"Apasal aku berdebar debar pulak ni?" Ujar Sya sambil memandang tombol pintu yang kini berada beberapa meter darinya.
Tapi scene ni macam dalam cerita Frozen pulak yang first time Elsa nak keluar bilik sebab cornation day.
Don't let them in~
Don't let them see~
Okay cut the crap,jangan salahkan author banyak pengaruh kartun disini.
Sya menarik nafas dalam lalu membuka pintu seluas luasnya. Music please!!
"Tell the guards to open up...the gate!!" Sya menyanyi ala ala cerita frozen gitu. Lalu tertawa sendiri.
Kesemua rakan rakan Sya dan dia juga kini berada di meja makan. Raja dan permaisuri langsung tidak kisah memandangkan istana ini kian sepi kerana puteri dan putera yang kini telah meningkat remaja dan lebih matang.
"Urm kenapa aku je yang rasa kekok sebab Ash ni sebenarnya lagi tua dari kita." Ujar Ellin dengan awkward dan ragu ragu. Dia tak nak merosakkan mood masing masing memandangkan Sya baru sahaja yang keluar bilik.
"Jangan risau Ellin,aku pun sama." Selamba Zein membalas lalu menyumbat sekeping roti yang telah dicicah mushroom soup itu ke dalam mulutnya.
"Eleleh korang actually jelaous kan sebab Ash ni handsome. Hahaha pastu abang aku pulak tu!!" Usik Sya sambil mencucuk cucuk lengan Ellin.
"Eyh,bila masa kau kat sebelah aku?" Ujar Ellin dengan terkejut. Setahu dia tadi,Sya elok tengah makan depan dia. Nasib baik tak terbalik mangkuk dia.
"Kenapa blushing? Kau minat Ash ke?" Usik Sya lagi.
"M-Mana ada!!" Ujar Ellin lalu memegang kedua belah pipinya yang memerah itu. Terhambur ketawa mereka semua melihat agenda itu.
"Tolong!! Tolong aku!!" Jerit Sya lalu berlari ke arah halaman istana. Tempat di mana yang lain berada.
Semua memandang Sya dengan pelbagai soalan.
"Sya kenapa?" Soal Ash risau lalu menuju ke arah Sya yang dah rebah ke tanah.
"Alolo sweetnya abang titew." Ujar Sya lalu membuat muka comel. Terus berubah muka Ash,lantas kepala Sya diketuknya.
Buk!!
"Adududuh." Sya mengaduh perlahan lalu mengosok gosok kepala nya.
"By the ways,asal korang kat taman?" Terus ceria muka Sya bila Ash menghulurkan lolipop kepadanya. Persis seorang budak kecil.
"Oh,aku nak kenalkan kau dengan member lain." Ujar Airin dan Sya hanya meng'o'kan saja.
"Ramai ke?" Soal Lena pula. Dia tak ada kenal dengan mana mana budak lain. Maklunlah,asyik berkepit je member dia yang sekarang.
"Ramai lah jugak,diorang nak kata nak berlatih untuk perang nanti." Terang Airin dan sekali lagi mendapat o daripada Sya.
"Abang..." Panggil Sya perlahan dengan mata yang berair. Bila bila masa sahaja dia boleh mengalirkan air matanya.
"Dah habis,nak lagi." Pinta Sya dengan mata yang dikerdipkan beberapa kali untuk kelihatan comel sambil menghulurkan kedua tapak tangannya.
Tergelak Ash melihat Sya itu. Langsung tak sama seperti yang Sya mereka jumpa di akedemik dulu. Dia mengeluarkan beberapa lagi lolilop lalu memberikan kepala Sya.
Dia menggosok gosok kepala Sya lalu tersenyum manis.
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasyMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...