59 | Die

3.7K 286 35
                                    

"Hentikan atau aku bunuh perempuan ni." Ujar seorang lelaki bersama ibu Sya ditangannya.

Airin dan yang lain yang terkedu melihat. Sya sudah cerita semuanya masa diorang main xbox milik Airin tu. Jangan kecam, bosan tau tak nak tunggu Vold datang serang.

"Kau!!" Zein menghalakan jari telunjuk ke arah lelaki tadi.

"Siapa hah?" Sambungnya lagi.

"Aku?" Lelaki itu tertawa jahat. Belum sempat lelaki tadi ingin meneruskan kata katanya Sya menghalang.

"Jap!!" Ujar Sya tegas.

Hachum!!

Bersin Sya."Okay boleh sambung." Ujar Sya setelah keadaannya kembali elok.

"Aku?" Nampaknya lelaki ni gunakan ayat yang sama lagi.

"Akulah raja Vold. Raja kegelapan!!" Ujar Vold lalu tertawa jahat.

"Mak aku kata biar muka hitam asalkan jangan hati yang hitam." Nasihat Zein. Lena turut mengiyakannya.

"Kalau aku tak jadi jahat macam mana cerita ni nak gerak?" Soal Vold kepada Zein. Terdiam Zein dibuatnya.

"Okay sambung." Ujar Ellin.

"Macam yang aku kata tadi, hentikan atau perempuan ni mati." Ujarnya sinis. Sya berdecit kegeraman. Dia terpaksa hentikan serangannya sebelum ibunya terkorban.

"Argh!!" Jerit Ellin. Mata mereka beralih kepada Ellin dan amat mengejutkan apabila Ellin sudah pun rebah akibat ditikam.

Mereka semua tidak dapat bergerak. Seakan akan tergam pergerakkan mereka.

"Ellin!!" Airin sudah jatuh tertunduk.

"Lepaskan ibu aku!!" Ujar Sya dingin. Namun hanya senyuman mengejek dia berikan.

Tanpa disangka sangka, Vold tetap membunuh ibu Sya walaupun Sya dan yang lain telah hentikan serangan mereka.

Mayat ibu Sya dicampak tepat di hadapan Sya. Semua masih lagi terkaku. Tidak mampu berbuat apa apa mahupun menolong Sya.

'Menangis hanya membuatkan diri kau lemah di depan dia." Suara Athen menjengah kotak pemikiran dia.

Sya mengangkat muka. Memandang ke arah Ellin yang berlumuran darah.

Guruh berdentum dentum di langit menakutkan Airin dan Hazel. Aura dingin Sya terasa hingga ke tulang rusuk mereka. Angin bertiup kasar seakan akan turut marah bersama Sya.

Sya tidak ubah seperti pembunuh saat ini. Cahaya berwarna warni mengelilingi Sya dengan laju sebelum menuju ke langit dan hilang dengan sekelip mata.

"Sya?" Panggil Airin.

Sya tersenyum sinis lalu tertawa. Ketawa yang menakutkan semua orang termasuk Vold. Meskipun dia berusaha mengekalkan riak wajahnya. Namun jelas kelihatan dia sedang takut. Tambahan pula dengan kilat yang berdentum kuat apabila dia ingin membuka mulut.

"Kau dah melampaui batas." Ujar Sya tanpa perasaan mahupun nada. Hujan mula turun dengan lebat menghancurkan seluruh puak darkness tanpa ada satu pun yang tertinggal kecuali Vold. Nak bagi yang special sikit.

Dhum!!

Uncontrobler Power √Where stories live. Discover now