60 | U.P Dragon

3.8K 271 69
                                    

Kilat di langit semakin kuat. Cahaya yang memancar mengenai Sya. Bunyi ngauman pula yang kedengaran.

"The lagendary dragon of Uncontrobler Power start to appear." Ujar Airin perlahan. Kalau ada Ellin,biasa dia yang akan sebut.

Groar!!

Ngauman sang naga membuat Vold terpaku.

"Athen..." Ujar Sya perlahan. Tenaganya semakin habis. Dia menyerahkan semuanya pada Athen pula.

Vold berlari pantas sehingga dia berada di atas Athen. Pedang kegelapan diserunya. Belum sempat di benamkan ke dalam tubuh Athen. Athen sudah menterbalikkan badannya hingga Vold hampir terjatuh.

"Comelnya Athen!!" Ujar Zein dengan teruja.

"Kenapa aku tengok Athen macam tengah menari." Ujar Airin dengan ragu ragu.

"Macam keke challenge je?" Sampuk Ellin.

"Kau dah mati tu diam je lah." Marah Airin lalu mengetuk kepala Ellin.

Keke do you love me?~

Sya menjeling Zein tajam. Boleh pulak dia bukak lagu keke challenge kat sini.

"Wuuuu tengok tu!! Ada naga putih lah!! Syantik" Ujar Maira yang baru tiba dengan teruja.

Shuu dan Shuri turut mengiyakan. Sisik naga tu berkilauan seperti kristal.

"Uncontrobler Power?" Laung Sya dengan kuat menggunakan saki baki tenaga yang ada.

"Serang!!" Sambung yang lain dengan suara yang lebih kuat.

Sebaik saja mereka menjerit serang,Athen dan naga putih tu bergabung menjadi seekor naga kristal yang membara dengan api.

"Hazel buat apa ni?" Soal Sya sebaik saja Hazel berada di sebelah.

"Hazel nak bunuh akak."

Terkejut Sya mendengarnya,lantas dia menolak Hazel menjauhi nya.

"Adudududuh,Hazel gurau je lah." Ujar Hazel lalu menggosok punggungnya yang terhentak kuat akibat ditolak Sya.

"Hazel datang ni sebab nak salurkan tenaga. Athen tak boleh berlawan dengan Vold tu. Vold senang nak elak dari setiap serangan macam ni." Terang Hazel sambil menyalurkan tenaganya kenapa Sya.

"Apasal lah aku pegi seru Athen." Ujar Sya dengan kesal. Tak pasal pasal dia dah habiskan tenaganya dengan sia sia.

"Energy dah ada,apa lagi serang lah Vold!!" Ujar Hazel dengan bersemangat. Mendengarnya juga menjadikan Sya turut bersemangat.

Sya memanggil kembali Athen. Biar dia sajalah yang bertarung dengan Vold.

Vold mendarat ke tanah apabila Athen tidak lagi kelihatan.

Sya mengengam tangannya kuat lalu memberikan tumbukan padu di tanah membuatnya merekah. Agak malang apabila Vold sempat mengelak.

Sya bergerak laju sehingga susah untuk mengetahui kedudukannya dan memberikan tumbukan ke arah Vold pula.

Vold langsung tidak diberi peluang apabila kakinya dicengkam dengan tanah.

Bukk!!

Vold melayang jauh sehingga mengenai dinding istana.

Vold ni berat sangat kot sampai boleh runtuh dinding tu dibuatnya. Hazel sudah berura ura ingin mempromote kan ubat kurusnya kepada Vold sempat dihalang Elly.

Sya meneleportkan dirinya ke arah Vold. Belum sempat dia ingin mendekati Sya,Vold melepaskan tumbukan di perut Sya membuatkan dia senak.

Jelas api membara kelihatan di mata Sya. Sya menarik kaki Vold lalu mencampakkan dia ke udara. Sya juga meneleportkan dirinya ke atas Vold.

Sebagai balasan,Sya menghayunkan tumbukannya di perut Vold menyebabkan dia terhentak ke tanah.

Vold mengesot cuba melarikan diri tapi Sya lebih pantas. Dia mencampakkan lembing di sekliling Vold. Tiada peluang langsung untuk Vold melepaskan diri.

Sya menyeru pedang cahaya nya. Sesuai sangat kalau nak bunuh vold ni. Biar ada cahaya sikit dalam hati hitam dia.

Dia tersenyum sinis sebelum menikam Vold tanpa belas kasihan. Darah yang memercik di mukanya langsung tidak dihiraukan.

Masih tidak cukup dengan apa yang dia nampak. Dia menumbuk pula kepala Vold hingga pecah dan menampakkan otak.

"Duh,apasal cepat dangat mati?" Soal Sya dengan gelak tawanya sambil mengoyakkan lagi daging Vold. Tidak ubah seperti seorang psycho.

"Kau dah gunakan pedang cahaya tu dengan level maximun lah Sya. Sebab tu mati awal." Ujar Maira. Langsung tiada rasa gentar melihat Vold diperlakukan macam tu.

Untuk last touch up,Sya mencucuk kedua dua mata Vold dan mencabutnya dengan begitu saja.

Dan Airin sedang sibuk membantu Zein yang muntah melihat Vold. Mual dia buatnya.

Sikit je lagi nak tamat

Uncontrobler Power √Where stories live. Discover now