17 | Melina??

5K 333 8
                                    

Setelah penat berlari, Sya tiba di semak yang berhampiran pintu belakang istana vold ni. Beberapa makhluk aneh sedang aktif berjaga. Diorang ni tidak tidur ke?

Dengan berhati hati, Sya mengeluarkan pemanah api bersama satu batang arrow yang cantik. Perlahan lahan, dia menarik pemanahnya dan menarget makhluk yang berada di kedudukan paling tengah.

1

2

3

Anak panahnya dilepaskan. Laju arrow itu bergerak dan berpecah kepada beberapa arrow lagi lalu mengenai semua yang berjaga. Sya sendiri terkejut dengan kebolehannya itu. Sempat jugak dia bersorak keriangan.

Setelah memastikan tiada sesiapa lagi,Sya terus berlari ke arah pintu. Yess! Nasibnya baik. Pintu tidak berkunci.

Sya berlari ke tingkat 2 manakala klonnya menuju ke tingkat 1. Setiap bilik dia periksa, setiap pelosok dia cari. Namun hampa, tiada langsung kelibat batu amethyst. Yang ada cuma habuk je!

Sya mengambil keputusan untuk berehat sekejap di pelosok yang agak tersembunyi agar tidak ditangkap. Yang pasti bukan tangkap basah.

Sedang mata Sya melilau di sekeliling, matanya terpaku pula di sebuah pintu yang agak besar saiznya dan unik ukirannya. Rasanya Sya belum masuk lagi.

Klack

Pintu itu tidak berkunci dan memudahkan Sya masuk. Setelah memastikan tiada sesiapa and line pun clear, dia melangkah masuk.

"Mak ai,banyaknya laci!!" dengus Sya perlahan sambil kaki tetap melangkah menuju ke situ. Hampir seluruh bilik tu dipenuhi dengan laci.

Sedang Sya ralit mencari batu amethyst,bbilik tu pun habis bersepah dia buat,bbunyi pedang dibuka kedengaran jelas kat belakangnya. 'Oh mummy,aku tak nak mati lagi!!'

Perlahan lahan Sya memusingkan badan. Terkejut dia melihat Melina di sini. Di istana Vold? dan dia...nampak tinggi?

"Melina??" panggil Sya perlahan. Melihat dia tidak memberikan sebarang respon. Sya memanggilnya sekali lagi.

"Melina??" panggil sya dengan sedikit kuat dan berharap dia membalas.

"Berhenti panggil aku Melina!!" tanpa isyarat, Melina menyerang Sya dengan pedangnya. 'Adakah ini balasan yang aku nantikan??'

Dah lah Sya tidak boleh nak buat apa apa sebab berada dalam keadaan yang tidak bersedia.

"Auch." satu garisan panjang terhasil di lengan Sya. Darah juga turut menitik membasahi lantai. Melina juga mengetap giginya.

"Habis tu nak aku panggil apa??" soal Sya bersama poker face. Tidak sedar betul diri dalam bahaya.

"Ina." jawabnya perlahan dan mendatar lalu melibaskan lagi pedangnya.

"Hek eleh dia ni,tau lah dah tinggi. Akal tu pun biarlah tinggi. Melina dengan Ina tu tak sama ke??" Kutuk Sya setelah mengelak libasannya.

"Sya!!" terhenti percakapan Sya, begitu juga dengan Melina. Hayunan dia turut berhenti.

Kelihatan Ellin dan yang lain tercunggap cunggap sambil memandang Sya.

"Lengan kau kenapa Sya?!!" ujar Lena dengan cemas. Wat dak?? Dia tidak nampak ke ada budak pegang pedang depan mata Sya??

"Oh tadi aku potong epal pastu terhiris kat lengan ni." ujar Sya selamba.

"Serious ah?!!" soal Ellin terkejut.

"Hah eloklah tu, dua dua dah jadi sengal." sindir Riana yang sedari memerhati.

"Orang tu lagi sengal. Asyik elak je. Pedangnya mana tah. Mesti tak balas balik tu."

Ssup!! Naik ke hati. 'Haah lah,asal aku tak balas? Ish,buat sakit badan je.'

Pedang berwarna hitam muncul di tangan Sya selepas diseru.Dia melibaskannya ke arah udara sebelum asap berkepul kepul muncul menutupi pandangan.

Uncontrobler Power √Where stories live. Discover now