21 | Miss you

4.8K 328 2
                                    

"A-Ash? " Panggil Raisya perlahan. Hampir saja suaranya tidak kedengaran. Matanya kini memandang sepenuhnya ke arah Ash. Sya yang pengsan itu masih lagi di ribanya.

Ash hanya tersenyum hambar apabila namanya disebut.

Perlahan lahan kepala Sya diletakkan ke bawah, Raisya berlari ke arah Ash lalu memeluknya erat.

"Ash pergi mana?!! Kenapa sanggup tinggalkan kakak seorang diri!!" Ujar Raisya dengan teresak esak. Dada Ash juga ditumbuk perlahan.

"Kenapa Ash, kenapa tinggalkan Sya, kenapa tinggalkan akak!!! "Raisya masih lagi menangis teresak esak.

"Ash mintak maaf kak, kakak tau kan. Sya tak boleh jumpa Ash." Ujarnya sayu sambil mengalirkan air mata. Dia tak sanggup nak menahan lagi air matanya, perpisahan antara keluarga cukup menyeksa dirinya.

"Kak, Ash nak Sya bukak Uncontrobler Power dengan sendiri. Ash tak nak, Uncontrobler Power terbukak sebab Ash. Sya tak kan mampu untuk kawal semua tu." Sambung Ash lagi. Bahu Raisya dipegang erat, dia cuba mengalirkan kekuatan kepada Raisya.

"Kak, bawak Sya ke gunung Hylt. Bantu dia buka kunci Uncontrobler Power." Pesan Ash buat kali terakhir sebelum lari meninggalkan Raisya.

"Gunung Hylt." Raisya mengulangi nama gunung tersebut.

Pagi yang indah dan suasana yang nyaman merupakan pagi yang sesuai untuk merehatkan minda tetapi lain pula dibuat oleh mereka.

"Kakak!! Bukan tekan bulat lah, tekan petak tu!!" Marah Sya kepada Raisya. Sudah cakap berkali kali tapi tetap jugak buat salah.

"Kakak tekan bulat lah,vbila masa kakak tekan petak?!" Nafi Raisya pulak sedangkan terang terang dia menekan button petak itu.

"Aduh, main lah betul betul." Ujar Lena tidak puas hati. Sakit je hati dia tengok Raisya main dengan cara dia jek. Main tekan tekan je button dia nak. Haih, pasrah lah kalau kalah.

Bising di dalam rumah itu dengan suara tidak puas hati mereka. Kusyuk mereka bermain dengan xbox milik Ellin.

"Yow guys, korang ada dengar tak pasal benda aneh dekat gunung Hylt?" Soal Ellin yang baru tiba. Laju tangannya mengambil sebijik epal di atas meja lalu menggigitnya.

Sebaik saja mendengar gunung Hylt, terus terhenti pergerakan Raisya.

"Aduh, macam mana aku boleh lupa?" Bisik hati Raisya dengan kesal.

Game Over!!

"Wargh!! Kakak, dah dua puluh tiga ka--"

"Dua puluh empat Sya, dua puluh empat." Lena membetulkan ayat Sya yang masih belum habis.

"Dah dua puluh empat kali kita kalah!!" Protes Sya tak puas hati. Nak je dia meraung dekat situ. Penat tau tak nak hadap level sama jek.

"Chill, jom kita ke gunug Hylt." Cadangan Raisya telah membuatkan semua di situ ternganga.

"Welcome to Star Adventure." Hanya kedengaran intro daripada game mereka saja kedengaran.

Kesemua mata membulat memandang Raisya. Hampir saja Ellin tertelan epalnya tanpa sempat mengunyah.

"Gunung Hylt?"

Flashback

Sya tersedar dari pengsannya. Kepala yang masih berdenyut langsung tidak dihiraukan.

"Apa jadi seyh?" Soal Sya kepada dirinya.

Okay first, aku keluar then nampak something then lawan then pengsan.

Sya memandang sekeliling bagi mencari seseorang.

"Ceh, dia tinggal aku sorang sorang aku ke apa."

Uncontrobler Power √Where stories live. Discover now