"Oi oi, asal kau bawak kitaorang keluar?" Marah Lena tak puas hati. Mana tak nye, tengah best tengok Sya kena libas pedang boleh tiba tiba ada kat luar pulak. Dah lah rare nak tengok dia yang kena. Haish.
"Aku dah jumpa batu amethyst lah!" nada suara Sya dinaikkan sedikit. Sakit je hati tetiba kena marah.
Keluhan kecil dilepaskan sebelum kak Raisya menjauhkan mereka berdua "Dah dah sudah, asyik gaduh je."
"Tak gaduh, berdebat je."
"Tak sama ke tu?" soal Ellin hairan. Kepala digaru garu walaupun tidak gatal.
"Dah dah sudah!" Terdiam mereka semua mendengar suara garang Riana. Biasa Sya je selalu buat. Ni terbalik pulak.
Setibanya mereka di Alanstia, tempat pertama yang ditujui ialah gua di dalam hutan belakang akedemik.
Disitu, terkumpul empat permata lain yang berjaya dilindungi dari dicuri.
Kak Raisya meletakkan permata amethyst ke tempat asalnya. Permata zamrud mula mengeluarakn sejenis cecair yang jernih lalu mengalir melalui longkang kecil dan megenai permata yang lain.
Setiap permata yang mengenai cecair itu mengeluarkan cahaya yang sangat terang menyebabkan mereka sukar untuk melihat.
Cahaya cahaya itu kemudian bercampur dan terbang menuju ke langit. Mereka semua keluar dari gua itu untuk melihat keberadaan cahaya tadi. Cahaya tadi menyebabkan terbentuk satu pelindung yang menyerupai galaxy sebelum menjadi jernih sehinggakan tidak kelihatan.
"Woahhh...galaxy wall." Ujar Ellin teruja dan kagum. Baru pertama kali dia melihat galaxy wall yang sebenar. Atlas hanya tersenyum nipis walaupun tidak kelihatan.
"Whoop!! Kita dah lambat nak ke akedemik lah!!" Ujar Ellin dengan cemas. Jam di tangan menunjukkan pukul 6.55. Lagi 5 minit sebelum kelas bermula.
"Rilek" Kata Sya tenang. Serta merta sebuah pentagram putih terhasil di bawah mereka. Ianya mengeluarkan cahaya putih yang dan mereka hilang sekelip mata sebaik saja cahaya itu hilang.
" Eh?!!" Satu perkataan je yang mampu keluar dari mulut Lena saat ni. Terlopong mulut dia melihat kelas yang sunyi sepi tu.
Warghh!!!
Bunyi ngauman yang kuat menarik perhatian mereka. Lantas padang akedemik dituju dengan segera.
"Fuhh penat siak!!" Rungut Riana sambil tercunggap cunggap. Pedang elementnya masih digenggam erat.
Akedemik Alanstia kini sedang diserang makhluk yang pernah wujud berjuta juta tahun yang lalu. Walaupun telah diserang dan dibunuh oleh penuntut Akedemik Alanstia, namun langsung tidak berkurang. Malah semakin bertambah!!
"Sya, aku rasa makhluk makhluk diseru. Yelah, tak kan lah makhluk lagenda ni boleh muncul lepas berjuta juta tahun. Apatah lagi dalam keadaan yang ganas." Lancar Ellin berkata walaupun sedang sibuk bertarung.
Mendengar apa yang dikatakan ellin itu, lantas mata Sya melilau mencari gerangan yang kelihatan mencurigakan.
"Sya, rooftop!!" Nada suara Airin dikuatkan sedikit. Agar sukar untuk mendengar dengan jelas ketika ngauman dan jeritan kerap kali kedengaran.
Tanpa membuang masa, Sya mencipta sebuah pentagram putih yang hanya mampu meneleportkan drinya ke kawasan berdekatan.
Setibanya di sana, tiada kelibat sesiapa pun yang kelihatan.
"Cari aku ke??"
Sorry untuk yang masih setia baca U.P sebab Mika tak dapat update...Well,idea tk masyukkkk.Sorry again!!
Stay tune
LoVe,Mikailynn
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasyMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...