia menjerit. Lantas tangan yang memegang kakinya dipijak. Dia berlari ke arah rakannya dah bersembunyi dibelakang Riana.

"H-Hantu..." Tergagap gagap Ai cuba memberitahu rakan rakannya.

Sya dan yang lain mula berasa hairan. Namun bunyi semak yang seakan akan bergerak tu membuatkan mereka dalam posisi bersedia untuk bertarung.

"Pfft...hahahahah!!" Zein dan Airin yang berada di dalam semak memunculkan diri dengan tawanya.

"Arghh!!" Zein menganjing Ai dengan jeritan yang lebih nyaring seperti perempuan. Makin galak Airin mengelakkan Ai.

"H-Hantu!!" Airin turut menganjing Ai.

Galak Zein dan Ai ketawa. Langsung tidak sedar kawasan sekeliling. Mereka kembali ketawa apabila melihat muka Ai.

"Hihihi..." Bunyi ngilaian itu membuatkan Airin dan Zein memandang antara satu sama lain sebelum menjerit.

"Hantu!!" Lintang pukang mereka berlari meninggalkan yang lain.

Kini mereka pula yang ketawa. Ellin dan Lena tersenyum kemenangan dapat mengenakan mereka berdua.

Uncontrobler Power √Where stories live. Discover now