16 | Lets Begin!!

5.4K 355 0
                                    

Jarak antara istana Vold dan mereka hanyalah beberapa km di dalam semak.

Sengaja mereka memilih tempat tersorok agar tidak kelihatan oleh mana mana guard yang berjaga atau lebih tepat, makhluk aneh sebenarnya.

Mereka membentuk satu bulatan untuk memudahkan lagi mereka merancang strategy.

"Baiklah, plan dia macam ni--" Belum sempat Ellin menghabiskan bicaranya Riana menyampuk.

"Eh jap jap. Kau strategy planner ke?" Soal Riana hairan. Baru Sya terfikir, bukan ke mereka patutnya ada satu ablity je and ability Ellin ialah Healer.

"Haih, tak semua sebenarnya. Sesetengah orang dilahirkan dengan dua ablity macam aku lah. But, none of us dedahkan rahsia ni." Ujarnya selamba sambil melukis rancangannya di atas tanah.

"Maknanya, kamu dah jumpa semua ahli special ability yang lain?" soal kak Raisya.

"Tak tapi parents saya ckp, itu memang perjanjian antara ahli special ability yang lain." Terang Ellin pula.

"Urmm, sebenarnya apa kelebihan Advelyst?" Soal Lena sambil matanya tepat memandang kak Raisya.

"Seingat akak lah, keturunan Advelyst tinggal tiga je. Abang Sya, Akak and Sya je. Abang Sya dia merupakan pengawal semua element, and ada satu ability iaitu kloning. Akak pulak mempunyai semua abilty dan dua element je."

"Sya pula, dia merupakan pengawal semua element dan mempunyai semua ability. Dan sebab tu lah, Sya ialah pemilik uncontrobler Power."

Terdiam mereka semua apabila kak raisya menyebut tentang Uncontrobler Power. Semuanya rasa tidak tenang mengenangkan nasib Sya.

Manakala dia hanya mampu mengukir senyuman. Apa yang boleh dia buat? Salah kan takdir? Nope, takdir memang dah tertulis dan tak boleh diubah. Jadi apa yang boleh dia buat cuma terima semuanya dengan hati terbuka.

"Baiklah, Sya, Lena, Riana and aku akan masuk ke dalam istana tu ikut pintu belakang. Athen dan kak Rai duduk luar. Jadi kalau ada apa apa kita ada ahli support. " Hah tudia, bila Ellin gunakan ability strategy planner dia tu. Ceh, asal Sya ckp macam dia tak de ability tu. Tapi baru level bape en.

"Tapi castle tu ada 5 tingkat, dan yang masuk cuma 4 orang." hairan Lena bila melihat rancangan ellin itu.

"Sebab tu lah Ruana akan buat klon dia." Ujar Ellin dengan senyuman sinis.

"Tapi tu kan banyak makan tenaga. Lagipun Riana jarang guna klon." Komen Lena.

"Aku buat." Tawar Sya dengan hati terbuka. Well, bab klon ni diorang selalu buat dah.

"Okay." Tanpa sebarang bantahan, mereka  semua bersetuju. Dalam masa macam ni, mereka tak boleh bantah apa yang dirasakan betul.

Jangan bantah disebabkan ada pertalian, jangan emo sebab dalam hal ni. Ni bukan effect pada mereka semua. Ash hampir mati. Ni lah tugas Advelyst, melindungi Alanstia World. Eyh, apa kena mengena dengan Ash?

"Akak, ada semua ablity kan. Jadi akak tahu apa nak buat lepas tu?" Soal Ellin dan membuat kak Raisya menganggukkan kepalanya.

Sya berdiri dan memandang ke arah istana vold. Kenapa? Kenapa mesti ada lagi peperangan?

Sya, Riana, Lena dan Ellin berlari menuju ke istana Vold dengan niat untuk mencari batu Amethyst dan melindungi Alanstia World walaupun dia tahu ini tak kan kekal lama. Darkness dan Alanstia akan tetap berperang.

Uncontrobler Power √Where stories live. Discover now