"Sya? Is that you?" Soal Ellin. Dia pasti,suara Sya yang menolong dia tadi. Ellin cuba keluar dari perangkap Fear Forest ini. Dia rasa serba salah sangat. Dia dah merisaukan kawannya yang lain.
"Are you awake,Ellin?" Sekali lagi suara Sya kedengaran. Ellin memandang sekeliling,langsung tiada kelibat Sya. Yang ada cuma tempat yang putih. Semuanya putih.
"Yes!! Im awake!!"
"Hang tight dear,its might be hurt." Suara ibu Ellin pula kedengaran.Tapi Ellin langsung tidak menghiraukan. Dia lebih memikir tentang sakit yang dikatakan.
"Kau pasti ni akan berjaya?" Soal Sya ragu ragu. Airin pula menggangukkan kepalanya dengan yakin.
"Aku yakin Ellin dah bangun and sedikit renjatan elektrik level max boleh keluarkan dia." Terang Airin.
"Tapi aku element lightning baru level berapa." Ujar Sya pula. Namun langsung tidak menukarkan riak wajah serious Airin.
"Kalau kau buat dengan ikhlas,yakin dan berhasrat betul betul nak tolong dia. Power kau akan di upgrade sampai level maximun."
Tiada modal lagi untuk Sya membalas kata kata Airin. Dia pun tak nak menambahkan masalah yang ada.
Sama seperti dia menggunakan element light,dia melutut dan menyentuh tanah. Dengan penuh perasaan dia cuba mengalirkan arus elektrik kepada Ellin.
"Arghh!!" Raung Ellin kesakitan. Sakit yang di alaminya seakan akan dia berendam di laut yang penuh medan elektrik.
"Ellin,kau dengar tak?" Soal Airin dengan risau.
Perlahan lahan Ellin membuka matanya dan apa yang dilihat ialah hutan yang sama seperti dia masuk tadi. Senyuman manis terukir di wajah Ellin.
"Ouh thanks godness you're okay." Nafas lega dilepaskan apabila melihat Ellin dah membuka mata.
Terus tersandar Sya di sebatang pokok. Keletihan sebab dia upgrade power dia dalam masa yang sangat singkat.
"Aku takut tho." Lena menyuarakan perasaannya. Kini mereka sedang menuju ke Illusion forest.
"Kenapa pulak?" Soal Zein lalu menggigit sebijik epal merah dari pokok Lena. Craving nak makan epal dari masuk Fear Forest lagi.
"Baru dua hutan kita masuk tapi dah macam macam jadi." Ujar Lena lagi. Memang betul pun. Baru dua hutan tapi banyak benda dah jadi.
"Haahlah kan." Ai turut mengiyakan. Begitu juga yang lain.
"Tapi aku lagi---" Kolar baju Ai ditarik sebelum dia terjatuh ke dalam sebuah lubang yang agak dalam.
"Kau ni en,jalan tu elok elok sikit boleh ak?"Marah Airin kepada Ai.
"What?!! Kan tadi mana ada lubang?" Mula lah perang mulut yang ke berapa puluh kali.
"Airin,aku rasa Ai betul." Hanya lima perkataan saja mampu buat Airin terdiam dan pemenang perang mulut kali ini jatuh kepada Ai!!
"Maksud kau?" Ellin bertanya.Hah,dah habis trauma dia dalan Fear Forest tadi. Ye lah,dah bercakap en. Mesti dah habis.
"Tengok ni." Sya membaling beberapa batu secara rawak dan bermacam macam jenis perangkap muncul.
"Sudah,apa pulak kali ni." Ujar Lena dengan tidak pasrah.
Berupdate update Mika bagi harini!!
Mika ingat nak buat pasal masa silam Ellin dekat buku lain,okay tak?
And jujur Mika kata,Mika dapat semua idea ni dalam toilet dan masa guling guling atas katil.
And yang tadi tanya buku ni brapa chapter,mungkin lebih 50 kot. -_-
Twinkle twinkle little star,Here the voting star below this chapter ⭐
Perosak lagu detect 😂
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasíaMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...