"Sya Adriana advelyst." panggil suatu suara. Sya dah kenal suara ni. Meskipun hanya beberapa kali kedengaran, tapi dia yakin ini suara yang sama.
"Siapa tu?" Soal Sya sambil mata melilau mencari suara itu. Matanya tertatap pada satu sudut yang sangat gelap. Dia pasti, suara itu datang dari sana.
Berkali kali Sya menyuruhnya menunjukkan wajahnya, tapi dia masih dengan jawapannya yang Sya akan takut jika melihat rupanya.
"Kau naga tu??" Soal Sya lagi. Ye, Sya pasti. Dia naga yang pernah muncul di mimpi Sya dulu.
"Jadi, kau dah tahu rupanya." Ujarnya. Perlahan lahan dia bergerak keluar dari tempat gelap itu. Warna kulit naga tu berwarna merah hitam, agak besar jika nk dibandingkan dengan naga lain mungkin.
"Warna aku oren hitam buk nlah merah hitam." Tersentak Sya apabila dia berkata begitu. Aik, silap lah ni.
"Kau perlu bangun sekarang,ramai yang menunggu kau sedar." Pesannya buat kali terakhir. Pandangan Sya mula berpinar pinar.
Mata aku dikerdipkan bebarapa klai sebelum dapat melihat dengan jelas. Benda pertama yang Sya lihat ialah syiling putih? Oh mungkin dia dalam bilik rawatan. Bilik rawatan??
Terbuntang mata Sya sebaik saja sedar dengan apa yang betul betul berlaku. Ingin saja dia bangun tapi tangannya digenggam seseorang. Sya cuba melihatnya dan apa yang dilihatnya sangt mengejutkan. Zein? Apa yang dia buat kat sini? Fuhh nasib baik dia dengan tidur.
Bukan ke dia terlalu marah dekat aku?
Sya mungkin kelihatan tidak sedar tapi dia nampak semuanya, dia cuma tidak mampu mengawal badannya. Ash... Dia kena cari Ash!! Perlahan lahan Sya melepaskan genggaman tangan Zein dan bergerak mencari Ash mengikut firasatnya.
Setibanya Sya di hadapan bilik yang tertulis Ash. Dia memulas tombol pintu itu dengan perlahan. Tiada siapakah yang jaga Ash? Oh, mungkin keluar sekejap. Dia bergerak ke arah Ash.
"Maafkan aku Ash, Aku terlalu lemah untuk melawan 'dia'" Ujar Sya dengan rasa serba salah. Dia memandang Ash yang sedang terbaring lemah.
"Sya, kau serang dia masa kau sedarlah." Sampuk seseorang sambil tertawa. Ye tak ye jugak en. Masa 'dia' kawal Sya tak de sape yang cedera. Sya memandang ke arah gerangan tadi. rupanya, Ellin yang bersuara sambil besandar di dinding.
Sya meletakkan tangan di dadanya.
" Heal. " Tangan dia mula mengeluarkan satu cahaya hijau yang sangat terang. Selepas beberapa saat, Sya mengangkat tangannya kembali. Tanpa disedari mereka berdua, Ash menitiskan air matanya.
'Maafkan abang,adik'
" Ellin, ikut aku. " Arah Sya lalu menarik tangannya tanpa amaran. Ellin masih lagi terlopong melihat ability heal Sya di level 6. Mereka menuju ke sebuah bilik yang usang tanpa papan tanda." Sya, ni bilik terlaranglah. Jom lah kita pergi." Ujar Ellin dengan sedikit takut lalu menarik tangan Sya. Namun dia masih membatu di situ. Sya menariknya pula masuk ke dalam. Pintu nya dia tolak dengan kuat.
Setibanya mereka di dalam, apa yang dilihatnya ialah portal menuju ke sesuatu tempat. Sya sendiri tidak pasti ke mana portal ini menuju.
"Sya, ini portal yang menuju ke puak darkness!!"
" Puak darknesss?? " Ellin menerangkan bahawa portal ini tidak boleh dimusnahkan kecuali pewaris advelyst. Ramai yang cuba musnahkannya tapi mereka berakhir dengan kematian. Katanya portal ini pernah dimusnahkan oleh keturunan Advelyst tapi musuh dalam selimut telah membinanya semula.
" Kitaorang dah ready!!! " Ellin tersentak apabila bahunya disentuh sesorang.Dengan gementar dia memandang ke belakang.
"Asal muka kau macam baru napak hantu??" soal Lena hairan. Riana ketawa sinis mendengar soalan lena itu. Seakan akan menyindirnya.
"Dah kau datang mengejut macam tu." Ujar Sya lalu menggeleng kecil. Sya melangkah masuk ke dalamnya tanpa ragu ragu diikuti oleh Ellin yang masih ragu ragu. Nak pegi puak darkness kot!!
" Sengal tu jangan tunjuk ye." sindir Riana sebelum melangkah masuk. Lena hanya mencebik sebelum mengikuti yang lain.
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasiaMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...