"Kenapa korang terkejut sangat ni ?" Soal Raisya dengan ragu ragu.
Serta merta pintu dan tingkap ditutup, begitu juga dengan lampu. Mereka berpakat berkumpul di satu meja yang berada ditengah tengah rumah itu.
Hanya sebatang lilin saja dinyalakan, ala ala nak bercerita tentang hantu pun ada.
"Mengikut laganda, ada beberapa makhluk yang telah diletakkan untuk menjaga setiap kawasan yang menghala ke Gunung Hylt dengan ketat. Tiada seorang pun yang balik dengan selamat." Ellin mula membuka cerita. Dia meniup api di lilin itu bagi menambah dramatik ceritanya. Suasana menjadi kembali gelap.
Riana membuat roll eyes dengan perangai kawannya itu. Lantas dia mengambil mancis bagi menyalakannya kembali.
1
2
3
Tiga kali cubaan untuk menghidupkan api itu langsung tidak berjaya. Sya tertawa kecil sebelum memetik jarinya. Serta merta api menyala kembali.
Menyampah dengan drama depan mata, Riana membaling mancis yang tidak berguna tadi ke belakang. Nasib ah kena siapa.
"Dan kita kena melalui empat kawasan yang sangat berbahaya tau tak!! Dengar cerita, yang paling selamat pun cuma koma 3 tahun." Lena menyambung pula. Masing masing menelan air liur kesat.
"Lagipun, gunug Hylt tu jauh kot. Siapa je yang sanggup nak pergi sana." Sampuk Airin yang baru tiba. Dia membuka pintu dan tingkap bagi menerangi rumah itu.
"Haahlah." Riana turut mengiyakan.Masing masing menarik nafas lega. Fikir mereka, Raisya akan turut berubah fikiran.
"Mana korang tau?" Soal Raisya tidak puas hati. Aduh, susah lah macam ni.
"Rasanya baru je belajar dekat akedemik semalam." Zein menyampuk.
"Tak cuba tak tau kan." Ujar Ash pula dengan lolipop di mulut.
"Berapa ramai seyh yang datang ?" Ujar Riana pula dengan annoying. Lepas sorang sorang.
"Semua member kau kot."
"Okay, kita akan gerak ke gunung Hylt esok!! Pastikan korang ada energy yang cukup untuk esok."
"Wait, what?!!"
"Aduh, kena pergi jugak ke?"
"Mati awal lah aku."
'Athen, kenapa kakak seakan akan terdesak nak pergi ke gunung Hylt?' Ujar Sya di dalam hati. Perangai kakaknya seakan akan pelik pula sejak dari semalam.
'Athen? Athen!!'
Hampa, tiada langsung jawapan yang diberikan. Sya mendengus geram.
"Mengikut peta ni kita kena lalu, Dream Forest, Fear forest, ilusion forest and dark forest." Ujar Zein lalu membentang peta yang dia dapat entah dari mana.
Terpapar empat jenis hutan yang menghalang perjalanan ke gunung Hylt. Di setiap hutan tu juga diletakkkan tanda pangkah yang berwarna merah.
"Ada someone yang nak terangkan pasal hutan hutan ni ?" ujar Lena memandangkan tiada sesiapa yang berura ura ingin menerangkan tentang keempat empat hutan asing itu.
"Okay aku terangkan!!" Airin men volunteer kan dirinya. Maklumlah budak yang jenis ulat buku kan. Confirm semua ada dekat dalam kepala.
"Hutan pertama, dream forest. Kebanyakkan hutan hutan ni menguji niat kita. Setiap yang masuk ke dalam hutan ni akan dihantui dengan benda benda idaman mereka. Macam duit, emas, game, perempuan cantik dan lain lain. Sekali kau jatuh dalam perangkap diorang, aku tak jamin kau boleh terus hidup."
"Next, fear forest. Hutan ni betul betul menyeksa mentally kita. Dia akan memisahkan semua orang yang datang berkumpulan dan menyeksa kita dengan rahsia gelap kita, kisah hitam hidup dan kesalahan terbesar kita. Bila kau jatuh dalam penyeksaan diorang,kau akan terperangkap dalam perangkap yang kau sendiri cipta. Tiada siapa nak bantu kau melainkan diri kau sendiri. Kau kena sedar yang ni semua hanya ilusi.
"Ilusion forest, okay hutan ni aku cadangkan kau kena tutup telinga. Bukan apa lah, kau akan falling in love dengan bunyi hutan kat situ. Kalau ikutkan buku yang aku baca, hutan ni paling senang nak direntas selagi kau tak dengar bunyi dia."
"And hutan terakhir kita ialah, dark forest. Hutan ni paling adventure lah cuz kita akan berlawan dengan puak puak darkness. Tapi tak banyak, sikit je. Semoga berjaya!!"
"Hah, kau tak payah nak ngada ngada. Kau kena ikut jugak." Sempat Ellin menarik kolar belakang baju Airin apabila dia nak melarikan diri.
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasiaMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...