Sya menghirup udara malam di saat semua penghuni rumah sedang tidur.Angin yang menyapa sungguh menenangkan diri.
"Andai dunia ni aman,tentu ibu dan ayah masih hidup." Setitis air mata mengalir di pipinya yang putih itu.Warna anak matanya berubah kepada biru tanda dia seding bersedih.
Shesshhs
Bunyi semak yang bergerak itu menarik perhatian Sya,lantas dia menggunakan ability night visionnya untuk melihat keadaan yang gelap itu.
"Sya?" Sya tersentak apabila bahunya dipegang, lantas dia memalingkan wajah.
"Akak?"
"Sya buat apa kat luar malam malam ni?" Soal Raisya lalu melihat ke arah tempat yang dilihat Sya tadi.
"Arr Sya,jom masuk dalam." Ajak Raisya.Hairan Sya dibuatnya bila Raisya kelihatan sedikit cemas.
"Akak okay ke?" Soal Sya bagi memastikan semuanya baik baik sahaja.
"Tak,akak tak okay." Ujar Raisya lalu menolak Sya ketepi.Lantas element ais nya digunakkan bagi melindungi dirinya daipada tembakan elemet api dari seseorang yang tidak jelas kelihatan.Sebaik saja pelindung ais Raisya mencair,lantas Sya berlari mendekati Raisya yang sudah terduduk.
"Akak okay tak?" Soal Sya dengan risau,dibelek beleknya muka si Raisya bagi memastikan tiada apa apa kecedaraan.Matanya tertatap pula pada lengan Raisya,kesan melecur jelas kelihatan.Anak mata yang bewarna biru bertukar pula kepada merah tanda dia sedang marah.
"Kau lepaskan tembakan api ke?" Soal Sya sambil tersenyum.Aura jahat mula menyelubungi dirinya.Lantas di memalingkan muka kebelakang.Kelibat Melina yang sedang tersenyum sambil sayap putihnya terbuka yang membuatkan dia tidak jejak ke tanah.
Sya memejamkan mata lalu angin yang tadinya hanya lembut menyapa menjadi kuat.Bunyi petir juga kuat kedengaran.
"Aku dah lama agak niat kau bawa aku ke Alanstia,sebab kau dah tau aku Uncontrobler Power kan?" Ujar Sya lalu membuka matanya kembali,kini dia sedang terapung tanpa bantuan sayap.Angin yang bagaikan ribut itu langsung tidak menerbangkan dia.
Tanpa disedari Melina,berpuluh puluh bola ais berada di belakangnya.Bila bila masa saja Sya boleh menyerangnya.
Bukk!!
Melina tersungkur apabila sayapnya terkena bola ais milik Sya.Tanpa rasa belas kasihan,Sya menyerang lagi menggunakan serangan yang sama.Sampai satu tahap,melina tidak dapat bertahan lagi,dia betul betul cedera parah.Sayapnya telah terkoyak dan patah.Sya melompat tinggi lalu membuat bola api yang besar.Bahangnya terasa sehingga ke dalam rumah.
Tanpa rasa ragu ragu,Sya membaling bola api tadi ke arah Melina.Terkedu Raisya dibuatnya,di alangsung tidak dapat berbuat apa apa.Langkah nya seperti di gam.Hatinya seakan akan rela rela dengan apa yang dilihatnya.
Bomm!!
Letupan yang kuat akhirnya membangunkan seluruh penghuni rumah.Serta merta Sya pengsan dan merundum jatuh.Tiada lagi angin kuat seperti ribut,tiada lagi kelibat Melina dan Sya tidak lagi terapung seperti tadi
"Hye Sya,wake up." Ujar Raisya lalu menampar pipi Sya lembut.Masih tiada respon,muka Sya juga kelihatan pucat.
"Jangan paksa dia bangun,dia dah gunakan hampir separuh tenaganya." Sampuk seseorang dari belakang Raisya.Lantas Raisya memalimgkan wajahnya.Sebaik saja melihat gerangan itu,dia menitiskan air mata.Gerangan yang sudah lama tidak dilihatnya.Yang sentiasa dirinduinya,lawak hambar,senyuman dan tawa yang sering bermain di fikirannya.
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasyMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...